ReaTommy skrev:
Ser ju faktiskt misstänkt likt ut absaggregatet som används på golf 5 och i så fall om det är samma ska du flytta över hela underdelen inte den stora svarta delen, [länk] Typ så som på denna länken
Dessa sitter på många bilar, bla volvo.
det brukar vara antingen bosch eller ate.

Man bör sätta dit den där kåpan omgående man vill inte ha in skit.
Och när man tar bort elektroniken så bör man sätt dit den andra modulen med en gång inte lämna det fritt.
Sen om man monterar allt på bilen på en gång gör nog inte så mycket.
Men jag gillar inte att lämna hydralic öppet, hursomhelst så måste det luftas i alla fall.

Ja det är det, om det är samma som vw/skoda vilket det borde vara. Luftningen bör gå att göra utan dator bästa är i så fall att först lufta igenom systemet vanligt sen köra ut och göra ett antal rejäla bromsningar så absen går in, därefter luftar du ytterligare en gång. Sen ser i för sig givaren under huvudbromscylinder utt att vara en bromstrycksgivare med

D09 skrev:
[bild]

Det är med andra ord dessa 2 komponenter från den nya som ska ihop med gamla svarta elboxen?
På denna bild ska boxen sitta till vänster och den är bortagen tror att den sitter med 4 eller 6 skruvar och ibland får man peta bort pluppar för att se dem, hur har ju allt löst bara å kika.

om det är som på denna så är det utvändig torx.

http://www.laga.se/visa-produkt?Part=21411787
Är de 2 skruv så sitter de nog bara i mitten tyckte jag såg nån bild.
Men som sagt du har ju minst en lös, bara å slänga ett sneöga på det.

Redigerat:
Dessa sitter med två skruvar fullt synliga bör vara t25.

D09
Gott, ska pilla isär elboxen så fort sambon löser av mig :)

Tur jag frågade ha ha

Jag var nära att bara flytta över den runda klumpen till gamla elboxen och hydraliken. Det var med andra ord tvärtom att elboxen skulle över till nya hydraliken och nya runda svarta klumpen.

Skrev jag inte det? ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Andy78 skrev:
Skrev jag inte det? ;)
Ha ha problemet blir när jag börjar "tänka" o hitta på egna grejor he he

D09
ImageUploadedByByggahus.se1366467184.687623.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska plastfronten pillas rakt ut med mejsel eller har jag missat ngt?

Tycker att den verkar sitta rejält och plasten är inte direkt tålig he he

På andra bilder/ varianter så finns det 2 skruvar som håller locket, men inte på min bil he he

D09
Glöm det ;)

Var ju bara o ta loss paketet när man lossat skruvarna till runda klumpen :)

Du menar genomgående skruvar?
Visa gärna en bild bra referens för framtiden.
Om den avklippta kontakten passar på din gamla modul så hade jag satt dit den som skydd när jag monterar allt i bilen för att inte skada nåt stift och sedan kopplat in den från bilen.

Redigerat:
D09
Andy78 skrev:
Du menar genomgående skruvar?
Visa gärna en bild bra referens för framtiden.
Om den avklippta kontakten passar på din gamla modul så hade jag satt dit den som skydd när jag monterar allt i bilen för att inte skada nåt stift och sedan kopplat in den från bilen.
Japp, dom 2 torxs skruvarna på svarta runda klumpen är genomgående till elboxen.

ImageUploadedByByggahus.se1366470689.815445.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1366470703.526087.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1366470719.115388.jpg
Skapa konto

Nu e d dags för luftning av bromsarna

Behöver bilen vara igång eller räcker det att man pumpar en massa?

Man behöver nästan vara 2 för det om jag inte minns fel?

Du behöver en som pumpar och en som öppnar nippelen.
Det underlättar ibland att trä på en genomskinlig slang på nippelen man ser då om luftbubblor kommer ut.
Sedan är det lätt att leda ned i ett kärl, bromsvätska vill man inte få på lacken.
Minns inte riktigt men tror att proceduren är korsvis, höger fram vänster bak samt vänster fram höger bak.

Har du redan bytt?
Släcktes lampan på en gång?
Ibland behöver hjulen komma i rullning för att de ska få korrekt signal och sedan släckas.

D09
Andy78 skrev:
Du behöver en som pumpar och en som öppnar nippelen.
Det underlättar ibland att trä på en genomskinlig slang på nippelen man ser då om luftbubblor kommer ut.
Sedan är det lätt att leda ned i ett kärl, bromsvätska vill man inte få på lacken.
Minns inte riktigt men tror att proceduren är korsvis, höger fram vänster bak samt vänster fram höger bak.

Har du redan bytt?
Släcktes lampan på en gång?
Ibland behöver hjulen komma i rullning för att de ska få korrekt signal och sedan släckas.
Nu sitter grejorna på men behöver fylla på mer bromsvätska, esp lampan lyser fortfarande men antar som du säger att man får lufta och ut o nita några gånger :)

Blir till att åka o handla bromsvätska nu sen får sambon hjälpa till när ungarna säckat av :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
He he om man nu kommer till macken... Min sambo gillar tydligen spänningen med att köra med tom tank 🙀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.