S
Müssli Müssli skrev:
Använder du 221 till FK och EK? Det tror jag ingen på orten gör. Vi kör mest med 2773, den mindre varianten. 773 använder bara de gamla som inte fortfarande kör Torix. 😉
Jag kopplar inte jättemycket nu för tiden men när jag gör det så använder jag bara Wago 221.
Kollar man i mina kollegors bilar så finns det inte ens Wago 2773 eller 773 förrutom 6 och 8 håls varianterna eftersom 221 bara går upp till 5 :)

En snabb priskoll ger att Wago 221 är dubbelt så "dyr" som 773 men att det ändå rör sig om småpengar.


220kr för 100st Wago 773 eller 442kr för 100st Wago 221, måste göra enormt stora jobb för att det ens ska bli märkbara prisskillnader.
 
Jag brukar använda 2773 för dosor och andra utrymmen med ont om plats. De är så tunna och slimmade.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Jag kopplar inte jättemycket nu för tiden men när jag gör det så använder jag bara Wago 221.
Kollar man i mina kollegors bilar så finns det inte ens Wago 2773 eller 773 förrutom 6 och 8 håls varianterna eftersom 221 bara går upp till 5 :)

En snabb priskoll ger att Wago 221 är dubbelt så "dyr" som 773 men att det ändå rör sig om småpengar.


220kr för 100st Wago 773 eller 442kr för 100st Wago 221, måste göra enormt stora jobb för att det ens ska bli märkbara prisskillnader.
Och så är typ 733 några sekunder snabbare att koppla med man slipper ju momentet med att öppna/stänga. Ytterst sällan typ 221 är till fördel 😉
 
S
E elmont skrev:
Och så är typ 733 några sekunder snabbare att koppla med man slipper ju momentet med att öppna/stänga. Ytterst sällan typ 221 är till fördel 😉
haha ja ska man jaga dom bråkdelarna av en sekund så lär man nog börja förbjuda folk att prata med varandra på jobbet också :)

Typ 221 är i stort sett alltid till fördel om man både utför installationen och ska drifta den framöver :)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Upplever det som sjukt mycket smidigare att få plats med 5-6 2773 i en kopplingsdosa än motsvarande 221

Svårt att få en prydlig och fin kopplingsdosa med endast 221.

Lämnar också alltid 1-3 lediga positioner vilket blir svårt med 221 eftersom de är så begränsade till 2, 3 och 5
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Jakopp Jakopp skrev:
Upplever det som sjukt mycket smidigare att få plats med 5-6 2773 i en kopplingsdosa än motsvarande 221

Svårt att få en prydlig och fin kopplingsdosa med endast 221.

Lämnar också alltid 1-3 lediga positioner vilket blir svårt med 221 eftersom de är så begränsade till 2, 3 och 5
Jag håller med. Ska man putta i en dosdimmer i en kopplingsdosa föredrar jag 2773 alla dagar i veckan pga storleken. Sen eliminerar man risken att råka öppna en 221 av misstag när man trycker in dem i en trång dosa.
Det vi diskuterar är hårklyveri, man gör ju det man är mest bekväm med såklart men det är alltid kul att höra nya infallsvinklar. 👍
 
  • Gilla
Panor82 och 2 till
  • Laddar…
Idag när jag skulle prova nya Wagon hände detta på en av kopplingarna när jag skulle stänga den
Handhavandefel eller har jag fått Kinakopior?
Trasig orange och genomskinlig Wago-kopplingsklämma placerad på ett bord med en del av plastmaterialet som har gått sönder liggande bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror (vet?) inte att det står Wago på Kina kopiorna utan dom är utan text.😉
 
Även de bästa kan ha nåt materialfel.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.