Att raderande av inlägg inte är förhandlingsbart är en trygghet för konsumenten också, eftersom det blir meningslöst för motparten att tjata vidare om det. I slutänden blir det då istället en fråga mellan Mjöbäcksvillan och Byggahus, där Byggahus inte har några som helst juridiska incitament för att göra som hustillverkaren vill. Det är nästan (inte helt, men...) som att i en förlikning kräva att en person ska ta bort intervjuer hen har givit i en dagstidning (jag lovar att DN skulle strunta i villkoren i en förlikning).

Inte helt oväntat att Mjöbäcksvillans taktik att försöka trolla bort digitala spår misslyckades och det bara istället bara skapade ännu mer negativ uppmärksamhet.

Vi byggde nytt för snart 10 år sedan med Borohus som ingår i samma koncern och jag skulle aldrig rekommendera någon att ha något med det företaget att göra. Som någorlunda ny medlem skrev jag om våra problem på forumet och jag blev otroligt överraskad över responsen. Det revs kontrakt med deras oseriösa säljare och flera hörde av sig och tackade för att det i sista sekund uteslutit Borohus som leverantör.

Så det gör verkligen skillnad som medlem att dela med sig av negativa erfarenheter och det är faktiskt lite kul att se att deras agerande bara förvärrat situationen och förhoppningsvis fått ett antal kunder att välja ett annat alternativ.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.