50 283 läst · 196 svar
50k läst
196 svar
Bedragare på Blocket
Exakt, det är framför allt det jag inte gillar med det.H Holmspel skrev:
Ja, det som verkar vara nytt är att man inte kan se telefonnumret heller (i den mån det finns ett sånt) om man inte är inloggad. Men det kanske är en säljarinställning. Har inte sett det tidigare.galento skrev:
Nej, man väljer om telnr ska synas eller inte. Tror inte man gör skillnad på inloggad eller inte. La just upp en annons och fick bara välja telnr eller inte.
Edit: man ser nr även utloggad, om det säljaren tillåter nr öht.
Edit: man ser nr även utloggad, om det säljaren tillåter nr öht.
Det är därför jag sällan förhandlar i utlandet heller. En del älskar att pruta och förhandla. Men jag tillhör dem som inte gör det.sir_daniel skrev:
Nu börjar det dyka upp lite fortsättning. Fick nedan forwardat från bedragaren, det skall nog se ut att komma från banken. Tydligen kostar det pengar att skicka pengar och det går inte att dra från beloppet på grund av brittiska regeringens grundlag
Electronic Funds Transfer "EFT"!
Dear Sir/Ma,
EFT is in progress to your bank account from Barclays Bank Inheritance.
Electronic Funds Transfer "EFT" of € 3,205,928.02 from Barclays Bank Inheritance to your bank account has been processed successfully and it is in progress. Details of the transaction has been provided bellow.
***RECIPIENT ACCOUNT DETAILS***
Full Name/Commercial Title: Mitt namn
IBAN: Mitt konto
BIC Number: HANDSESSXXX
Bank Name: Handelsbanken
Country: Sweden
***TRANSACTION DETAILS***
Transfer Type
Amount Transferred
COT(Unpaid)
Electronic Funds Transfer "EFT"
EUR
3,205,928.02
EUR
7,748.61
***DETAILS TO RECEIVE THE COST OF TRANSFER CHARGES "COT"***
Details to receive the COT Charges :
The COT must be paid in a legal form through the deceased solicitor chamber.
Information Status: Confirmed
The EFT is in PROGRESS, but the funds will not REFLECT in your bank account until you pay the COST OF TRANSFER CHARGES "COT" in a legal form through the deceased solicitor chamber because we can't deduct the COT charges from the EFT due to the reason that the EFT is an inherited funds and according to the UK government constitution, AN INHERITED FUNDS MUST BE DELIVERED COMPLETELY IN ACCORDANCE WITH THE DECEASED ACCOUNT BALANCE TO THE HEIR IN ORDER TO AVOID FRAUDULENT ACTIVITIES WITHIN THE BANK OFFICIALS.
***PLEASE NOTE***
If for any reason you are concerned that the personal information maintained by us is incorrect, please contact us by email at service@intlbarclays.com and we will be happy to review, update or remove information as appropriate!
Electronic Funds Transfer "EFT"!
Dear Sir/Ma,
EFT is in progress to your bank account from Barclays Bank Inheritance.
Electronic Funds Transfer "EFT" of € 3,205,928.02 from Barclays Bank Inheritance to your bank account has been processed successfully and it is in progress. Details of the transaction has been provided bellow.
***RECIPIENT ACCOUNT DETAILS***
Full Name/Commercial Title: Mitt namn
IBAN: Mitt konto
BIC Number: HANDSESSXXX
Bank Name: Handelsbanken
Country: Sweden
***TRANSACTION DETAILS***
Transfer Type
Amount Transferred
COT(Unpaid)
Electronic Funds Transfer "EFT"
EUR
3,205,928.02
EUR
7,748.61
***DETAILS TO RECEIVE THE COST OF TRANSFER CHARGES "COT"***
Details to receive the COT Charges :
The COT must be paid in a legal form through the deceased solicitor chamber.
Information Status: Confirmed
The EFT is in PROGRESS, but the funds will not REFLECT in your bank account until you pay the COST OF TRANSFER CHARGES "COT" in a legal form through the deceased solicitor chamber because we can't deduct the COT charges from the EFT due to the reason that the EFT is an inherited funds and according to the UK government constitution, AN INHERITED FUNDS MUST BE DELIVERED COMPLETELY IN ACCORDANCE WITH THE DECEASED ACCOUNT BALANCE TO THE HEIR IN ORDER TO AVOID FRAUDULENT ACTIVITIES WITHIN THE BANK OFFICIALS.
***PLEASE NOTE***
If for any reason you are concerned that the personal information maintained by us is incorrect, please contact us by email at service@intlbarclays.com and we will be happy to review, update or remove information as appropriate!
