Det är väl bättre att få köpt det man vill ha till ett lite högre pris än värsta vrakpriset, än att missa det helt ;)
Samtidigt är det ju bra för de här som annonserar, att deras annonser uppmärksammas. Så tråden är nog dubbelt produktiv, vill jag påstå :)
 
Jag försöker tipsa om allt "bra" jag hittar som jag själv inte kan köpa :). Delad fyndglädje är dubbel glädje liksom. Och eftersom det ALDRIG kommer ut något roligt i närheten av där jag bor blir det många tips från mig just nu.
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Klingan är nog inte lutbar. Inte för att man (i alla fall jag) använder lutfunktionen jätteofta men jag skulle absolut inte klara mig utan den. Spåren i bordet ser väldigt grunda ut, inget modernt geringsanhåll kommer passa. Jag skulle avstå om det ska vara till finsnickeri. Som ren klyvsåg duger den nog.
 
Tack för svaret, det är nog som du säger att klingar inte är lutbar och då är det inte aktuellt.
Får söka vidare.
 
Jag har aldrig haft någon såg med lutbar klinga ens fast jag ju snickrade som bisyssla under några år. Ibland skulle det verkligen vara bra med lutbar klinga då man gör seriearbeten åt någon kund men som hobbysnickare klarar du dig relativt bra utan.
Jag skulle tro den där sågmodellen har lutbart bord. Det fungerar ungefär som lutbar klinga men man måste ställa till litet bättre så vissa arbeten blir omständigare.

Det följer redan ett bra geringsanhåll med sågen och du lär ju inte behöva fler. Skulle du behöva någonting så går det att tillverka skenor av något lämpligt flatjärn som man fräser av litet på bredden.

Jag tycker att du gott kan köpa den...... fast titta väldigt noga på skicket innan du köper. Folk som bultar fast skruvstycket i sågbordet skall man inte lita på.
 
heimlaga skrev:
Jag tycker att du gott kan köpa den...... fast titta väldigt noga på skicket innan du köper. Folk som bultar fast skruvstycket i sågbordet skall man inte lita på.
Skulle inte kunna hålla med mer....fast å andra sidan kan det ju betyda att det inte har blivit så mycket sågat på den ��
 
Fast skruvstycket är nog inte bultat i bordet, det har en "finurlig" fixtur med vilken man bara skjuter skruvstädet på bordet. Någon som hittar på sådana lösningar är ju helt klart pålitliga människor :)
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Dessutom är det ju högstbjudande, så prova med ett par hundralappar ..
 
Saknas det inte något där på sidan på den hyveln?
 
Bilden (och annonsen i övrigt) lämnar ju en del till fantasin. Fattar inte det ska vara så svårt att ta en vettig bild på det man säljer. Hursomhelst, det borde väl sitta ett suvaskydd fäst på denna sidan hyveln ja.
 
  • Gilla
Lambr1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.