100 747 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Det handlade inte om kampanjpris utan ordinarie pris i mitt fall. Att man lockar nya kunder med rabatter vänder jag mig inte emot - och orkar man engagera sig och hoppa runt för att surfa på olika välkomsterbjudnanden och byta operatör varje år så är det ju fine.M Murdoch skrev:
Det jag vänder mig emot är att man kallar något för ”ordinarie pris” när det alldeles uppenbart inte är ”ordinarie”, dvs det regelmässiga priset.
Redigerat:
Det är ett under att det inte krävs någon överföringsavgift för datamängd för internätet när det behövs för elnätet.D Dilato skrev:
Jag pratade med Bahnhof igen för att få till bättre pris.
Fick iofs binda mig, trots jag varit kund i över 8 år.
Tjänst: 100/100 Mbit/s
Bindningstid: 12 mån bindningstid (löper ut 2024-03-07)
Kampanjpris (gäller fr o m 2023-03-07): 269 kr/mån
Men sänkte från 329kr/mån
Fick iofs binda mig, trots jag varit kund i över 8 år.
Tjänst: 100/100 Mbit/s
Bindningstid: 12 mån bindningstid (löper ut 2024-03-07)
Kampanjpris (gäller fr o m 2023-03-07): 269 kr/mån
Men sänkte från 329kr/mån
Bahnhof hävdade att mitt 100/100 skulle upphöra pga att IP-only (som äger nätet) inte har den tjänsten längre och erbjöd mig högre hastighet till betydligt dyrare pris, vilket jag inte har behov av.
OBE network hade inga problem att leverera 100/100 på samma nät för 345 kr. Kompetent support och minimala prishöjningar. Nu har jag inte behövt supporten, för det har varit noll problem, men det har ändå ett värde att veta att den finns om det går snett. Jag kan varmt rekommendera OBE network!
/Fumble
OBE network hade inga problem att leverera 100/100 på samma nät för 345 kr. Kompetent support och minimala prishöjningar. Nu har jag inte behövt supporten, för det har varit noll problem, men det har ändå ett värde att veta att den finns om det går snett. Jag kan varmt rekommendera OBE network!
/Fumble
Det var som tusan, då ska jag jaga dem mer imorgon.L Letalis skrev:
Alla gör lika, 2 gånger har boxer försökt höja priset, jag ringer och vill säga upp pga att det finns billigare, och de matchar priset om man vinder på ett årmexitegel skrev:I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
dom betalar ju själva en kostnad till nätägaren, om de inte äger fibern själv, det är otroligt låga marginaler på inköp från KO och säljpriset till konsument i öppna nät. Vet att en leverantör här i stan går back på konsumenter till nykundspriset.mexitegel skrev:I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Att få in en ny kund och gå lite med förlust på denne ett tag är ju mer värt än att gå förlust konstant på befintliga kunder…
Vi har fiber både på landet och hemma i Järfälla.
Hemma sedan 2013 och på landet sedan början av 2022.
Bytte till Bahnhof hemma när bindningen från Svensk Infrastruktur tog slut 2016.
Så valde jag Bahnhof också till landet i fjol.
Jag har 250/250 på båda ställena och publika IP-adresser så att det går att köra VPN in i båda näten.
Förra året betalade jag 369/mån hemma och 399/mån på landet, Bahnhof säger att de får betala mer till fiberoperatören på landet (IPOnly) än hemma (OpenInfra).
Nu i januari betalade jag 399/mån hemma och 439/mån på landet efter en höjning på 9% som de skyller på höjt elpris....
Dyrtider....
Hemma sedan 2013 och på landet sedan början av 2022.
Bytte till Bahnhof hemma när bindningen från Svensk Infrastruktur tog slut 2016.
Så valde jag Bahnhof också till landet i fjol.
Jag har 250/250 på båda ställena och publika IP-adresser så att det går att köra VPN in i båda näten.
Förra året betalade jag 369/mån hemma och 399/mån på landet, Bahnhof säger att de får betala mer till fiberoperatören på landet (IPOnly) än hemma (OpenInfra).
Nu i januari betalade jag 399/mån hemma och 439/mån på landet efter en höjning på 9% som de skyller på höjt elpris....
Dyrtider....
Körde hårda linjen med Telia vid årsskiftet efter lång och trogen som kund. Inget tjafs från dem utan erbjöd mig bredband 250/250 och tv mellanpaket för 498kr / mån för 12 månader.mexitegel skrev:I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Jag tog det direkt. Att man måste ligga på för att se om sitt hus är vardag.
Instämmer i ditt inlägg.
Fick mail att avgiften skulle höjas till 439kr, så jag chattade direkt med dem om det, sa jag accepterar inte den höjningen.
Haft dem sedan 2009, men icke kunde de ge någon rabatt som trogen kund mer än till priset 399kr. Dessutom ingen kundtjänst att ringa till, bara chatt.
Skrev jag säger då upp mitt bredband hos er, och de skrev då bara att då gör vi så och avslutar ditt bredband hos oss den ……
Vi skickar även bekräftelse på uppsägning på mailen.
Så blev det.
De verkar då verkligen inte vara mån om sina trogna kunder.
Fick mail att avgiften skulle höjas till 439kr, så jag chattade direkt med dem om det, sa jag accepterar inte den höjningen.
Haft dem sedan 2009, men icke kunde de ge någon rabatt som trogen kund mer än till priset 399kr. Dessutom ingen kundtjänst att ringa till, bara chatt.
Skrev jag säger då upp mitt bredband hos er, och de skrev då bara att då gör vi så och avslutar ditt bredband hos oss den ……
Vi skickar även bekräftelse på uppsägning på mailen.
Så blev det.
De verkar då verkligen inte vara mån om sina trogna kunder.