Fotografen Fotografen skrev:
Ser ut som Biltema är bättre på gräsfrö än mycket annat?🙂
Ja vi får hoppas, som sagt så återstår det att se hur det blir efter vintern. Men kan tillägga att allt annat än det jag hade innan är bättre😂.
 
Claes Sörmland
Det där är typiskt för engelskt rajgräs, det gror fort som tusan. Det är därför man har i det i reparationsblandningar av gräs. Fyller snabbt ut.

Köpte nåt billigt med mycket engelskt rajgräs i på Granngården, grodde också så fort regnet kom.
 
F
Fotografen Fotografen skrev:
Ser ut som Biltema är bättre på gräsfrö än mycket annat?🙂
På vilket sätt menar du då?
 
  • Gilla
Em_ax
  • Laddar…
F
Husseloo Husseloo skrev:
Ja vi får hoppas, som sagt så återstår det att se hur det blir efter vintern. Men kan tillägga att allt annat än det jag hade innan är bättre😂.
Det finns lite vintertåligare för med i Biltemas reparationsblandning som gror nu och kommer upp om ca 2 veckor till. Det är det du ser efter vintern.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det där är typiskt för engelskt rajgräs, det gror fort som tusan. Det är därför man har i det i reparationsblandningar av gräs. Fyller snabbt ut.

Köpte nåt billigt med mycket engelskt rajgräs i på Granngården, grodde också så fort regnet kom.
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det där är typiskt för engelskt rajgräs, det gror fort som tusan. Det är därför man har i det i reparationsblandningar av gräs. Fyller snabbt ut.

Köpte nåt billigt med mycket engelskt rajgräs i på Granngården, grodde också så fort regnet kom.
Jag körde på biltema för att jag fick mycket för pengarna 349 kr för 5 kg då ytan jag reparerar är på cirka 130 m2. Värt att testa så får vi se sen.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Troligen blir det en massa tuvliknande med hårda strån om ett år. Grönt men inte så snyggt eller skönt.
 
T
Vänta tills nästa år när vintern dragit förbi, då får man en jävla massa kala fläckar! Man stödsår, efter några år lessnar man ur totalt.

Biltema är ett jävla skitfrö, precis som vad man kan förvänta sig av rajgräs. Jag ångrar bittert att jag valde detta sorts frö…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.