92 mm

Mitt nuvarande julpynt är egentillverkat på kyrkans barntimme, i en småländsk Betelkyrka, 1985.
Ingen mer motivering behövs va?
 
Karmdjup 92mm.

Lagom till första advent har jag klarat mig själv ett halvår i vårt gamla hus som har krånglat med oräkneliga saker. En dränering, en vattenläcka och stopp i avloppet bland annat. Det hade varit fint att få fira att min sambo kommer hem igen med att hänga upp nya fina julstjärnor i fönstren!
 
karmdjup 92.

Då huset är stort och man nu är ensam kvar här hemma och nästan allt det fina julpyntet följde med tidigare sambon.
 
Karmdjup 92 mm

När mörkast det är här i Norden,
när allt synes dött och förfruset på jorden.
I hjärtat förnimma, en värmande strimma.
Av levande ljus och av strålande hopp,
den isiga kylan hejdar sitt lopp.
 
92mm
Hade varit en perfekt tidig julklapp till min fru
 
Jag har endast skitfula julgrejer köpte på tradera, de ser fina ut på bild, udla i verkligheten. Hade varit härligt med en fin stjärna i huset? (Fin på bild åtminstone)

Karmddjup. 92 millimetrar
 
92 cm

Kring granen vi gärna hänger
Och om julmusiken det kanske svänger
Glöggen i grytan sjuder varm
Beundrar gör vi, stjärnan med sin charm.
 
92 mm
Har inga julprydnader efter att jag bott 20 år utomlands och kommit hem igen.
Skulle behöva lite fint till fönstren.
Tack
 
92 mm
Jag älskar julen och försöker hitta fina kvalitetsprodukter istället för plastigt trams, saker som kan gå i arv.
 
Karmdjup 92mm
Varför jag skulle vinna denna fina stjärna .
Är för att jag vill ha den så
gärna .
Med sin snygga form och mönster
Skulle den lysa upp så fint i mitt mörka fönster.
 
Karmdjup 92 mm
Sitter och tittar ut i kolmörkret och funderar på om utomhus-Herrnhut-stjärnan som ligger i källaren verkligen måste vänta två veckor till innan den kan hängas upp... Det skulle vara väldigt fint med en liten stjärna inomhus också! De skulle komplettera varandra väldigt bra. Hoppas på tur!
 
92 mm karmdjup

min motivering är att jul och advent och mörka kväller med mysig och varm innerbelysning är tiden då jag hinner njuta av att läsa allt kul och matnyttigt som jag hittar här på byggahus.se!

Med vänlig hälsning, Anna
 
Karm 92mm

Jag vill vinna för vi kommer flytta till hus där det är fönster från golv till tak och allt vi har idag måste säljas då inget passar.
 
Karmdjupet är 92mm

Jag vill vinna stjärnan och ge till min fru som snart fyller år och som älskar adventsstjärnor.
/Matti Oksanen 0730622545
 
Byggfabrikens karmdjup är 92 mm.

Vi firar snart vår första jul i vårt hus från 40-talet. Vackra Herrnhut-julstjärnor som får tillhöra huset och bli start på en ny tradition skulle vara väldigt fint och uppskattat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.