J jocke31 skrev:
Hej!

vi köpte hus för fyra år sedan, det var ett visningshus så det var mer eller mindre nybyggt (2016) I huset sitter ett kök från Ballingslöv. Helt Ok, utseendemässigt men inget speciellt märkvärdigt. Nu, några år senare så börjar det hända små, men irriterande saker. En bänkskiva på köksön som släppt från stödet under, luckor som är mer eller mindre omöjliga att justera, flisor som gått i lacken och lite andra saker. Dessutom en del lösningar där vi upplever att man har valt en för enkel/billig väg helt enkelt.

Det kan sägas att vi varken har barn elker djur hemma, så vårt slitage är tämligen lågt.

I vårt förra boende satte vi in ett Kvänumkök och jag upplever att kvalitetsskillnaden är rätt stor, i ärlighetens namn. I Kvänumköket var allt perfekt injusterat och hade mycket bättre passform, stadigare och bättre lådor i massiv ek, bättre lack, bättre lådinredning med perfekt passform osv. Känns som om det i varje liten detalj håller betydligt högre kvalitet än köket från Ballingslöv.

Hur är er upplevelse av Ballingslöv, anser ni att kvaliteten är på topp?
Hej, tyvärr har jag samma erfarenhet av Ballingslöv som du/ni har. Det är mycket låg kvalitet på deras varor och precis som du skriver går det flisor i lacken, fran första veckan. Deras bemötande från butik har varit under all kritik. Någon här skrev tom varning för detta företag, jag är benägen att hålla med. Om man funderar på Ballingslöv kan man lika gärna ta IKEA istället, vill man ha något med kvalitet finns det andra leverantörer.

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.