13 869 läst · 31 svar
14k läst
31 svar
Black and Decker XT 14,4
geschwint skrev:Gör som jag då jag köpt ett verktyg som inte håller måttet; om inte B&D kan ta den i retur eller fixa den så ställ den i en hylla innehållande påminnelser om missar eller ge bort den till någon som skall skruva väldigt lite. Köp sedan en bra och prisvärd dragare, kanske en Bosch GSR12SD, dvs den lättare och billigare. Du blir garanterat nöjd med tanke på din erfarenhet med B&D.
Jag tycker inte om besvikelser så därför köper jag aldrig mer budgetverktyg. Köp sällan men bra istället. Det lönar sig i längden.
haha, det va lite roligt sagt.
Jag har tänkt tanken att behålla den, just pga att man är så korkad och köper en grej
för att den ser cool ut.
Och det kommer nog att bli så.
Eller så kan man ju sälja den på Blocket ;D det finns ju faktiskt garanti kvar i 20 månader.
Sen så får jag börja bearbeta frun att jag behöver en
ny bättre skruvdragare som kostar ännu mera än den jag köpte innan.
Jag har iofs hela tiden haft min fru med mig då hon sett de riktiga effekterna av dåliga verktyg (byte, besvikelse, tidsåtgång, dåligt material, tungt, trasigt då man mest behöver den, osv, osv). Att köpa ett bra verktyg kostar oftast mer initialt men betalar sig i längden bara man sköter den.
Så om jag vill köpa ett verktyg som kostar lite så är det alltid ok med frugan, bara börsen tillåter.
På min skamhylla ligger en Meec Tools dragare, en K-Rauta sticksågslimpa (blää, livsfarlig) samt en Biltema tiger... B&D cirkeln sålde jag med nästan vinst, COlTech hyveln sålde jag för en struntsumma till min svåger för att hyvla reglar och liknande. Dragaren samt tigern vill jag inte bli av med eftersom man måste ha möjlighet att påvisa skillnad mellan att betala 399 för en biltematiger och 1800 för en Makitatiger.. Eller skillnaden mellan 599 för billig stickislimpa och 2300 för en toppstickis, osv.
Faktiskt roligt att visa dessa och se reaktionerna på folk. Väldans ofta så har många inte en aning om att det var såån skillnad mellan billiga märket och dyra märket. Eller att dyra märket var ett bra märke.
Så om jag vill köpa ett verktyg som kostar lite så är det alltid ok med frugan, bara börsen tillåter.
På min skamhylla ligger en Meec Tools dragare, en K-Rauta sticksågslimpa (blää, livsfarlig) samt en Biltema tiger... B&D cirkeln sålde jag med nästan vinst, COlTech hyveln sålde jag för en struntsumma till min svåger för att hyvla reglar och liknande. Dragaren samt tigern vill jag inte bli av med eftersom man måste ha möjlighet att påvisa skillnad mellan att betala 399 för en biltematiger och 1800 för en Makitatiger.. Eller skillnaden mellan 599 för billig stickislimpa och 2300 för en toppstickis, osv.
Faktiskt roligt att visa dessa och se reaktionerna på folk. Väldans ofta så har många inte en aning om att det var såån skillnad mellan billiga märket och dyra märket. Eller att dyra märket var ett bra märke.
Liknande trådar
-
Ladda 18v black and decker i en 14.4v laddare?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
verktyg sandstorm black and decker
Kompostkvarn Black and decker
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Spänna klinga: gammal Black and decker Cirkelsåg.
Säker användning av Black&Decker KD950K -slår gnistor invändigt?
Verktyg, Maskiner & Fordon