Ok.
Det visste jag inte.
Jag har en gammal Electrolux-assistent.
Nu vet jag inte vad du har för behov, men för mig funkar den helt ok.
Jag maler en hel del kött i den, o till det funkar den utmärkt. Visst, lite mer watt hade jag inte klagat över, men den räcker till.
Ibland hittar man sådana på loppisar eller auktioner till väldigt rimliga pengar.
Jag gav ett par-trehundra kr för min o då fick jag en hel drös med tillbehör med. Mixer, korvstoppningsmojänger, rivjärn, passersats, mm. En hel kasse full faktiskt.

Nu måste jag gå o kolla hur många watt min assistent har.

https://www.tradera.com/item/342549...ssistent-hushallsmaskin-med-standardtillbehor

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi har också en sådan som jag ärvde efter faster. Hon hade bakat mycket under alla år sedan hon köpte den någon gång på 70-talet men det var bara att byta ett par kullager och oljan i vinkelväxeln och så var maskinen i skick..... Förutom en av vridknapparna som är sprucken. En kamrat har lovat att svarva en ny av en bit rostfritt axelstål så fort han får tid över.

Min kusin hade tagit köttkvarnstillsatsen vid bodelningen innan jag som utomstående fick möjlighet att botanisera bland det som blev över. Lyckligtvis hittade jag ett halvår senare en köttkvarn av rätt modell med matarbord och allt i en blandlåda på en loppmarknad.

Högre wattal ja, vet dock inte när de där watten skulle behövas. Jag har två gamla elektroluxar hemma och de tål allt jag slänger på dem utan att sacka..

Säger samma: den gamla Electroluxen är oförstörbar och tål allt man utsätter den för i belastningsväg. Våra gummifötter under har torkat så två gånger har den vandrat av köksbänken och gått i golvet, men det enda som hände var att skålen blev bucklig. Grym maskin, min frus farmor fick den i bröllopspresent och sen dess har den tuffat och gått.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
S
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Säger samma: den gamla Electroluxen är oförstörbar och tål allt man utsätter den för i belastningsväg. Våra gummifötter under har torkat så två gånger har den vandrat av köksbänken och gått i golvet, men det enda som hände var att skålen blev bucklig. Grym maskin, min frus farmor fick den i bröllopspresent och sen dess har den tuffat och gått.
Hehe , inte oförstörbar , min dotter fyller mixern med iskuber och startar sen istället för att starta först ,
sista gången pajade drivningen till mixern , blev tvungen att cadda upp driv-splines'n i maskin o få det
3D-printat på jobbet

A
jorki87 jorki87 skrev:
Edit : Lördag har Jula rea på detta skruvdragarpaket 7 delar 1999:-

[länk]
Har egentligen ryobis system men detta är ett för lockande pris,blir att fynda (y)

• Reklamblad med prissänkta verktyg och byggprodukter, bland annat borrset, julgran och kläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jorki87
  • Laddar…
Om någon hittar en bra grovdamsugare för under 1000-lappen så tar jag gärna emot länk.

Och om någon hittar en bra grovdammsugare för under 2000-lappen så tar jag också gärna emot lite tips! :)

Och om nån hittar en grovdammsugare för under 3000lappen tar jag gärna emot tips.

jorki87 jorki87 skrev:
Edit : Lördag har Jula rea på detta skruvdragarpaket 7 delar 1999:-

[länk]
Någon som vet hur de brukar göra vid reor - kan man beställa på nätet när de släpper prylen, eller måste man stå och köa bland alla andra vid sju på morgonen?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kan nån gå in här och kolla vad lägsta pris blir för er?
[länk]
Det stod 3490 i några sekunder, men reflekterade inte över vilken butik. Det gick sen upp till 4390.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Det stod 3490 i några sekunder, men reflekterade inte över vilken butik. Det gick sen upp till 4390.
Tackar så mycket.. Det var Power som hade 3490, och jag köpte lurarna för det... En kort stund efter så ändrades priset, så jag undrade om de fanns något fuffens där...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.