35 802 läst · 68 svar
36k läst
68 svar
Betonggolv - HTC Superfloor
Den översta bilden är taget mitt på golvet, den andra Bilden är tagen där betonggolvet möter det gamla trägolvet. Där kan man se att ballasten kommit fram eftersom vi var tvungna att slipa mera där vid kanten på grund av ojämn gjutning. Inget som stör mig, blir mera liv i golvet.
Medlem
· Södermanland
· 116 inlägg
Den övergången var fin! Hur 17 fick ni golven i nivå?
Mvh, Kalle Kiander
Byggblogg: www.hemresan.net
Mvh, Kalle Kiander
En hel del mätande innan gjutningen och lite slipning på slutet.
Medlem
· Södermanland
· 116 inlägg
Fortsätter plattan på lägre nivå under trägolvet eller är det en äldre del av huset?
Mvh, Kalle Kiander
Mvh, Kalle Kiander
Trägolvet är en äldre del av huset. Betonggolvet finns i tillbyggnaden.
Medlem
· Södermanland
· 116 inlägg
Jag förstår. Knepigt det där med att vi vill ha både parkett och betong på samma plan.
Mvh, Kalle Kiander
Mvh, Kalle Kiander
Renoverare
· Kalmar
· 2 847 inlägg
Dom nybyggen jag varit på har haft sänkta golvhöjder där det ska vara parkett eller tex badrum
Jag fick offert på vit pigment i betongen, men det var extremt dyrt. Extra kostnad på 1500 kr/ kubik.Muthai skrev:
Detta gällde 2% pigmentstillsats. Men betongstationerna har ofta betongprover med olika färger ni kan titta på. Så gjorde vi.
Renoverare
· Kalmar
· 2 847 inlägg
Tänk på att ballasten kommer framträda mycket mer om betongen blir ljusare själv tycker jag det är för lite skillnad för att betala så mycket extra. Har slipat ett golv som va gjutet med röd betong det blev riktigt bra.mvh Andreas
Renoverare
· Kalmar
· 2 847 inlägg
Du kan ju kolla på sk designspackel där kan du välja färg och slipper ballast. Bara va noga med leverantör