86 208 läst · 367 svar
86k läst
367 svar
Bedragare på Blocket har skrivit sig på vår adress!
Strider inte trådrubriken mot forumreglerna genom att hänga ut en viss person?
Men till ämnet: Sätt en lapp på brevlådan att personen inte bor där och prova att kontakta posten. Så kanske de kan skicka breven i retur med adressat okänd
Men till ämnet: Sätt en lapp på brevlådan att personen inte bor där och prova att kontakta posten. Så kanske de kan skicka breven i retur med adressat okänd
Administrator
· Skåne
· 7 850 inlägg
Jo, jag blev så upprörd att jag glömde bort våra regler. Har raderat personnamnet nu.
Sitter i telefonkö till Skatteverket fortfarande. Polisen ville inte ta emot anmälan då det inte är ett brott att skriva sig på någons andress, de hänvisar till folkbokföringen hos Skatteverket. Det blir deras uppgift att ge honom böter. Kronofogden hänvisade också till Skatteverket.
Sitter i telefonkö till Skatteverket fortfarande. Polisen ville inte ta emot anmälan då det inte är ett brott att skriva sig på någons andress, de hänvisar till folkbokföringen hos Skatteverket. Det blir deras uppgift att ge honom böter. Kronofogden hänvisade också till Skatteverket.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------C c_olsson skrev:
Hur bär man sig åt för att spärra ändring av lagfarter?
Eftersom staten inte prioriterar dessa ärenden så hade jag sett till att göra en adressanmälan i bedragarens namn.
Varför inte till Kumla?
Korrekt. Nej. Men hur ska man bevisa vem som gjort det?
Det kan inte vara korrekt att offret ska stå rättslös med bedragare
Varför inte till Kumla?
Korrekt. Nej. Men hur ska man bevisa vem som gjort det?
Det kan inte vara korrekt att offret ska stå rättslös med bedragare
Kanske det här kan ge något , en journalist som gräver eller har grävd i detta med folkbokförning , hiitade det efter länk avMarlen Eskilsson skrev:
useless
2016-12-20 01:25
Hej! Jag jobbar på Ekot, Sveriges Radio och tänkte kolla lite på detta. Är det någon av er ovan som råkat ut för att okänd bor på er adress som kan tänka sig tala lite med mig. Inledningsvis bara i ett upplysande syfte, ev intervju i senare skede. Maila mig gärna i så fall! lotta.myhren@sr.se
Ytterligare info om grävare
2017-07-05 15:26
Hej! Jag heter Anders Högmark och är reporter på TV4Nyheterna. Jag söker dig som råkat ut för detta - att en för dig okänd person skriver sig på adressen där du bor. Jag skulle vilja tala med dig och om eventuellt göra en intervju senare. Om du känner någon som råkat ut för detta är du också välkommen att höra av dig. Kontakta mig på 073-6549221 eller anders.hogmark@tv4.se.
2017-07-05 15:26
Hej! Jag heter Anders Högmark och är reporter på TV4Nyheterna. Jag söker dig som råkat ut för detta - att en för dig okänd person skriver sig på adressen där du bor. Jag skulle vilja tala med dig och om eventuellt göra en intervju senare. Om du känner någon som råkat ut för detta är du också välkommen att höra av dig. Kontakta mig på 073-6549221 eller anders.hogmark@tv4.se.
Administrator
· Skåne
· 7 850 inlägg
Tack, men jag ska gräva i det själv och lovar att ge utförliga anvisningar till vad man ska göra när man råkar ut för detta.
Det är bra att det kommer fram hur man har möjlighet till åtgärd , men ibland måste någon avge startskottet från ruta ett
Det framkommer i tidigare inlägg att det kan vara svårt att hitta rätt kanaler , det var det som jag tänkte mig
Det framkommer i tidigare inlägg att det kan vara svårt att hitta rätt kanaler , det var det som jag tänkte mig
Det tar lång tid för eventuella myndigheter att komma nånvart i ärenden som detta. Det enklaste är kanske att byråkratiskt vräka personen och adressändra denne till närmaste rättsmedicin... eller herrtoaletten på Järntorget. Så är problemet ur världen.
Eftersom killen är 23, kan det hjälpa att leta rätt på hans föräldrar. De borde vara i 40 - 50 års åldern och eftersom han tidigare bodde i Örnsköldsvik och Umeå skulle jag leta där.
Hittar man någon i rätt ålder finns det stor chans att de i alla fall känner honom.
Hittar du föräldrarna kan du antingen skriva över honom till dom eller så får de ta tag i det.
Hittar man någon i rätt ålder finns det stor chans att de i alla fall känner honom.
Hittar du föräldrarna kan du antingen skriva över honom till dom eller så får de ta tag i det.