627 läst · 22 svar
627 läst
22 svar
Bara vissa spottar fungerar
Har undersökt lite nu, spottarna är korrekt kopplade, fick igång alla på ena slingan, men den andra slingan går ihop själv i en wago, både röd och svart i en ensam wago, bara den slingan som är kopplad i Plejd led funkar, går det på något sätt sammankoppla slingorna och få igång allt?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 144 inlägg
Jag tror att svaret finns i inlägg 10, seriekoppling. Det går inte att begripa vad du menar med dina Wago.
Fattar, ska försöka förklara lite bättre.Bo.Siltberg skrev:
Ritat upp lite hur han har dragit, spottarna är kopplade efter kopplingsschema 1 nu. Tänk att köket är uppdelat i 2 sektioner, vitrinskåp på 2 sidor av köket, fönster 2 sidor, allting är samlat i skåp över kyl.
Från fönster 1 så har han dragit kablar in till en wago bara, går ingen annanstans… från fönster2 är det seriekopplat och in i plejden, kan jag koppla ihop fönster 1 och 2 i en wago och vidare in i plejden?
V Vetenskaparen skrev:Fattar, ska försöka förklara lite bättre.
Ritat upp lite hur han har dragit, spottarna är kopplade efter kopplingsschema 1 nu. Tänk att köket är uppdelat i 2 sektioner, vitrinskåp på 2 sidor av köket, fönster 2 sidor, allting är samlat i skåp över kyl.
Från fönster 1 så har han dragit kablar in till en wago bara, går ingen annanstans… från fönster2 är det seriekopplat och in i plejden, kan jag koppla ihop fönster 1 och 2 i en wago och vidare in i plejden?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 144 inlägg
Verkar fortfarande som att svaret finns i inlägg 10, seriekoppla alla spottar, en enda seriekopplad slinga, även om de är uppdelade fysiskt i två slingor.V Vetenskaparen skrev:Fattar, ska försöka förklara lite bättre.
Klicka här för att svara