Svar 2. 48 cm

Då min och sambons nuvarande gräsklippare lyckades ta 1/13 av gräsmattan innan den kastade in handduken för gott förra veckan så gräsmatta liknar en djungel! Det skulle vara magiskt med en gräsklippare som kan ta tjockt och högt gräs.
 
Champion är likställt med vinnare
-- finns en inom varje sport.
Så även har KLIPPO´s uppfinnare
spritt CHAMPION till varje ort.

Vi ser längtansfullt bort mot grannarna
hur deras maskiner slår fint.
Med liar och gräset i famnarna
vi hoppas på CHAMPION-vinst blint!
 
Rätt svar 48 cm
har en klippare som är så svår att starta att jag råkar säga fula ord inför barnen, skulle vara bra med en ny!
 
Svarat är 2: 48

Vi har inte kunnit klippa gräs i 6 månader på grund av vildsvin, och nu är det oöverkomligt med den gamla gräsklippare.

Mvh,
Tommy
 
  • En övergiven gräsklippare i en hög äng omgiven av skog på grund av vildsvinsaktivitet.
Svaret är: 2 (48 cm)

Känslan att få äga en NY gräsklippare som dessutom klipper gräset vore en ren ynnest, den jag kämpar på med nu fick jag av svärmors sambo , redan då utarbetad och trött, har bara drivningen på ett hjul, kniven är slö och med söndervridna händer i mitt arbete med demenssjuka är det ett rent elände bara att dra i gång skiten...men jag och min MR. Klippo har en tyst (eller skrällande) överenskommelse....så länge jag orkar dra igång HERRN med snöret så länge får den rackaren kämpa på. Har en tomt på 1486 som dessutom innefattar en del slänt så med dålig drivning blir det ett effektiv gympass också.:crysmile::crysmile:
 
Svar: 2, 48 cm

För någon veckor sedan rullade vi ut vår nya gräsmatta och förra veckan var första klippningen. Den gamla gräsklipparen vägrar starta trots uppmuntran så jag fick låna grannens gräsklippare för jungfruklippningen. En Klippo Champion skulle helt klart matcha vår frodiga fina gräsmatta och få den att se ut som en golfgreen.
 
2. 48 cm.

Skulle vara helt perfekt att vinna denna fina klippo och slippa köpa en ny gräsklippare nu när vi äntligen byggt klart vårat hus.
Just nu fraktar vi hem en gräsklippare från farfars sommarstuga varje gång de ska klippas. Och så måste den köras tillbaka varje gång oxå.....
 
2. 48 cm.

Skulle vara helt perfekt att vinna denna fina klippo och slippa köpa en ny gräsklippare nu när vi äntligen byggt klart vårat hus.
Just nu fraktar vi hem en gräsklippare från farfars sommarstuga varje gång de ska klippas. Och så måste den köras tillbaka varje gång oxå.....
 
Svar 2, 48cm. Jag drar runt på en klippare som är ca 25 år gammal och inte självgående. Min sambo försökte klippa gräset en gång men orkade ca 1/5 del innan hon gav upp. Hon säger att jag aldrig mer behöver klippa gräs om vi vinner den här! ALDRIG MER. HALLÅ. HJÄLP!
 
Alternativ 2, 48 cm.

För att vi äntligen, efter flera års väntan, lyckats få köpa vårt drömhus i Dalarna. För att både balansen och råstyrkan behövs på den stora kuperade tomten. Och för glädjen att få återföra näringen dit den hör hemma - i jorden!
 
2. 48 cm

Nuvarande gräsklippare inhandlades våren 1999 och efter lång och trogen tjänst drar den i dagsläget mer olja än bensin. Dessa allt annat än hälsosamma avgaser, gör att huvudvärken kommer som ett brev på posten varje gång man klipper den stora och extremt kuperade gräsmattan, vilket tar tre timmar(!). Att korta tiden med hjälp av en åkgräsklippare är inte möjlig då en sådan helt enkelt inte skulle rå på denna naturtomt. En Champion från Klipp vore däremot mer än välkommen!
 
48cm Min gamla 300kronors (pensio ärsbudget) klipper bara 30cm och det tar ca2 t att klippa gräset på min lilla tomt är ensam sen 20år och har inga pojkar som kunde hjälpa mig!
 
Rätt svar: 48cm

Efter har blivit pålurad en alldeles för underdimensionerad gräsklippare av en säljare med väldigt lent munläder ser det här ut som lösningen.
Nu måste jag klippa gräset varannan dag för annars orka inte klippare med och dessutom behöver jag räfsa efteråt.
En klippo hade gjort gräsklippningen så mycket roligare!
 
Vinn lyxig gräsklippare med mulchingfunktion

Svaret är nr 2: 48 cm.
Jag skulle vilja vinna denna gräsklippare för jag klipper med en gammal gräsklippare från slutet av 70 talet som dör var tionde meter så jag håller på att få härdsmälta. Har tyvärr inte så höga inkomster så att jag kan köpa en ny gräsklippare så håller tummarna nu.. Gräsmattan börjar bli vildvuxen..
 
Svaret är 48cm
Och motiveringen lyder: min gräsmatta växer ojämnt, längs berget är det alltid blött, där växer det fort. När jag klipper är det som regel lite för långt där och det blir då strängar med gräs som hamnar uppe på gräsmattan och vissnar. Tråkigt att se på å krattar, det gör jag inte, får kanske skylla mig själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.