Svar: x, uPnP och DNLA
Åhhhh, trådlöst och inbyggt, inne o ute!!! En dröm för en musikälskande familj, skulle passa perfekt hos oss. Streama lite till både vardag o fest, både musik och sagor. Sedan att 1,5-åringen inte kan dra i de obefintliga sladdarna, bara det är ju genialt!!
 
Svar: X. uPnP och DLNA

Skulle vara skönt med lite härlig musik ute som omväxling till fruns alla önskemål, barnens 'lilla-snigel-sånger' och nyfödda babyns skönsång. Tror även grannen uppskattar musik framför sågen o hammarens ständiga sång.
 
Svar på frågan: Alternativ X. uPnP och DLNA

Min motivering:
Den gamla hade gjort sitt. Helt plötsligt och utan förvarning dog den och riktigt vad som hänt förstod vi aldrig. Den hade ju aldrig tidigare visat några som helst tecken på sjukdom, svaghet eller illamående. Det var något invärtes misstänkte vi, men lillflickan menade, att det var för att den var så gammal. Kanske hade hon rätt i att åldern till sist hade tagit ut sin rätt.

Alla upplivningsförsök verkade vara förgäves. Nya batterier i fjärrkontrollen hade ingen effekt och då kontakten med 220 volt rakt in i hjärtat inte heller förmådde väcka liv i den, insåg vi att det inte längre fanns något hopp. Läget var fortfarande OFF och det var definitivt slut. Att ta den till ”doktorn” var knappast lönt, det var vi alla överens om.

Hur som helst. För en vecka gjordes så den sista resan och den begravdes, inte så värdigt dock, bland annan kasserad elektronik i bingen på återvinningscentralen. Ett långt och strävsamt liv var till ända, men hoppet lever och kanske kan den en dag återfödas, om än i en annan form.

Det enda som sedan dess hörs i huset, är det tysta ekot av tomhet och saknad och musiken som förr fyllde vårt liv med lust och glädje känns bara så fjärran. Saknaden efter den är stor och längtan efter något som kan ersätta vår gamla stereo kan inte nog beskrivas.

/Sven-Olof Andersson, Bureå
 
Svar: X. uPnP och DLNA

Motivering: Vi går sakta igenom och renoverar rum för rum i vårt nyköpta hus. Den gamla altanen som har 35 år på nacken kommer vi inte hinna ta oss an än på många år. Att då kunna sitta ute och grilla med barn, familj och vänner till sjyssta sommarplågor skulle nog få stämningen till en lite högre nivå och stressfaktorn till det lägre!
 
X. uPnP och DLNA

Jag älskar musik och spelar ofta musik vid poolområdet i hemmet.
I dagsläget får jag koppla ur mina högtalare i vardagsrummet och flytta dem till balkongen, starta både receiver och smart-tv som hämtar musiken via uPnP-delningen via Serviio på nätverket. Min lösning är varken smidig eller ekonomisk då enheterna drar onödigt med ström för det de används till. Likaså är inte mina högtalare gjorda för att användas utomhus.
Denna lösning skulle lösa många av de problem jag har med mitt system idag.
 
Svar: X (uPnP och DLNA)

Renoveringen av det åldrande huset går sakta framåt och den mesta lediga tiden går åt till olika projekt. Det här skulle ju vara en perfekt lösning ljumma sommarkvällar när vi sitter ute och får en välbehövlig paus efter att ha nattat barnen och avslutat dagens projekt. Dessutom skulle nog barnen tycka att det vore superkul att få dansa loss ute på gräsmattan i sommar :)
 
svar x: uPnP och DLNA
Vad är väl musik på uteplatsen? onödigt, störande, eller alldeles underbart, tänk att kunna spisa lite skön musik tillsammans med den grillade köttbiten, eller gin & Tonicen, eller varför inte när man har ett gäng glada vänner över.
Hoppas att det finns "barnlås" på den så man kan blockera Sean Banan, Idolmusik och liknande nonsens :)
 
H
X. uPnP och DLNA

Jag ska bygga en ny altan med integrerad pool nu till sommaren. Barnen och frugan skulle älska om det även fanns en integrerad musikanläggning där också!
 
Svar: X.
Gillar teknik o musik,
Ej sladdar och spik.
Vi gillar dej, väljer Ni mej!! 👍👍👍👍
 
Svar X

Hade satt upp detta paket på altanen på baksidan så att jag kan lyssna på Trädgårds podcast samtidigt som jag gräver på baksidan.
Lite som att laga mat till matlagningsprogrammen :)
 
Svar: X

Motivering:
Skall under sommaren bygga staket runt våran uteplats på baksidan, hade passat perfekt med lite streamad musik samtidigt! Tekniknörd som man är så är detta den perfekta lösningen med en snyggt inbyggd ELKO sound streamer där man med en knapptryckning kan sätta igång musiken påväg ut genom altandörren!
 
Svar: X

Min katt gillar att lyssna på musik OCH han gillar att ligga och sola sig på utedäcket.

Katten skulle få sällskap av husse....

mvh

Nisken
 
Svar X: uPnP och DLNA.

Motiveringen:
Jag skulle vilja kunna överrösta grannens ettriga hund, en Jack Russel, med hög och ljuv musik! :) Dessutom kanske ungdomarna t.o.m hasar sig ut i dagsljus ibland!
 
Svar: X. uPnP och DLNA

Byggde uterum i höstas och nu skall musiken flöda i år, men då ni erbjuder att låta mig vinna detta exeptionella system från Elko så behöver jag inte söka vidare utan väntar på att paket når min brevlåda. Jag måste bara köpa en större brevlåda så paketet får plats när brevbäraren kommer.

Önskar att jag vinner!
 
j.f.s
Svar X: uPNP & DLNA

Har uterum men det är inget ljudrum idag. Vore helt fantastiskt grymt att ha detta system till sommarens 40-års fest!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.