jeppeknaster skrev:
Då åker vi...

[bild]

[bild]

[bild]
Det verkar ha funnits tätskikt i alla fall?

Jo det fanns nån slags tätskikt men det var lite fuktigt och luktade en del när vi bilade upp betongen. Igår gjöt vi igen med eps-cement och idag ska vi lägga gv-slang och flyta ett varv

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Hann inte med att flyta så det får bli morgondagens projekt

Det som slår en när man kryper omkring och skruvar fast golvvärmeslangen är hur varm EPS-cementen känns. Nästan som frigolit. I mitt fall blev det ca 20 cm EPS-cement och sedan lägger jag på 20+15mm flyt.
För er som undrar ska det alltså bli ett duschrum på ca 3,5 m2. Förhoppningsvis lite trevligare än det som var innan...

Ser lovande ut, bättre än det som var där innan ;)

Hur har du tänkt göra med vattenrören som kommer upp? Ska det reglas en vägg där?

Jo, efter att jag flytspacklat ett varv ska jag regla ut väggen där rören kommer upp 70 mm+osb+våtrumsgips+tätskikt/kakel. Motstående sida reglas ut 45mm + osb+våtrumsgips+tätskikt/kakel

finns väl inget krav på våtrumsväggen (än) vad jag vet, så OSB går utmärkt

Kanske är så att snickaren som jag gör mycket badrum ihop med skämmer bort mig med riktig plywood att skruva i.:)

Mvh

T
nino skrev:
finns väl inget krav på våtrumsväggen (än) vad jag vet, så OSB går utmärkt
Nope, inga krav på den kärnvapensäkrade väggen, kul när man frågar valfri rörmokare på stan så vet inte en enda vad "Våtrumsvägg 2012" är för någonting, dom står som frågetecken:p

Vet snickarna det?;)

Mvh

När det gäller regler har jag bra koll och OSB funkar finfint. I alla fall till nästa utgåva av BKR/GVKs branschregler:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.