12 278 läst · 21 svar
12k läst
21 svar
Badrumsexperten reder ut kakel på kakel
Hej!
Kan man lägga nytt klinker på befintligt klinker, i hall och tvättstuga, finns golvvärme under båda klinkergolven redan. Golven blev lagda för ca 9 år sen i nybyggt hus. Eller måste man ta bort befintligt golv för pga golvvärmen?
Tack på förhand!
Kan man lägga nytt klinker på befintligt klinker, i hall och tvättstuga, finns golvvärme under båda klinkergolven redan. Golven blev lagda för ca 9 år sen i nybyggt hus. Eller måste man ta bort befintligt golv för pga golvvärmen?
Tack på förhand!
Nej, golvvärmen kommer att fungera bra ändå, bättre egentligen eftersom det är större massa som blir uppvärmd och håller värmen jämnare och längre.Klinker på klinker skrev:
I tvättstugan om det finns golvbrunn lägger du på en ny ram för golvsilen bara.
Är det tätskikt i tvättstugan kan det vara bra att fråga försäkringsbolaget vad de tycker först!
Nej golvvärmen kan fungera bra, men den kan också bli betydligt sämre. Svårt att få flera lager av olika material att bli en hel massa.anders07 skrev:Nej, golvvärmen kommer att fungera bra ändå, bättre egentligen eftersom det är större massa som blir uppvärmd och håller värmen jämnare och längre.
I tvättstugan om det finns golvbrunn lägger du på en ny ram för golvsilen bara.
Är det tätskikt i tvättstugan kan det vara bra att fråga försäkringsbolaget vad de tycker först!
Har satt kakel på plastmatta i ett badrum från -07. Det sitter uppe - än.
En sak som inte fungerade riktigt var den hemmagjorda skarven till toalettstolen. Kände av en svag doft ibland. Det är åtgärdat nu med en riktig förlängning.
https://www.byggahus.se/forum/threads/badrum-a-la-botox.400942/page-4
En sak som inte fungerade riktigt var den hemmagjorda skarven till toalettstolen. Kände av en svag doft ibland. Det är åtgärdat nu med en riktig förlängning.
https://www.byggahus.se/forum/threads/badrum-a-la-botox.400942/page-4
Bodde på ett hotell i London för rätt många år sedan.
När jag badade sa det plötsligt "pang" i väggen och ett helt sjok av kakelplattor släppte av spänning och landade på mig (blev inte skadad).
Under det satt nästa lager kakel...
Skulle aldrig göra den lösningen själv någonsin.
När jag badade sa det plötsligt "pang" i väggen och ett helt sjok av kakelplattor släppte av spänning och landade på mig (blev inte skadad).
Under det satt nästa lager kakel...
Skulle aldrig göra den lösningen själv någonsin.
Liknande trådar
-
Hur förbereder man med gles för stående utvändig panel med fönster/dörr utan foder och endast plåt som smyg liknande bifogade bilder?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Regeringen skiter i det blå skåpet – utreder elbesiktning av privata bostäder
El -
Servitut – lantmätaren reder ut begreppen
Artikelkommentarer -
Regeringen utreder fri hyressättning i nyproduktion
Artikelkommentarer -
Just nu: Skatteverket utreder stort fusk med ROT
Artikelkommentarer