Padda i all ära. Min svärfar gjorde en egen, "stampe " modell. Den lånade jag med stor belåtenhet kring resultatet av uppfarten. Ca 90 m2. Nu några år senare när jag kom över plattor så byggde jag en egen å bankade stenmjölet på plats. Visst jag påstår inget annat att det är ett slit göra att lägga först makadamet, packa det i omgångar sedan göra det med stenmjölet igen. Allt med enkla verktyg som skottkärra, skyffel å en stampe. Men det funkar oxå. Finns viljan å viljan går det.

• Gilla
Mmhe71 och 1 till
  • Laddar…
M
Hur ser denn tingest ut?

Tja, inget märkvärdigt. Men den har fyllt mina behov, och gett ett resultat som är fullgott. Det har hållit för lastbil, å så. Enkel hemmagjord träpollare monterad på en betongplatta, använd för att stötta lastbilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mmhe71
  • Laddar…
Som sagt principen är enkel lyft å dunka ner, slaget med vikten packar. Klara 4-6 cm makadam 0- 16 eller stenmjöl.

• Gilla
Mmhe71
  • Laddar…
M
Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Tja, inget märkvärdigt. Men den har fyllt mina behov, och gett ett resultat som är fullgott. Det har hållit för lastbil, å så. [bild]
Jag gillar den!

M
Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Tja, inget märkvärdigt. Men den har fyllt mina behov, och gett ett resultat som är fullgott. Det har hållit för lastbil, å så. [bild]
Tack!

Q
Yes, dök upp här i början av veckan. Frakten av den hade inte varit nådig men jag ser inga ytliga skador i alla fall.

• Stor kartong på träpall med fraktskador och påskrift "fel 93" står utomhus utan synliga yttre skador på kartongen.
    Skapa konto
  • Nybörjd gul och svart vibrationsplatta utan synliga skador på ett betonggolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Mmhe71 och 1 till
  • Laddar…
Ja då är det bara att dra igång den då.

• Gilla
quattro1 och 1 till
  • Laddar…
M
Q quattro1 skrev:
Yes, dök upp här i början av veckan. Frakten av den hade inte varit nådig men jag ser inga ytliga skador i alla fall.
Vad väger den?

Vad kör ni för drivmedel i era denqbar?

K
Jag slog i Aspen (Blå dunk) i min. Fungerar bra än så länge iaf.. Kört 1 tank hittills.

• Gilla
xerazor77
  • Laddar…
Q
Väger ca 100 kg. Den är körd på 95 oktan. Inte hunnit använda den själv men har lånat ut den till grannen, han är då helnöjd.

• Gilla
Mmhe71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.