Sjukt synd att den va så stor letar efter en aningen mindre maskin... pga gärna om ni hittar bandsågar runt 5k gärna i Mälardalen.

Vid köp utgår drickbar belöning.
Br
/
Heden
 
Haha, vilket monster! Fanns en del intressant på den sidan, om det är någon som har för lite rattar att skruva på kan man ju alltid köpa den här hyveln.
 
  • Gammal industriell Jonsereds hyvelmaskin med många rattar och spakar i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
elpaco och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
En hög nya fina Feldermaskiner och lite annat på auktion i Göteborg.

[länk]

...o där dök den där hyveln upp som jag funderade på enbart för att bräcka @vectrex ...

[bild]
Ja, väldigt fina maskiner. Spiralkutter hade Feldern också. Den hade jag kunnat tänkt mig köpa om priset blivit mindre än vad jag gav för Hammern. Men det springer säkert iväg över 50000kr eller vad tror ni andra?
 
Ola C Ola C skrev:
...o där dök den där hyveln upp som jag funderade på enbart för att bräcka @vectrex ...
Jag var nog lite osäker på hur allvarligt menat det där inlägget var, man vet ju aldrig...

Men jag hade faktist lite nytta av den modellen när jag sedan köpte Hammern. Jag bestämde mig nämligen också för en AD 941. Efter att ha lagt fram ett, i mitt tycke riktigt bra, förslag till familjen som innefattade vatten och bröd, indragna semesterresor, utökat barnarbete o.s.v. så var det sedan inga större problem att få igenom inköpet av en begagnad Hammer istället.
 
Även kallat anchoring :p
 
Haha, det har hänt att jag har nämnt att jag skulle vilja skaffa en motorcykel. Sen ändrar man sig och kan komma undan med nästan vad som helst.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Själv använder jag just nu argumentet att jag ska sälja motorcykeln för att få lov att köpa saker
 
Min son säger att våra hojar är undantagna i alla ekonomiska diskutioner :)
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Bandsåg till salu för 3 500 kronor, grön och grå, placerad i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klockrent val som komplement till de andra bandsågarna du har Frustrator
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Klockrent val som komplement till de andra bandsågarna du har Frustrator
Jag vet, problemet är att sambon inte vill låta mig såga bara ett litet hål mellan källare och bottenplan för att klara höjden på den.. och när jag föreslog att jag väl fick bila bort lite golv för att få plats fick jag arga blickar.. (faller väl mest på att det är såpass trångt så att jag måste kunna rulla runt den och det funkar varken med hål i golvet eller taket..)

Tror ni annars man kan lägga den på rygg och har som sågverk?
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Har hört såna skräckhistorier förut, den där vanföreställningen med att det inte är ok att bila upp vardagsrumsgolvet för att övre hjulet ska gå fritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.