36 539 läst · 35 svar
37k läst
35 svar
Bilder eller tips på nyare Ikeakök
har luckorna sävedal och veddinge samma färgkod? Verka så efter att ha googlat lite men tycker sävedal är betydligt vitare.
veddibge ska tydligen ha 0500-N och det är väll råvit?
Tycker den har en mjukare nyans än sävedal men kanske man blir lurad av att luckorna har olika form.
Har bestämt mig för att beställa luckorna från gordetsjalvkok.se och beställa samma form som Sävedal men i annan annan kulör som helst påminner om Veddinges kulör.
Tips?
veddibge ska tydligen ha 0500-N och det är väll råvit?
Tycker den har en mjukare nyans än sävedal men kanske man blir lurad av att luckorna har olika form.
Har bestämt mig för att beställa luckorna från gordetsjalvkok.se och beställa samma form som Sävedal men i annan annan kulör som helst påminner om Veddinges kulör.
Tips?
Husägare
· HISINGS BACKA
· 147 inlägg
Om du renoverar för att sälja så bör du fråga mäklaren om råd. Det finns inte ett standardsvar på hur köket ska se ut, det beror på målgrupp, stil på lägenhet mm. I vissa fall kanske det inte ens lönar sig att byta kök över huvud taget, är lägenheten attraktiv får man bra betalt ändå.
Eftersom du ändå verkar ha bestämt dig för att renovera så rekommenderar jag att välja stil och färg på luckor som tilltalar så många som möjligt. Totalt sett är det fler som gillar vita luckor bättre än gråa.
Eftersom du ändå verkar ha bestämt dig för att renovera så rekommenderar jag att välja stil och färg på luckor som tilltalar så många som möjligt. Totalt sett är det fler som gillar vita luckor bättre än gråa.
Nej jag kommer bo här iallafall ett år eller så. Jag kanske skippa grå och satsa på det vita män vill inte ha exakt kritvitt. Har någon förslag på kulörer på skåpsluckor som är kanske lite mer krämvita? Men absolut inte smutsiga eller gula. Utan det ska upplevas som en varm nyans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 886 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 886 inlägg
Gäller det ett hus eller en lägenhet?
Vilken åldersgrupp köper hus resp. lägenheter i ditt område?
Vilken åldersgrupp köper hus resp. lägenheter i ditt område?
Det är ju just när det går åt gult som det upplevs som en varm nyans. Sen om en viss sorts vit färg upplevs som bara varm eller som gul beror mycket på vilka andra sorters färger det finns i närheten. Har man ett helvitt kakel eller väggfärg ser lätt varmtonade luckor mer gula ut än om man har ett varmtonat vitt kakel/väggfärg eller i helt andra färger.
Något sådant här då?
Väldigt inne med mässingsdetaljer. Säljande, tror jag.
Bild härifrån: http://blogg.damernasvarld.se/starwoman/2015/04/29/koket-vaxer-sakta-fram/
Väldigt inne med mässingsdetaljer. Säljande, tror jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild härifrån: http://blogg.damernasvarld.se/starwoman/2015/04/29/koket-vaxer-sakta-fram/
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Om du säger hur stor lägenheten är, antal rum och var den ligger är det mycket lättare att ge råd.
Det är en 3:a men önskar bara råd om för på skåpsluckor. Vad jag lärt mig är att bilder ljuger. Sök på gråa veddinge luckor och sen åker du till Ikea i verkligheten så går luckorna i blått. Inte alls en trevlig nyans anser jag. Men som sagt, svårt med en lucka dom är uppsatt och alla har kladdat på.
Tycker du? Jag blev positivt överraskad när jag såg köket monterat, var på Ikea Barkarby. Tror att jag fotade, ska se om jag hittar. Lite mässingsdetaljer värmer ju också.nht1 skrev:Det är en 3:a men önskar bara råd om för på skåpsluckor. Vad jag lärt mig är att bilder ljuger. Sök på gråa veddinge luckor och sen åker du till Ikea i verkligheten så går luckorna i blått. Inte alls en trevlig nyans anser jag. Men som sagt, svårt med en lucka dom är uppsatt och alla har kladdat på.
Tänk på ljuset också, du bor ju inte i den miljön som är i en butik.nht1 skrev:Det är en 3:a men önskar bara råd om för på skåpsluckor. Vad jag lärt mig är att bilder ljuger. Sök på gråa veddinge luckor och sen åker du till Ikea i verkligheten så går luckorna i blått. Inte alls en trevlig nyans anser jag. Men som sagt, svårt med en lucka dom är uppsatt och alla har kladdat på.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 886 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 886 inlägg
Du kan ju redan nu ta dit ett par mäklare och säga att du sonderar vad lägenheten kan vara värd så att du vet hur mycket du kan köpa en ny bostad för, och i samband med det kan du fråga hur det är bäst att göra med köket. Men jag tror inte gräddvita färger är populärt bland dem som kring 30 år.
Tillägg:
Du kan också göra som vi gjorde när vi skulle renovera badrummet inför en försäljning, vi gick runt till flera badrums- och kakelbutiker och frågade vad folk i 35-årsåldern köpte för något.
Tillägg:
Du kan också göra som vi gjorde när vi skulle renovera badrummet inför en försäljning, vi gick runt till flera badrums- och kakelbutiker och frågade vad folk i 35-årsåldern köpte för något.
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Jag är 30 och gillar gräddvit
Men det är inte snyggt om det finns kritvita väggar bredvid. 80% av de kök som säljs idag är ju vita så det är väl ett säkert kort med slät vit.
Men det är inte snyggt om det finns kritvita väggar bredvid. 80% av de kök som säljs idag är ju vita så det är väl ett säkert kort med slät vit.