Hej!
Vi ska renovera i vårt vardagsrum och jag är total nybörjare. Har rivit ner spän taket och tagit bort gamla lister. Det jag inser nu är att man har tapetserat och bredspacklat detta rum ganska många gånger genom åren så nu har jag en halv centimeter av tapet och spackel. Hur bör jag göra?
Kan man slipa ner kanten upp mot taket och sedan sätta renoveringstapet eller ska man riva ner allt och sätta gips?
Jag vill inte sätta gips direkt på, om det går att undvika, detta för att slippa jobba med alla lister runt dörrar och fönster.
Vi ska renovera i vårt vardagsrum och jag är total nybörjare. Har rivit ner spän taket och tagit bort gamla lister. Det jag inser nu är att man har tapetserat och bredspacklat detta rum ganska många gånger genom åren så nu har jag en halv centimeter av tapet och spackel. Hur bör jag göra?
Kan man slipa ner kanten upp mot taket och sedan sätta renoveringstapet eller ska man riva ner allt och sätta gips?
Jag vill inte sätta gips direkt på, om det går att undvika, detta för att slippa jobba med alla lister runt dörrar och fönster.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver hjälp med koppla ny a spis på gammals kabel
Vitvaror -
Nybörjare behöver hjälp! (nikotinväggar)
Färg, Måla & Tapetsera -
Nu behöver jag ha hjälp att tolka min F1145 bergvärme.
Värmepumpar -
Behöver hjälp med kopplingsplint i lamparmatur med LED-belysning
Belysning -
Behöver hjälp med dörrar: Inåt- eller utåtgående? Se ritning
Planlösningar
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Hur löser jag grovt strukturerade väggar? "pizzeria 90 tal..."
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fylla igen sprickan?
Färg, Måla & Tapetsera -
Slipa ner och måla om befintliga snickerier eller köpa nya och måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Borsta rödfärgfasad, maskin för ändamålet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla om själv - vart börjar man? Hjälp en nybörjare
Färg, Måla & Tapetsera