Nu kommer dom... Vi får väl se hur denna uppladdning blir i storlek och så
IMG_1789.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1790.jpg
Skapa konto

IMG_1791.jpg
Skapa konto

IMG_1792.jpg
Skapa konto

IMG_1793.jpg
Skapa konto

IMG_1794.jpg
Skapa konto

IMG_1795.jpg
Skapa konto

IMG_1796.jpg
Skapa konto

IMG_1797.jpg
Skapa konto

IMG_1798.jpg
Skapa konto

• Gilla
Dr_Jerkyll och 3 till
  • Laddar…
P
Gruvberget skrev:
Fina lokaler! Tycker mig se en fyrkutterhyvel i bakgrunden? Även ett par Festool systainers?
det är en DH410 2 kutterhyvel.. tyckte den funkade för mina behov :) jodå några Systainers syns där bakom.. svart och vita (y)

Thomas_snickare skrev:
vad är det för yta på den där? Ser ut som en trevlig storlek, ska bygga nytt snart och kan inte bestämma mig för hur stort jag ska bygga.
den är på 100kvm, har även en kalldel på runt 50kvm för förvaring av virke men den e påtok för liten..

geschwint skrev:
Nu kommer dom... Vi får väl se hur denna uppladdning blir i storlek och så
Nu känner jag mig lite bättre till mods. Jag minns din tråd om handledaren. Om den gjordes i den där snickarnoden så skall nog min lilla bod också räcka till. Jag skall sluta klaga på mitt krypins storlek och oordning nu.

Helt rätt, den gjordes där också. Lite pyssel att rigga inför profilfräsningen var det. Har liksom vant mig att rigga saker. Skulle nog känna mig vilsen i en stor snickarbod.

Ville med dessa bilder sätta de undre referensramarna på en snickarbod med tanke på att de flesta har rätt stora utrymmen.

Redigerat:
  • Gilla
Charley1968
  • Laddar…
Inte ofta man ser en trefasmatad laptop.

geschwint skrev:
Denna bod skall generera ett stort köksbord med butterflyskivor innan jul och 4 st stolar, hoppas jag iafa.
Hoppas på lite bilder på det bygget, som inspiration/tips. Funderar själv på att ev. göra ett bord till uterummet eftersom vi inte hittar något som uppfyller våra önskemål.

roli skrev:
Hoppas på lite bilder på det bygget, som inspiration/tips. Funderar själv på att ev. göra ett bord till uterummet eftersom vi inte hittar något som uppfyller våra önskemål.
Skall försöka fixa det. Har varit lite dålig tidigare på att dokumentera.

Det skall bli ett sådant här bord men med butterfly skiva istället för lösa skivor. Designen är klar med beslag hemma från USA så det är egentligen bara att börja...
http://www.casefurniture.co.uk/cont...ts/contemporary-tables/cross-extending-table/

Har städat upp i min lilla garagesnickarbod så nu är den fotograferingsvärdig. :)
Den är inte stor, 3.5x4.5 ungefär, i framtiden kommer den utökas med ca 2.5m till. (Pannrum och tvättstuga får flytta på sig lite.)
Det jag saknar allra mest är en arbets-/hyvel-/snickarbänk. Men det finns tyvärr ingen plats förens jag kan utöka lite. Litenheten till trots så funkar det ok, stora skivor är "värst"..
Har ett litet sidorum där jag har två hyllor med verktyg och andra mindre saker, samt ett litet spillvirkes hörn..

• ImageUploadedByByggahus.se1348936152.391167.jpg
    Skapa konto
  • ImageUploadedByByggahus.se1348936210.059327.jpg
    Skapa konto
  • ImageUploadedByByggahus.se1348936253.382212.jpg
    Skapa konto
  • ImageUploadedByByggahus.se1348936272.400464.jpg
    Skapa konto
  • ImageUploadedByByggahus.se1348936292.021932.jpg
    Skapa konto
  • ImageUploadedByByggahus.se1348936312.486732.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
mattiaswahlberg
  • Laddar…
Håller på och planerar snickarboden i min utbyggnad - inte stor jämfört med det mesta som visats här, men ett stort lyft för mig blir det. Mycket bra inspiration i denna tråd!

Geschwint, jag håller inte med om att det skulle vara oordning i din bod. Finns en tydlig struktur i grunden även om det sen hamnat en del grejor löst utanför - så blir det när man har begränsat med plats. Jag är nyfiken på din virkesförvaring i taket - hur har du konstruerat den, och av vad? Ser ut att vara liten och tunn men samtidigt kunna bära stor last.

En fråga till - ser att många valt gummimatta. Snyggt, men dyrt om jag förstått rätt. Vad är fördelarna med gummimattan (förutom det rent utseendemässiga) jämfört med t.ex. klinker?

Oändligt mycket skönare att stå på! Kan ju delvis kompenseras av riktigt sköna skor men det slår ändå inte rätt sorts gummimatta.

Japp, skönt att stå/gå på. Dessutom tål gummigolv ganska omild behandling och är skonsamt mot det man tappar på golvet. Som en bonus är det även ganska lättstädat.

• Gilla
Hazze Altan
  • Laddar…
bygga_bo skrev:
Japp, skönt att stå/gå på. Dessutom tål gummigolv ganska omild behandling och är skonsamt mot det man tappar på golvet. Som en bonus är det även ganska lättstädat.
var köper man bäst och billigt?

Lawrence, jag önskar att jag hade lösningen på den gåtan, men tyvärr är det inte så...

P
pleqtiz skrev:
såhär ser min snickarbo ut för tillfället.. ser inte mycket ut för världen men det blir nog :p
Nu är jag snart klar med min snickarbod! Massa maskiner och leksaker.. Håller på att bygga ut med några kvadratmeter runt 50 kanske det blir så runt 200 kvm med kalldel på 50kvm. Sammanlagt! Fattas bara pelarborr samt bandsåg, och nån bättre förvaring för alla mina systainers (planer för det smides för fullt )så borde man bli nöjd sen! En snabb fråga såhär, vilka mått bruka man ha på lådbeslag för lådor till systainers? Typ hemmabyggd systainerport?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.