9 933 läst · 69 svar
10k läst
69 svar
Bästa och sämsta leverantörerna av digital-TV
Finns inget svar de påstående/frågorna, blir som att fråga "hur långt är ett snöre".B Boende45 skrev:Jo, jag vet det. Har ett gäng s k digitalboxar längst in i något skåp. Dessa var dock anslutna till en ful parabolantenn men gick att ansluta till wifi också för streaming.
Men det är väl ingen som nytecknar ett abonnemang med box idag?
Det är ju mycket mer bekvämt att streama allt material oavsett om man vill se reguljär-TV, on-demand eller filmer.
Dessutom är kostnaden mycket lägre, jag tror att jag betalar 199 kr månaden för ett 30-tal kanaler.
Man behöver ingen Apple-TV heller om man har en splitter ny TV med appen inbyggd.
Tyvärr så har de stora TV-märkena typ Samsung sällan de Svenska apparna som Telenor och Telia utan endast internationella appar som Netflix, Youtube och eventuellt Viaplay. Min ca 2 år gamla Samsung har ia f inte Telenor-appen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 207 inlägg
Jo, jag nytecknade ett abonnemang med box. Men det beror på att det var ett krav för att jag skulle få fiber installerat för en någorlunda billig penning. Eftersom den medföljande teliaboxen är en android kan jag också streama från tv-appar som kan laddas ner och de kanaler som ingår i abonnemanget kan jag också titta på när jag vill. Allt med en fjärrkontroll.B Boende45 skrev:Men det är väl ingen som nytecknar ett abonnemang med box idag?
Det är ju mycket mer bekvämt att streama allt material oavsett om man vill se reguljär-TV, on-demand eller filmer.
Dessutom är kostnaden mycket lägre, jag tror att jag betalar 199 kr månaden för ett 30-tal kanaler.
Man behöver ingen Apple-TV heller om man har en splitter ny TV med appen inbyggd.
Tyvärr så har de stora TV-märkena typ Samsung sällan de Svenska apparna som Telenor och Telia utan endast internationella appar som Netflix, Youtube och eventuellt Viaplay. Min ca 2 år gamla Samsung har ia f inte Telenor-appen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 207 inlägg
Se på fan, har Telia en Androidbox nu? Trevligt!Keiller skrev:Jo, jag nytecknade ett abonnemang med box. Men det beror på att det var ett krav för att jag skulle få fiber installerat för en någorlunda billig penning. Eftersom den medföljande teliaboxen är en android kan jag också streama från tv-appar som kan laddas ner och de kanaler som ingår i abonnemanget kan jag också titta på när jag vill. Allt med en fjärrkontroll.
Är det så?C Capitan skrev:
Verkar inte finns för grundutbudet, bara om man har större paket.
https://www.tele2.se/tv/tele2-play
Telenor verkar dock ha en app sedan maj,
Redigerat:
Ja, det är den här, ifall du vill veta mer.[SKPG]Zamora skrev:
https://www.telia.se/privat/tv/produkter-tillbehor/produkt/unicast-sdmc-dv8919x
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 207 inlägg
Liknande trådar
-
Sveriges bästa och sämsta kommuner att bo i 2024 - topplistor
Artikelkommentarer -
Bästa Husleverantörerna
Hustillverkare -
Det bästa och sämsta med erat växthus?
Växthus -
Omröstning: Vilken är den bästa/sämsta tillverkaren av badrumsmöbler?
Badrum -
Bästa och sämsta kommun att bo i 2017
Artikelkommentarer