-Hej!
Jag har egenetligen 2 frågor angående min bänkdiskmaskin och dess koppling!
Men vi kan börja med en förklaring, jag köpte denna bänkdiskmaskinen förra torsdagen (23/1) och dagen efter investigerade om jag hade koppling för denna under diskon osv men listade ut att jag 1 inte hade det och kom då upp med iden att köpa koppling från biltema till kranen efter att ha köpt fel delar från bauhaus och biltema (där de jag pratade med sa att delarna var fel) fick jag idag bukt på problemet då jag lyckades köpa en direktkoppling på Bauhaus.
Det är en Logik Table Top Dishwasher med modelnumret LDWTT20N
Så då till mitt första problem:
1. Nu när jag har anslutit diskmaskinen till kranen... Ska jag dra upp denna så jag sprutar in vatten i röret till diskmaskinen och sedan dra ner kranen så att den inte spolar något vatten alls eller hur fungerar det?
2. Det verkar inte som att diskmaskinen startar på rätt sätt när jag väl drar igång ett program jag antar att det har med vattnet att göra för att det känns som att jag har missat något.... Det läcker inte bakifrån, och mitt egentliga problem i min opinion sker på grund av den föregående frågans problem...
När jag startar ett program så drar elen igång åtminstone men inget vatten vad jag har märkt har spolats runt vilket som sagt var återigen tar mig tillbaks till fråga 1...
Den piper lite grann efter programmet har startat också och lampan som korresponderar för snabbprogrammet blinkar även oavsett vilket som är igång om det är någon felsökningsgrej som kan göras
Manual: https://manuall.co.uk/logik-ldwtt20n-dishwasher/
Jag har egenetligen 2 frågor angående min bänkdiskmaskin och dess koppling!
Men vi kan börja med en förklaring, jag köpte denna bänkdiskmaskinen förra torsdagen (23/1) och dagen efter investigerade om jag hade koppling för denna under diskon osv men listade ut att jag 1 inte hade det och kom då upp med iden att köpa koppling från biltema till kranen efter att ha köpt fel delar från bauhaus och biltema (där de jag pratade med sa att delarna var fel) fick jag idag bukt på problemet då jag lyckades köpa en direktkoppling på Bauhaus.
Det är en Logik Table Top Dishwasher med modelnumret LDWTT20N
Så då till mitt första problem:
1. Nu när jag har anslutit diskmaskinen till kranen... Ska jag dra upp denna så jag sprutar in vatten i röret till diskmaskinen och sedan dra ner kranen så att den inte spolar något vatten alls eller hur fungerar det?
2. Det verkar inte som att diskmaskinen startar på rätt sätt när jag väl drar igång ett program jag antar att det har med vattnet att göra för att det känns som att jag har missat något.... Det läcker inte bakifrån, och mitt egentliga problem i min opinion sker på grund av den föregående frågans problem...
När jag startar ett program så drar elen igång åtminstone men inget vatten vad jag har märkt har spolats runt vilket som sagt var återigen tar mig tillbaks till fråga 1...
Den piper lite grann efter programmet har startat också och lampan som korresponderar för snabbprogrammet blinkar även oavsett vilket som är igång om det är någon felsökningsgrej som kan göras
Manual: https://manuall.co.uk/logik-ldwtt20n-dishwasher/
En annan sak du ska ha i åtanke är att kranen inte är byggd för att ge vatten till en diskmaskin på det sättet. När maskinen slutar ta in vatten kommer hela trycket ligga i kranens hals, vilken den inte är byggd för. Så ifall den skulle släppa har du en fontän. 👍
Redigerat:
Nu kanske det jag beskriver nedan inte finns längre men jag hade en bänkdiskmaskin med en koppling från kranen som gjorde att det var möjligt att ha diskmaskinen inkopplad hela tiden och använda kranen som vanligt. Dvs precis som när man har en vanlig, stor diskmaskin men ovanför bänkskivan. Det var en separat koppling som monterades på kranen. Det var dock ungefär 25 år sedan och dessutom var det, vill jag minnas, inte en engrepsblandare. Kanske finns det något liknande att få tag på ff?
Klicka här för att svara
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Kostnad för VVS material - 100% dyrare än i bygghandeln
Vatten & Avlopp -
Toalettstol översvämmad, hur är det möjligt?
Vatten & Avlopp -
Kommunen vägrar fixa avloppet på vägen utanför
Vatten & Avlopp -
Laga kopparrör
Vatten & Avlopp -
Välja tvättställsblandare som är lätt och billig att laga i framtiden
Vatten & Avlopp