Hej,
funderar på två frågor kring min entrétrappa. Den är väl klädd i vad jag tror är sjösten, men frågan är hur pass friliggande sådana i regel är från resten av huset (grupphus byggt -85), samt hur dyrt/svårt det vore att få bort den? Är det något man som helt okunnig kan göra själv?
Jag skulle vilja ersätta den med en mer slät entrétrappa i ett eller två steg, något i stil med en entrétrappa i bergama granit som på den här bilden, men alltså bara i ett eller två steg:
Vet någon vad det kan tänkas landa på i kostnad, bollpark?
funderar på två frågor kring min entrétrappa. Den är väl klädd i vad jag tror är sjösten, men frågan är hur pass friliggande sådana i regel är från resten av huset (grupphus byggt -85), samt hur dyrt/svårt det vore att få bort den? Är det något man som helt okunnig kan göra själv?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Jag skulle vilja ersätta den med en mer slät entrétrappa i ett eller två steg, något i stil med en entrétrappa i bergama granit som på den här bilden, men alltså bara i ett eller två steg:

Logga in
Skapa konto
Vet någon vad det kan tänkas landa på i kostnad, bollpark?
Ett annat alternativ jag tänker mig är att kanske sätta skifferplattor eller något på det befintliga trappsteget, men frågan är om det går att göra på en yta av dansk sjösten - kanske måste slipas ned eller avlägsnas först på något sätt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bila bort klack pannrum utan att förstöra badrummet
Grund & Markarbeten -
Kan jag bila bort den här klumpen? Tror det är en gammal kamin
Byggnadsvård -
Hur fixa dörr där betongen under tröskeln är bortbilad
Fönster & Dörrar -
Hur gör vi med detta? Bila bort och gjuta nytt, eller bara "lappa o laga"? Skickat offert till flera företag men ingen svarar.
Altan & Uteplats -
6 cm finsats på betongbjälklag; vågar jag bila bort?
Byggmaterial & Byggteknik
Tjänster
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Belastning på plintar - jag är för dum för att googla...
Grund & Markarbeten -
Bygga stödmur intill husvägg
Grund & Markarbeten -
Hur reparerar jag husgrund som tappat mark undertill?
Grund & Markarbeten -
Hur nära huset kan man gräva?
Grund & Markarbeten -
Ytbehandling av lecablocksmur?
Grund & Markarbeten