Ser ut som mina föräldrars badrum, firma startad av nyutbildade hantverkare, morsan kände att hon ville stötta firman. Det fungar ju, och fogarna är snyggare, men det är väldigt skevt och vinnt, man blir lite yr i huvet om man försöker följa räta linjer. Tror det var på 80-talet någon gång deras badrum renoverades, det ser ut att vara exakt samma kakel även om de inte har någon bård.

Där träffade du rätt i prick! Pizzerior och kakelsättning/eldragning går många gånger inte ihop...
Har sett ett antal skrämmande exempel på detta genom åren, fulkopplingar i massor och egna renoveringar
där man inte vet vad fall är. "Kan själv, mycket billigare"....

Ser ut som vårt badrum! En mardröm alltså. Vårt är byggt på 90-talet av ett gäng riktiga amatörer. Men sen hittade vi också en egengjord pipa i husgrunden byggd av en hushållspappershållare och två ölburkar... Man tager vad man haver!

Eftersom jag och norrbottenstorpet bor i samma landsände så är jag rädd att vi har haft samma hantverkare i våra badrum.

I mitt badrum var fogarna i golvet allt mellan 1 och 10 mm breda. Kaklet på väggarna var klippt mot fodret och i en liten del av toaletten satt bården ett skift lägre än i övriga toaletten.

Tyvärr hann jag inte ta några bilder på förödelsen innan jag skyndsamt rev ut hela rasket.

"Tummenmittihandenhemmapul" De luxe!

Han gjorde väl så gott han kunde...... ;)

Korvgubbe
Ja vad säger man. Fy katten för alla dessa kunder som inte kan speca jobben ordentligt och kommunicera vad de vill ha. Tror de att hantverkare är någon slags tankeläsare som automagiskt förstår att kunden ville ha raka kakelplattor, lika breda fogar överallt och att listerna skulle plockas bort först? Klarar man inte av att berätta sådant när man beställer jobbet så får man vackert skylla sig själv, ty i den här branschen har kunden alltid fel!

T
Korvgubbe skrev:
Ja vad säger man. Fy katten för alla dessa kunder som inte kan speca jobben ordentligt och kommunicera vad de vill ha. Tror de att hantverkare är någon slags tankeläsare som automagiskt förstår att kunden ville ha raka kakelplattor, lika breda fogar överallt och att listerna skulle plockas bort först? Klarar man inte av att berätta sådant när man beställer jobbet så får man vackert skylla sig själv, ty i den här branschen har kunden alltid fel!

Nja, nu är det ju inte bara hantverkare som har härjat i denna tråd utan enkla vanliga hemmapulare också:rolleyes:

vojma skrev:
Eftersom jag och norrbottenstorpet bor i samma landsände så är jag rädd att vi har haft samma hantverkare i våra badrum.
Hur visste du att jag hade ett dåligt badrum? ;) Kanske syftade du på jeppeknasters (TS) badrum, som för övrigt också bor i samma område?

• Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Jooo - nu blandade jag ihop er...

rolri skrev:
Långt före kommer badrummet som diskuterades 2008 här på forumet där hantverkarna hade frigolit rakt fram till brunnen i duschen och skippat förhöjningsring samt satt dit vanlig gipps i väggarna
Ingen som sitter på en länk till denna tråd?

Då var det dags att avsluta detta hemska badrums lidande en gång för alla. På torsdag börjar jag rivningen och inom kort (ca tre till elva månader) ska rummet ha blivit ett duschrum. Förhoppningsvis lite finare. Återkommer med bilder.

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
S
Fel kan alla göra... kanske lite oturligt för ägaren att dessa klumpade sig i samma rum.

• Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Jag förstår inte vad problemet är. Ditt badrum är ju uppenbarligen byggt av noggranna fullblodshantverkare. Låt mig dela med mig av ett exempel på hur det kan se ut när amatörerna varit framme:
photo_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fia_mstd och 5 till
  • Laddar…
Då åker vi...

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.