phl hann före....
 
Gotcha ;)
 
mattiasp skrev:
+1 på det. Det såg ut som En Kona Jake the snake?
Cykeln på bilden som jag postade är tyvärr inte min. Det är en handbyggd Vanilla: http://www.vanillabicycles.com/.
Jag funderade på att skaffa en sådan, men släppte det när jag fick höra att väntetiden var 1,5 år..
Just nu har jag ett byggprojekt det 7:e i ordningen sedan -04) som har pågått några år. Allt är numer klart, sånär som på att justera växlar och linda styret. Jag vet inte varför det har gått i stå, men det hänger kanske ihop med det som någon antydde ovan; Det är ofta själva jakten på prylarna och drömmandet/planerandet som är det som lockar mest. När man (jag) väl har grejen så svalnar intresset ganska fort.

Jag har bara en bild på den i halvfärdigt skick. Det är en Ventana El Martillo (vilket gör inlägget on-topic eftersom det betyder "Hammaren":rolleyes:) CX med custombyggd stålgaffel från Black Sheep. Gaffeln har lackats av samma företag som ramen för att färgmatcha optimalt.
Naven från Phil Wood och fälgarna från Salsa vispas runt med Crank Brother Eggbeaters på ett ENO vevparti från White Industries. Växlingen (1x8) sköter Dura-Ace delar ihop med Nokon-vajrar, och arslet planteras på en Brooks-sadel som hålls uppe av en Thomson-stolpe. Styret är ett WTB Off-Road Drop bar som sitter på en Thomsonstam.

Prylnörd? Jag?! -Äh, lägg av...;)
 
  • V.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • El Martillo.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
ACME: Du är en freak.... För övrigt betyder Ventana fönster, vilket gör ämnet on topic igen.
 
Mors
Som privatperson så försöker jag optimera pris / nytta / användning etc för mina verktyg. Är en ganska energisk fixare.

Det har blivit så här:
Bra grejor. Effektiva, noggranna etc. Används mycket.
- Sågar. AEG, Bosch, Festo, Dewalt, Scheppach
- Skruvdragare Makita, AEG/Milwauki.

Enklare, används mer sällan eller 'oviktigare'.
- Sandpappersslipar, BD, AEG, Jula
- Borrmaskin Skil, AEG, Bosch
- Vinkelslip liten AEG, antik stor BD

-Biltema prylar går i båten. Enklare saker är de bra på, typ skruv och bits. Dock ej rostfri skruv...

Det finns säkert mera så lite prylberoende är man allt

Det blir nog en Festo damsugare nästa gång.

Ha det bra!
 
ACME cyklar du nånting eller är du bara en samlande prylnörd? ;-)
 
Jag samlar mest.. Eller förresten så samlar jag inte så mycket. Cykelprojekten har sålts av efterhand -skitbra business ...!:rolleyes:

Det är skitkul att cykla också, men jag har svårt att finna tiden till det med två företag, en anställning och småbarn.
 
Hur hinner du? Jag tycker inte att tiden räcker till ett hus en anställning och ett barn... :-s
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.