Impregnerad furu.

Har 3 barn och håller på att renovera upp ett gammalt timmerhus på landet.
Ungarna skulle älska att leka i denna.

Svar: 2, impregnerad furu.
Bor på landet, här finns inga lekställningar alls. Barnen gråter...

Svar: 2

Med allt annat som behöver fixas på fritidshuset, där vi bor hela sommaren, kommer det nog snarare vara barnbarnen än våra egna barn som kan tänkas få en lekborg på gården.
Och när barnen hjälpt till med monteringen skulle de med säkerhet ute oss till årets föräldrar!

svar: Impregnerad furu
Ska flytta till ett område där alla bygger nytt. Vilken grej för barnen att leka i medan alla föräldrar försöker hinna fixa allt som måste göras med gräsmattor mm

2, Impregnerad Furu

En lekborg vore toppen inför sommarens alla trädgårdsprojekt! Dels för att barnen kan ägna många långa timmar och att klättra upp och åka ner, allt medans jag kan slita vidare med projekten bredvid.
Dessutom skall inte möjligheterna för mig att klättra upp och få ett bra perspektiv underskattas! :)

Vill dela den fina lekborgen med grannen. Vi bygger gemensam lekplats mellan tomtgränserna så barnen
håller sig bort från den farliga bussgatan. Så klart får andra grannbarn komma och leka också. Och det gör dom nog gärna med en sån fin lekborg på lekplatsen. :)

2. Impregnerad furu

Med två små starka röster i familjen och 3 km till närmaste lekplats så skulle både jag, min fru och våra två barn få en lugnare tillvaro med en rejäl lekborg på tomten.

Hej,

Svaret är 2. impregnerad furu.

Vi har precis flyttat till nybyggt hus där vår son Olle har flera kompisar i kvarteret.

Då det inte finns någon lekplats i närheten vore denna fina lekborg den perfekta lek- och samlingsplatsen för barnen i kvarteret.

Hoppas barnen kan få glädje av denna lekborgen i vår och sommar.

Mvh
Erik

2 Impregnerad furu.

Våra barn är så trötta på vår renovering. Med denna kommer de kunna leka många timmar i sommar då vår totalrenovering kommer att pågå länge än. Och trist nog hinner vi inte fixa med önskad träkoja eller lekstuga i år heller.

2 impregnerad furu. Min lilla pojk är 2 1/2 år och hade älskat att få leka i denna. Vi har precis flyttat in i ett nybyggt hus och skall måla och bygga altan i sommar... hade varit perfekt att kunna ha pojken lekande på tomten med vänners barn.

Jag visade denna för min fyraåriga dotter. Jag frågade henne vad hon skulle säga för att vinna:
"För... den ser rolig ut. Jag vågar klättra och åka på. Men pappa, lillebror får nog inte va? Då kan Amanda (vår 1 åriga granne) få vår gunga. Skall den vara i mitt rum? Pappa, den är väldigt fin. Kan jag få den?"
:D

2: impregnerad furu

Vi bor i radhus och grannarna närmast har studsmatta resp. fotbollsmål. Vad skulle vi kunna bidra med? EUREKA!! En Lekborg! :) Vad är bättre för grannsämjan än att barnen leker ihop och har roligt.

2. impregnerad furu

jag önskar för mina barnbarn
en rutschkana så grann
det hade varit nått även för deras kusiner
att ha till nästa födelseda´
som de så längtar efter

lekborg.jpg

En liten borg med hjälp av solstolar, ett stycke tyg och babyrutschkanan duger också men...

"Uppfinningsrikedom finns det så det blir över
men en lekborg är ändå något som familjen behöver
I trädgården finns det plats för "borgerligt" bus
Jag hoppas massor på vinst från Bygghemma och Byggahus
För barnen behöver en större borg att klättra i
så de kan fortsätta utveckla sin härliga fantasi!
Som prins och prinsessa av borgen kan de spela roll
Och förresten så behövs stolarna på annat håll..."

Svar: 2. Impregnerad furu.

Svar: 2, impregnerad furu.

Vi har snart byggt klart vårt hus, och tomten är kaos och eftersom vi bott i lägenhet så har vi inga uteleksaker alls till våra tre små barn. Äldsta fyller dessutom fem år den femte maj så det hade varit en jättefin present att ge till honom så han, hans syskon och nya vänner kan leka med den här roliga ställningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.