37 510 läst · 220 svar
38k läst
220 svar
Badrumsrenovering
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Kan man luta sig åt byggbranschens allmänna bestämmelser så är det inget snack om saken att den presenterade ÄTA:n är direkt felaktig. Ni har avtalat fastpris och det var inte direkt en krokodil som gömde sig under badrummet. Har du bett byggaren byta ut en diskmaskin åt dig så hade det varit lämpligt med en ÄTA. Betala inte. Står ABS18 med i avtalet?
Idag har de jobbat här i alla fall. Klart för besiktning imorgon kl 8? Vad tror ni?
Avlopp för WC och handfat skall byta plats. De har påbörjat el….ingen golvbrunn. CC avstånd fel fortfarande.
Avlopp för WC och handfat skall byta plats. De har påbörjat el….ingen golvbrunn. CC avstånd fel fortfarande.
man undrar om som hatar nöjda kunder, skulle en annan sköta sina jobb på det sättet hade jag varit arbetslös,Globetrot skrev:
Hur dags är besiktningen?
Dom håller inte vad avtalet är skrivet, säg att ni vill avsluta arbetet och hitta en annan firma. Har för mig jag tipsade om ett par firmor som är grymma i sthlmsområdet längre upp i trådenGlobetrot skrev:
Jag önskar att det vore så lätt. Men det går inte, lika lite som de kan bryta avtalet. Då blir man rimligtvis skadestånd skyldig. Lika bra att rida ut.F Fjonken skrev:
Jag var bortrest lite förra veckan så då frågade jag inte. Men vi har en Whatsup chatt med kommunikation där jag frågar o även informerar om tex nyckeln. Jag jobbar själv 8-17 och har inte eoner av tid. Det är ju därför man anlitar ett företag med projektledning.R Rejäl skrev:
Men om du är missnöjd med att dom inte är där så är det någ tid att låta dem veta det för dom är säkerligen hos andra som skriker högre så brukar branschen fungera tyvärr..Globetrot skrev: