100 985 läst · 560 svar
101k läst
560 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Tack för info, det var samma sak för mig så jag kontaktade chatt och fick en sänkning av månadskostnaden direkt.
Edit: Samma skit med VPN från Bahnhof, jag betalar 40kr/mån och nya kunder 29kr/mån, blir att prata med supporten igen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: Samma skit med VPN från Bahnhof, jag betalar 40kr/mån och nya kunder 29kr/mån, blir att prata med supporten igen...
Redigerat:
Tråkigt att Bahnhof agerar precis som alla andra aktörer på marknaden.mexitegel skrev:I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Vi har bredband2 sedan många år. De smyghöjer också reglebundet och har billigare för nykunder. Jag har fått som vana att ringa deras kundtjänst nån gång per år för att få ner priset. De skickar illafall ett papper hem i brevlådan och förvarnar om höjningen som ska ske så man blir påmind när man behöver kontakta dem.Dan_Johansson skrev:
Tröttnade med på Bahnhof av samma skäl. Bytte till obenetwork. Dom har inga nya kunder deals vad jag sett. Inga bindningstider å ingen kostnad på vpn. Funkat klockrent i flera år och dessutom den enda som kunde leverera med fast publikt ip.
Hade tidigare Bredband2 som körde något liknande. Efter 12 månader med rabatterat pris fick betala ordinarie pris. Inga konstigheter med det. Några månader senare fick jag mejl om att de skulle höja sina priser vilket är normalt och så fortsatte det ett par gånger till.
En dag får jag för mig att logga in på deras hemsida, i förbifarten ser jag deras standarderbjudande på hemsidan vilket är samma erbjudande de hade typ 2 år tidigare. Det som får mig att reagera är att inom parantes står ordinarie pris på drygt 300kr? 329 kanske. Min senaste faktura var då på drygt 450kr.
Ringde direkt och frågade varför jag betalar mer än ordinarie pris? Det kunde de inte riktigt svara på mer än att mitt ursprungliga avtal löpt ut. Hade jag aldrig ringt hade de väl fortsatt höja lite varje år i oändligheten. Aldrig varit med om liknande hos andra bolag.
En dag får jag för mig att logga in på deras hemsida, i förbifarten ser jag deras standarderbjudande på hemsidan vilket är samma erbjudande de hade typ 2 år tidigare. Det som får mig att reagera är att inom parantes står ordinarie pris på drygt 300kr? 329 kanske. Min senaste faktura var då på drygt 450kr.
Ringde direkt och frågade varför jag betalar mer än ordinarie pris? Det kunde de inte riktigt svara på mer än att mitt ursprungliga avtal löpt ut. Hade jag aldrig ringt hade de väl fortsatt höja lite varje år i oändligheten. Aldrig varit med om liknande hos andra bolag.
Jag gör likadant.J Jonobe skrev:Vi har comhem/tele2 för bredband och tv. När bindningstiden på respektive abonnemang är på väg att gå ut så skickar jag iväg ett mail och säger att jag vill säga upp abonnemanget, men kan stanna kvar om jag får behålla nuvarande rabatterat pris. Det fungerar alltid, eller så prismatchar de aktuellt nykundserbjudande. Man får bevaka bindningstider, men annars minimalt jobb som spar tusenlappar varje år.
Men att denna bransch kan fritt pissa på stammisar det är för mig en gåta. Att vi, som kunder, låter dem göra det dvs.
Går det inte att låsa priset en längre period om det nu höjs varje år?
Jag gör avtalen för vår samfällighet med 70 fastigheter och då har alla 1000/1000 för 129:-/månad och priset bundet i 5 år. Inne på andra 5 års perioden nu med bibehållet pris.
Jag gör avtalen för vår samfällighet med 70 fastigheter och då har alla 1000/1000 för 129:-/månad och priset bundet i 5 år. Inne på andra 5 års perioden nu med bibehållet pris.