Det flammiga är bedömt rester av dålig svabbning efter fogning.
Du kan använda en 10% saltsyra lösning för att ta bort det.
Skölj bort det med mycket vatten.

Tråkigt med det svårt underkända arbetet.

Redigerat:
  • Gilla
Ibanez_patrik
  • Laddar…
Z
P pnilz1 skrev:
Många missar att elektrisk golvvärme inte fungerar särskilt bra de kalla månaderna. Du har element eller annan värmekälla som håller värmen i rummet. Elektrisk golvvärme är i huvudsak gjord för de månaderna då resten av värmesystemet är avstängt.
Jag har bara golvvärme i mitt badrum 12kvm och det funkar förträffligt året om, ligger på 23 grader året om, OCH elektrisk kanske ska tilläggas

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 17 till
  • Laddar…
P pnilz1 skrev:
Många missar att elektrisk golvvärme inte fungerar särskilt bra de kalla månaderna. Du har element eller annan värmekälla som håller värmen i rummet. Elektrisk golvvärme är i huvudsak gjord för de månaderna då resten av värmesystemet är avstängt.
Struntprat.

• Gilla
stenna och 23 till
  • Laddar…
Vi renoverade ett badrum förra året och förberedde oss väldigt noga. Badrummet blev bra, men ändå väldigt strulig entreprenad. Hade jag gett ett tips så vore det trestegsbesiktning som kvalitetssäkring... För inga certifieringar firmorna har är värda pappret de är tryckta på.

• Gilla
Rolf1234
  • Laddar…
A Annanannann skrev:
Nu lägger jag ut här för att jag känner mig osäker på vad som är okej.
Vi har tyvärr redan betalat fakturan men.... Här kommer det ändå!

Golvvärmen är ojämn. På vissa punkter är den brännhet, går knappt att stå kvar, andra är svala, helt ojämnt alltså.
Reglaget till golvvärmen går från 0 till 10. Går dock inte att sänka till under 3,5 (manuellt vrede som de valde att sätta in åt oss, deras golvvärme och saker som ingick). Det slår av och till sist är golvet helt kallt. Så antingen är det väldigt varmt eller inte alls. Det slår alltså inte av när det blir för varmt utan värmer ingenting så golvet blir kallt som tusan när det inte är på.
Kaklet har rester av fog kvar, är liksom flammigt.
De stora mörka plattorna är skurna utan rena linjer. Se bild.
Stör mig även på att väggarna inte är jämna utan sticker ut på flera ställen samt är fult i matchning. Se bild.

Är jag för känslig? Blev en del strul som gjorde att de fick skjuta upp, vi skjöt därför upp betalning och till sist betalade vi för att det började kännas olustigt och detta har sedan börjat dyka upp. Är det sånt man får räkna med? Är total novis i detta så kan ingenting. Svårt att få fram på bilder också..
Hur mycket har ni betalat för detta arbete undrar jag för? Och resten som är kvar... Om jag skulle vara du då skulle jag kräva göra om annars skulle jag inte betala beloppet som är kvar.. Jag undrar om företaget har behörighet och har följt efter branchreglerna enligt bkr. Du får anmäla dom också så dom får en dåligt betyg av bkr..

• Gilla
Lgströ
  • Laddar…
Va?

P pnilz1 skrev:

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Fogrester och dyl. på plattorna går att tvätta bort, kolla med en expertbutik. Fast detta skall ju självklart entreprenören göra, ni bör klaga på plattorna som är dåligt skurna (vad har de skurit plattorna med?) och sitter med fogsprång. De får byta plattor och göra om i gen konstigt med det, hade väl varit bäst om ni gjort detta innan fakturan betalades men det hindrar er inte att reklamera. Ang. värmegolvet så ska ni reklamera detta också, kan vara fel på termostaten. Har ni erhållit ett kvalitetsintyg ?

A Annanannann skrev:

Golvvärmen är ojämn. På vissa punkter är den brännhet, går knappt att stå kvar, andra är svala, helt ojämnt alltså.
Reglaget till golvvärmen går från 0 till 10. Går dock inte att sänka till under 3,5 (manuellt vrede som de valde att sätta in åt oss, deras golvvärme och saker som ingick). Det slår av och till sist är golvet helt kallt. Så antingen är det väldigt varmt eller inte alls. Det slår alltså inte av när det blir för varmt utan värmer ingenting så golvet blir kallt som tusan när det inte är på.
Stör mig även på att väggarna inte är jämna utan sticker ut på flera ställen samt är fult i matchning. Se bild.

Är jag för känslig? Blev en del strul som gjorde att de fick skjuta upp, vi skjöt därför upp betalning och till sist betalade vi för att det började kännas olustigt och detta har sedan börjat dyka upp. Är det sånt man får räkna med? Är total novis i detta så kan ingenting. Svårt att få fram på bilder också..

• Gilla
mattiasborger
  • Laddar…
?
P pnilz1 skrev:
Det kan väl inte vara korrekt. Hade elgolvvärme i källare när jag bodde hemma hos föräldrarna, 2 rum och drygt 50-60 kvm.
Det var riktigt jämn värme alla årets kalla dagar. Installerades väl 2000 eller något. Ingen annan värmekälla alls i källaren =) Funkar än idag.

I övrigt till ts, fan va tråkigt. "hantverkaren" skall skämmas, det är ingen plattsättare det där.

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Det där arbetet är inte avslutat. Tyvärr inte säkert att entreprenören har samma uppfattning efter att betalning skett. Det finns alldeles för många fler exempel på deras sort i branschen. Hoppas att de tar sitt ansvar och att det ordnar upp sig för er!

A Annanannann skrev:

Jag är i branschen , dock inte inom plattsättning.
Men det där skulle ni aldrig godkänt från första början, ser inte fackmannamässigt ut!
Riktigt uselt tycker jag.
Ni får ta upp det med firman och höra vad dom tycker. Sen detta med golvvärmen, verkar som den är trasig.

• Gilla
total och 1 till
  • Laddar…
Jag har gjort bättre jobb själv som amatör. Helt oacceptabelt!

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
nikasp
P pnilz1 skrev:
Vad menar du? Haft golvvärme i både lägenhet och nu huset sedan 4 år. Funkar ju prima tillsammans med en en handdukstork som ger max 300W vintertid, kopplad på radiatorslingan. Skönt med varma golv, vatten torkar snabbt och inga problem.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
P
Ta in en besiktningsman och kräv att de gör om eller låter en annan firma göra det på deras bekostnad. Ingen kommer att godkänna det där som fackmannamässigt.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Bedrövligt. Min 11-årige son hade kaklat bättre. Gör som andra har nämnt, kontakta ägaren

• Gilla
LURIGLANA och 1 till
  • Laddar…
P pnilz1 skrev:
Rent skitsnack, ursäkta ordvalet men du har helt fel i vad du häver ur dig! En bra el golvvärme ger ett mycket jämnt och behagligt klimat! Den golvvärmen vi installerar vid badrumsrenoveringar mm har upp till 20 års garanti och värmer kanonbra! Däremot ska man vara försiktig med att dra på golvvärmen för varmt första månaderna efter installation!

Angående ”arbetet” firman utfört så är den under all kritik och ser rent av förjävligt ut.

• Gilla
nikasp och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.