N Nina Sol skrev:
Kallelse från tingsrätten…..
Hur har det gått? 🙂

• Gilla
Parkeringsvakten och 8 till
  • Laddar…
TS har inte varit inloggad sedan 24 Januari

T TobiasStockholm skrev:
Hur har det gått? 🙂
Hej! Vi har betalat köparen för åtgärdandet av ett nytt badrum.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
N Nina Sol skrev:
Hej! Vi har betalat köparen för åtgärdandet av ett nytt badrum.
Blev det förlikning eller blev ni dömda att betala?

T TypRätt skrev:
Blev det förlikning eller blev ni dömda att betala?
Dömda att betala.

• Wow
  • Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
TRJBerg
N Nina Sol skrev:
Dömda att betala.
Är förvånad.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Den domen hade man velat se...
Stannade ni i tingsrätten eller?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Den domen hade man velat se...
Stannade ni i tingsrätten eller?
Ja, vi hade ju redan innan tingsrätten erbjudit köparen en summa för åtgärdandet av felen o den summan dömdes vi att betala. Köparen ville såklart ha mer pengar så det var ok ändå.

• Gilla
klaskarlsson och 6 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
N Nina Sol skrev:
Ja, vi hade ju redan innan tingsrätten erbjudit köparen en summa för åtgärdandet av felen o den summan dömdes vi att betala. Köparen ville såklart ha mer pengar så det var ok ändå.
Gick ni in i tingsrättsförhandlingen med att ni skulle betala den summan? Eller bestred ni helt fel i varan?

Stor skillnad på var tingsrätten kan döma beroende vad ni s a s gick med på att målet handlade om. Om det bara handlade om med hur stor summa ett fel som båda parter är överens om ska kompenseras med respektive om det är tvistigt att ni alls har ansvar som säljare.

• Gilla
polaris78 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Gick ni in i tingsrättsförhandlingen med att ni skulle betala den summan? Eller bestred ni helt fel i varan?

Stor skillnad på var tingsrätten kan döma beroende vad ni s a s gick med på att målet handlade om. Om det bara handlade om med hur stor summa ett fel som båda parter är överens om ska kompenseras med respektive om det är tvistigt att ni alls har ansvar som säljare.
Jag undrar precis samma sak som Claes - vad handlade målet om mer exakt?

Skulle ni inte kunna lägga upp en maskad version av domen någonstans, @Nina Sol , pretty please with sugar on top?

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Är förvånad.
Det är inte jag.

Frågan är ju vad som hade hänt i rätten om det inte hade funnits ett erbjudande från er om att betala.

Nu har jag bara skummat igenom de sista typ 300 inläggen, men jag uppfattar att det utöver de ursprungliga påstådda felen även var fråga om en dold rörskarv i väggen. Den är väl ev. ett "riktigt" problem. Jämfört med de första anmärkningarna.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag tror, återigen med betoning på tror, att dömda till att betala är fel uttryck här. Snarare att rätten såg en enkel väg ut att tilldela käranden den summa ni erbjöd för att bli av med problemet. Precis som hempularen skriver hade det varit intressant att veta hur rätten ställt sig om det inte fanns ett erbjudande om ersättning på bordet och båda parter hårdnackat höll på sin rätt.

• Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.