Jag har en badrumsarmatur av okänt märke (se bilder) som blinkar, dvs ljuset blir lite svagare under någon sekund, innan det återgår till normal styrka. Oftast får man denna effekt när man precis har tänt ljuset och sedan upprepas detta lite slumpmässigt allt eftersom ljuset är tänt. Kanske en gång varannan minut. Men det tycks vara slumpmässigt.
Jag har testat att byta lysrör men det blir samma fel med nya lysröret.
Jag tänkte lite spontant att det kanske är glimtändaren som behöver bytas men jag kan inte se någon glimtändare. Kan den sitta inne i armaturen?
Eller är det kanske dornet som behöver bytas?
Hur som helst så känner jag mig lite osäker på hur man demonterar armaturen. Någon som känner igen modellen? Badrummen i huset (det är en brf-lägenhet) renoverades kring 2005 och jag köpte lägneheten 2013.
(Det tillhör även en kåpa i plast som är demonterad på bilderna)
Jag har testat att byta lysrör men det blir samma fel med nya lysröret.
Jag tänkte lite spontant att det kanske är glimtändaren som behöver bytas men jag kan inte se någon glimtändare. Kan den sitta inne i armaturen?
Eller är det kanske dornet som behöver bytas?
Hur som helst så känner jag mig lite osäker på hur man demonterar armaturen. Någon som känner igen modellen? Badrummen i huset (det är en brf-lägenhet) renoverades kring 2005 och jag köpte lägneheten 2013.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Det tillhör även en kåpa i plast som är demonterad på bilderna)
Klicka här för att svara