I ett tidigare mejl från "Banken" har det florerat en domän, INHERITANCEBARCLAYS.COM som tydligen är Barclays banks arvsavdelning.
Denna domän är registrerad av en turk. Adresser i Istanbul verkar vara lite kluriga och de har ju andra bokstäver men jag gissar att det skall vara adressen Mehmet Mahallesi (Mahallesi betyder område) och Kirak Sokok (Soskok betyder gata)
Borde väl vara här som snubben bor kanske?
Karta
Registrant Name: Musa Uysal
Registrant Organization:
Registrant Street: Memet mah, kirak sok, 8/5
Registrant City: Istanbul
Registrant State/Province: \u0130stanbul
Registrant Postal Code: 34191
Registrant Country: TR
Registrant Phone: +90.5370641074
Denna domän är registrerad av en turk. Adresser i Istanbul verkar vara lite kluriga och de har ju andra bokstäver men jag gissar att det skall vara adressen Mehmet Mahallesi (Mahallesi betyder område) och Kirak Sokok (Soskok betyder gata)
Borde väl vara här som snubben bor kanske?
Karta
Registrant Name: Musa Uysal
Registrant Organization:
Registrant Street: Memet mah, kirak sok, 8/5
Registrant City: Istanbul
Registrant State/Province: \u0130stanbul
Registrant Postal Code: 34191
Registrant Country: TR
Registrant Phone: +90.5370641074
Nu kommer det nya mejl efter att jag bett henne skicka pengar så jag kan betala COT-avgiften
"
Jag har ingen kapacitet för närvarande att få ett lån eller att bära COT-avgifterna eftersom jag har en begränsad frihet. Jag bor med min avlidna makefamilj och de tittar efter mig.
Jag vill att du ska försöka alla dina möjliga bästa för att få COT-avgifterna betalas eftersom de ärvda pengarna är det enda hoppet på mina barns framtid.
Jag föreslår att du borde få ett lån från din bankbas på något annat.
Jag vill inte att din bank ska ingripa i denna transaktion, eftersom jag i hemlighet behandlat de ärvda pengarna på ditt bankkonto och om din bank ingriper genom att undersöka arvsprocessen kommer det att innebära min avlidna makefamilj.
Jag föreslår att vi inte bör ta någon risk genom att informera din bank om transaktionen eftersom vi båda inte kan förutsäga resultatet.
"
Jag har ingen kapacitet för närvarande att få ett lån eller att bära COT-avgifterna eftersom jag har en begränsad frihet. Jag bor med min avlidna makefamilj och de tittar efter mig.
Jag vill att du ska försöka alla dina möjliga bästa för att få COT-avgifterna betalas eftersom de ärvda pengarna är det enda hoppet på mina barns framtid.
Jag föreslår att du borde få ett lån från din bankbas på något annat.
Jag vill inte att din bank ska ingripa i denna transaktion, eftersom jag i hemlighet behandlat de ärvda pengarna på ditt bankkonto och om din bank ingriper genom att undersöka arvsprocessen kommer det att innebära min avlidna makefamilj.
Jag föreslår att vi inte bör ta någon risk genom att informera din bank om transaktionen eftersom vi båda inte kan förutsäga resultatet.
Svar från katt-bedragaren:
Den mån 19 nov. 2018 kl 21:38 skrev Feline E Ashton <felineea@gmail.com>:
Jag har tidigare skickat bankbekräftelsen till ditt e-postmeddelande, du kan gå igenom informationen på den.
Vi ska betala COT-avgifterna i juridisk form via advokatkammaren. Jag har skrivit advokaten och jag väntar på hans svar.
Mitt svar:
Ja, jag såg mejlen men det stod inget om hur man betalar.
Avgiften skall naturligtvis betalas till banken.
Det är ju viktigt att pengarna inte går till vilken Musa Uysal som helst?
Den mån 19 nov. 2018 kl 21:38 skrev Feline E Ashton <felineea@gmail.com>:
Jag har tidigare skickat bankbekräftelsen till ditt e-postmeddelande, du kan gå igenom informationen på den.
Vi ska betala COT-avgifterna i juridisk form via advokatkammaren. Jag har skrivit advokaten och jag väntar på hans svar.
Mitt svar:
Ja, jag såg mejlen men det stod inget om hur man betalar.
Avgiften skall naturligtvis betalas till banken.
Det är ju viktigt att pengarna inte går till vilken Musa Uysal som helst?
Moderator
· Stockholm
· 52 376 inlägg
Du kan väl svara att du håller på att ordna med ett lån så du kan betala COT. Men att banken här vill ha uppläggningsavgiften för ditt lån, som du inte har råd med. Be henne skicka pengar för uppläggningsavgiften.