B Boende45 skrev:
Jo, jag vet det. Har ett gäng s k digitalboxar längst in i något skåp. Dessa var dock anslutna till en ful parabolantenn men gick att ansluta till wifi också för streaming.

Men det är väl ingen som nytecknar ett abonnemang med box idag?

Det är ju mycket mer bekvämt att streama allt material oavsett om man vill se reguljär-TV, on-demand eller filmer.

Dessutom är kostnaden mycket lägre, jag tror att jag betalar 199 kr månaden för ett 30-tal kanaler.

Man behöver ingen Apple-TV heller om man har en splitter ny TV med appen inbyggd.

Tyvärr så har de stora TV-märkena typ Samsung sällan de Svenska apparna som Telenor och Telia utan endast internationella appar som Netflix, Youtube och eventuellt Viaplay. Min ca 2 år gamla Samsung har ia f inte Telenor-appen.
Finns inget svar de påstående/frågorna, blir som att fråga "hur långt är ett snöre".;)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Finns inget svar de påstående/frågorna, blir som att fråga "hur långt är ett snöre".;)
Tele2 och Telenor har app för Samsung tv, men inte Telia.
 
B Boende45 skrev:
Men det är väl ingen som nytecknar ett abonnemang med box idag?
Fråga Allente ;)
 
B Boende45 skrev:
Men det är väl ingen som nytecknar ett abonnemang med box idag?

Det är ju mycket mer bekvämt att streama allt material oavsett om man vill se reguljär-TV, on-demand eller filmer.

Dessutom är kostnaden mycket lägre, jag tror att jag betalar 199 kr månaden för ett 30-tal kanaler.

Man behöver ingen Apple-TV heller om man har en splitter ny TV med appen inbyggd.

Tyvärr så har de stora TV-märkena typ Samsung sällan de Svenska apparna som Telenor och Telia utan endast internationella appar som Netflix, Youtube och eventuellt Viaplay. Min ca 2 år gamla Samsung har ia f inte Telenor-appen.
Jo, jag nytecknade ett abonnemang med box. Men det beror på att det var ett krav för att jag skulle få fiber installerat för en någorlunda billig penning. Eftersom den medföljande teliaboxen är en android kan jag också streama från tv-appar som kan laddas ner och de kanaler som ingår i abonnemanget kan jag också titta på när jag vill. Allt med en fjärrkontroll.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
C Capitan skrev:
Tele2 och Telenor har app för Samsung tv, men inte Telia.
Då har du ett första svar utifrån vad just din TV klarar, svårare än så är det inte om du ska välja utifrån funktioner i TVn.
 
Keiller Keiller skrev:
Jo, jag nytecknade ett abonnemang med box. Men det beror på att det var ett krav för att jag skulle få fiber installerat för en någorlunda billig penning. Eftersom den medföljande teliaboxen är en android kan jag också streama från tv-appar som kan laddas ner och de kanaler som ingår i abonnemanget kan jag också titta på när jag vill. Allt med en fjärrkontroll.
Se på fan, har Telia en Androidbox nu? Trevligt!
 
J
C Capitan skrev:
Tele2 och Telenor har app för Samsung tv, men inte Telia.
Är det så?

Verkar inte finns för grundutbudet, bara om man har större paket.
https://www.tele2.se/tv/tele2-play

Telenor verkar dock ha en app sedan maj,
 
Redigerat:
Keiller Keiller skrev:
Ja, det är den här, ifall du vill veta mer.
[länk]
Ja, jag gick på Telias sida och kika. Hoppas den är like bra som Allente1, då kan det bli trevligt.
Wifi också (y)
 
Skaffade en Chromecast 4 och den funkar bra med Telias app. Så nu blir det en vit fjärrkontroll istället
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.