73 623 läst · 2 264 svar
74k läst
2,3k svar
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
Det kan vara en fördel, men det kan också vara en nackdel när det gäller möjligheter till support, felavhjälpning och utveckling. Det finns inga givna sanningar här. På 70-/80-talet kunde man luta sig tillbaka och förlita sig på att "ingen datachef någonsin fått sparken för att köpa IBM". Det håller inte riktigt längre...Nissens skrev:
Vi som vet får inte prata om det, så du kommer inte få definitiva svar på din fråga.Nissens skrev:
Men som en allmän observation så innehåller mängder med kommersiell programvara oftare än inte Open source-licensierad programvara, typiskt BSD-, MIT-, eller Apache-licensierade komponenter.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Frågan är om det behöver vara fel? Open source innebär inte att det går att hacka när det är aktiveratB bakterie skrev:
Jo OpenSSL är klart intressant och världens hackers roar sig 16 år efter ett av de mest berömda säkerhetshålen upptäcktes i just Debians OpenSSLB bakterie skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Nu har skribenten du kritiserer ofte mer fel än rätt (har själv en uppsjö exempel) men kan du vara mer konkret?mnils skrev:Du kan inte ha mer fel!
Ni borde ta och flytta in diskussioner om saker ni inte har en aning om till någon av de stackars corona trådarna som känner sig övergivna...
Satan i gatan vilken låg nivå ni håller, hoppas att ingen av er jobbar med mjukvara eller säkerhet men med tanke på hur det ser ut där ute så är jag rädd för att det är just vad en del av er gör!
Nej inte ett dugg men som Leif GW uttryckt det så "nöter vi bara på" så blir det bra. Jag tror på "follow the money"-taktiken och jag tror knappast att det finns oändligt med målvakter inkl att jag själv skulle acceptera en karenstid för vissa äverföringar. Sen borde debatten/råden om bankid sakta sprida sig så alltfler inte blir bedragna.A AndersS skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 826 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 826 inlägg
Även om jag tror det kan bli bra så är jag inte lika positiv till slutresultatet. Dels tror jag det finns extremt många som ställer upp att låta pengarna passera deras konto, särskilt ungdomar. Dels kommer nog "Agda köpa en massa kryptovaluta".P paralun skrev:
Ännu mer tveksam. Det har talats om detta regelbundet under så många år och ändå finns det mängder med potentiella offer.P paralun skrev:
Därmed inte sagt att man ska ge upp med informationen.
Min "tro" är att det behöver införas flera funktioner i internetbankerna, t.ex. att det kan väljas konton där det är x-dagar innan transaktion blir genomförd. Det kommer inte att stoppa lurendrejeri men kanske förhindra ett antal.
Sedan krävs det även att anhöriga, bekanta, etc, medverkar och vågar ta de svåra frågorna när man märker att man har en tant Agda i sin närhet, vilket kan vara en stor utmaning.
Sedan krävs det även att anhöriga, bekanta, etc, medverkar och vågar ta de svåra frågorna när man märker att man har en tant Agda i sin närhet, vilket kan vara en stor utmaning.