65 736 läst · 49 svar
66k läst
49 svar
Behandling av Lärktrall med Sioo
Hej Camilla, du ser några bilder jag precis lade upp ovanför din fråga. Bilderna är några veckor gamla. Jag kan varken rekommendera eller o-rekommendera Sioo för jag har verkligen inget att jämföra med. Aldrig haft någon annan trall, aldrig testat tryckimpregnerat och ingen annan behandling heller. Möjligen är jag lite missnöjd med kvaliteten vi fick på vår lärk däremot. Kanske det går att hitta sibirisk lärk som faktiskt växt i sibirien på det långsamtväxande sätt som ska ge den sitt grundskydd om jag förstått det rätt, men jag vet inte.Camilla Kostamo skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 123 inlägg
Jag vet att det är en gammal tråd men jag chansar på att du finns kvar och ser detta: första året efter sioo-behandlingen var det luddigt, har det blivit så igen? Vi har lärk - förmodligen den billigaste fuskbyggaren fick tag i - och det blir så efter varje vinter. Jag är så jävla trött på att fixa och skura och slipa och funderar på att byta ut skiten mot tryckt virke trots att jag inte gillar det egentligen.B bjorn_s skrev:
Skulle gissa att det då måste vara skillnad mellan Sioo(x) på lärkträ och Sioo(x) på tryckt virke. Har aldrig sett ludd på mitt tryckta virke. Ytan är mjuk o fin, lätt att hålla ren och har en fin grå ton.B bjorn_s skrev:
Liknande trådar
-
Bästa Sågklingan för spånskiva med ytbehandling
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Ultimata behandlingen trall (nyslipad)
Altan & Uteplats -
Sioo x behandling eller inte?
Altan & Uteplats -
Olja, silvertjära, Sioo eller annat för behandling av altan
Altan & Uteplats -
Sioo behandling på min altan
Altan & Uteplats