Svar X

Har en bunt kabelrännor och nya högtalarkablar som ligger på golvet i vardagsummet i väntan på att jag ska få tummen ur och montera men jag har för allt i världen inte kommit på hur jag ska gömma undan surroundhögtalarna. Inte lätt det där med att ha allt osynligt men jag hoppas den här tävlingen kan hjälpa till!

Många bra motiveringar och ett mycket svårt val! Men efter att ha övervägt noggrant föll valet på Ylletröja. Så denna veckan säger vi stort grattis till Ylletröja och hoppas du får många timmar njutning av din nya musikanläggning.

Motivering: Har länge ansträngt mig för att vara en bra pappa, god make, duktig på mina två jobb och försökt hinna med en ambitiös husrenovering. Energin tycktes sprudla obegränsat, men det slutade abrupt rakt in i väggen. Resan tillbaka är tuff men har gett mig en klarare syn på livet. Har ett nytt jobb, fokuserar på livskvalité med familjen, och det mesta av husrenoveringen har jag lejt bort. Bitarna börjar äntligen falla på plats. Kronan på verket skulle vara denna musikanläggning för att få hemmet till den varma rogivande boning som vi drömde om när köpekontraktet skrevs på för 4 år sedan.

• Gilla
Novis-Jodå och 2 till
  • Laddar…
Grattis Ylle! Visa gärna det färdiga resultatet i nån bild :)

Tack Christian

Jag kan börja med en före bild. Så här såg vårt kök ut i fredags när snickaren gick hem.
kitchn_nu.jpg

Väggen till vänster i bild (där det hänger eldosor), håller på att byggas ut 15cm. Där kommer styrningen av belysningen att sitta. Det blir perfekt att lägga soundstreamern bredvid lysknapparna. Snickaren kommer bygga upp väggen i början på veckan så timingen kunde inte varit bättre. Nu är det bara att lägga in den apparatdosa som behövs. När det sedan blir klart med högtalare både inne och ute får vi se. Det får ta den tid det tar, men jag skall försöka uppdatera med bilder då det är klart. Kanske kan jag behöva lite tips här på byggahus om hur man bäst placerar högtalare för vår planlösning.

Tack också Elina, Byggahus och ELKO för det fina priset. Jag är oerhört tacksam. När vi planerade vad vi ville få med i renoveringen hemma så var en sak just att vi ville få med ett diskret modernt ljudsystem i kök och vardagsrum, men efter mitt kollaps så var det en av de grejer vi valde bort då jag inte hade energin att ta reda på vad man borde ha. Jag frågade faktiskt en gång på ”ljudochbild-affären” om vad man kunde ha för ljudsystem och de rekommenderade ett trådlöst system som ”bara” behövde 230V till varje högtalare. Hur lätt är det att dra kabel för? Min motfråga var om det inte fanns någon smidig basenhet, med trådlös streaming, som sedan använde sig av normala högtalare med vanliga kablar. ”Nej då finns det bara stereo med dockningsstation….” fick jag till svar. Längre än så kom jag aldrig, förrän jag såg den här tävlingen och insåg att en soundstreamer var precis vad jag efterfrågat.

/David

Redigerat:
  • Gilla
Novis-Jodå och 1 till
  • Laddar…
Hej, rätt svar är X. uPnP och DLNA

Svar: X

Ska renovera en liten timmerstuga i sommar, skulle vara perfekt att ha så att man får lite musik när man snickrar. :)

Eddie76 skrev:

Ska renovera en liten timmerstuga i sommar, skulle vara perfekt att ha så att man får lite musik när man snickrar. :)
Det är inte lönt att tävla när vinnaren redan är utsedd...

Med denna streamer jag blir en dreamer!

Nu börjar det äntligen hända lite grejer. Det har tagit en del tid då första försändelsen kom bort i posten (tack postnord!). Jaha, det var väl för bra för att vara sant tänkte jag, men Elko skickade ett nytt paket. Det här är vad som till slut anlände. Vad glatt överraskad jag blev!

elko1.jpg

elko2.jpg

Jag håller på planera hur jag skall få in allt detta i huset. Så här ser det ut med manöverenheten på plats
elko4.jpg

Jag tänkte att då jag har fått detta av byggahus så känns det naturligt att jag också delar med mig av mina erfarenheter kring installation och användande. Jag har därför öppnat upp en ny tråd under teknik där jag dokumenterar bygget.

https://www.byggahus.se/forum/tekni...udsystem-installation-elko-soundstreamer.html

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.