Svar :2. (7 positioner)

Då vi varken har uteplats eller utemöbler, hade detta känts som en perfekt början, håller på att bygga till huset och där ska även klämmas in ett trädäck sedan, så hade det varit skönt att iaf ha någon skön och fin plats att sitta på under denna sommaren så vi alla slipper dela på dotterns lilla bänk!!
 
Svar 7 positioner

Vi är snart klara med den nya stugan och då behöver vi en utemöblerna till altanen. Har inte råd att köpa en så fin utemöblerna så vi hoppas, hoppas, hoppas att vinna i stället.
Nästan färdigbyggd stuga med träfasad i skogsmiljö, datumstämpel visar 19 oktober 2016.
 
F
fsn skrev:
Svar: 2 7 positioner.

Håller på med totalrenovering av baksidan. Huset är bara 8 år gammalt med vi var aldrig nöjda med vare sig altan eller trädgård så det är total make over med 130 kvadratmeter altan och pool. Hela området med baksidan är ungefär 800 kvadratmeter. Vet inte om jag är exeptionellt långsam men har jobbat med detta ca 10h varje helg samt ungefär 5-8h till under veckodagarna sen andra veckan i januari och har lagt ytterligare 5 semesterdagar.

Så här långt är 50 kvadratmeter altan uppreglad, poolplattan gjuten och stapling av väggblock i cellplast och armering pågår för fullt.

Gjuter väggar till poolen om drygt en vecka, precis innan påsk och samtidigt så sår vi gräsmattan (om det inte blir ösregn). På skärtorsdagen levereras 1200 löpmeter norrlands-trall som vi börjar skruva på. Altanen skall vara uppe och vi skall bada i Maj. Både jag och min rygg förtjänar nya utemöbler.

[bild]
Då det inte gick att redigera (varför funkar inte det??) så citerar jag mig själv med en dagsaktuell bild.

Byggprojekt med gjuten platta, armeringsjärn, och delar av en väggkonstruktion nära ett hus.
 
Svar: 2 (7 positioner)

Supersnygga utemöbler! Perfekta för vårt nybyggda hus!
Grundläggningsarbete för nybyggnad med armeringsjärn och byggmaterial, tidig morgon med soluppgång.
 
Redigerat:
Svar: 2 - 7 positioner


Trädgård vid skymning, stenlagd gång, gräsmatta, uthus, del av människa, otydligt ljus, grönsaksland.

En regnig och grå uteplats som denna behöver ett fint och fräscht möblemang nu när sommaren närmar sig och det är dags att fram grillarna och hängmattan.
 
Rätt svar är alternativ 2.

Många fina motiveringar i tråden, här kommer min.

Som studerande småbarnsförälder får vi vända på kronor och prioritera hela tiden. Vi har bott i huset i 3 år och valt att lägga pengar på insidan. Ska detta bli 4e sommaren utan möbler på altanen?


Tom trädäck altan utan möbler vid ett hus.
 
2. 7 positioner

Här saknas det viktigaste för att kunna njuta av goda grillmiddagar i eftermiddagssolen.
De här fina möblerna skulle passa perfekt och låta oss umgås bekvämt och ge oss många fina stunder tillsammans med familj och vänner.
Ett trädeck med en ensam grill och en stol framför ett vitt hus, redo för utemöbler för grillmiddagar.
 
Svar: 2 (7st positioner)

Motivering: snyggaste jag sett! Plus att Svärfar skulle bli stolt över mig. Med dessa utemöbler skulle man bli kung i byn.
 
Röd träbåt vid kajkanten nära en brygga vid en sjö med en skog i bakgrunden och del av ett hus. Röd träbåt vid kajkanten nära en brygga vid en sjö med en skog i bakgrunden och del av ett hus. Röd träbåt vid kajkanten nära en brygga vid en sjö med en skog i bakgrunden och del av ett hus. svar : 2. 7 läge.

Som ni ser skulle den väl passa bäst på bryggan tycker jag . Vi har ännu inte köpt några utemöbler och när jag såg denna annons så gör jag ett försök. Hoppas Hoppas
 
Svar: 2) 7 positioner

Här ska det äntligen byggas soldäck i sommar :) och det är klart att jag vill smycka det med vackra, funktionella kvalitetsmöbler!
 
Rätt svar är 2. De går att ställa i sju positioner.

Vi är några personer som med små medel har gjort iordning ett däck med grillplats m.m. På samfälld mark nere vid sjön.
Alla grannar har nu möjlighet att sitta och njuta av kvällssolen, ta ett glas vin och kanske grilla något på den hemgjorda, murade grillen. Det enda som saknas är en bra sittgrupp och det är här våra förhoppningar står till tävlingen...
Trädäck vid sjön med hemgjord murad grill, trädäck med sittgrupp och njutbar kvällssol.
 
Svar 2: Fåtöljerna är ställbara i 7 positioner.

Utanför vårt uterum har vi en terrass som nästan blev klar förra året, nu saknas bara ett staket och en fin grupp utemöbler.
Skulle vi ha turen att få möblera med den vackra gruppen Nice från Selected Home så skulle vi bli otroligt lyckliga! =)

Utsikt från uterum över en nästan färdigställd träterrass utan möbler och staket.
 
Svar: 7 lägen

Vi har en uteplats men inget att ställa på den!
Tom trätrall på uteplats framför rött hus med vita detaljer, utan möbler eller dekorationer.
 
Vad många fina uteplatser ni har och planerar! Nu har vi gått igenom bidragen och vinnaren är vår medlem SDY, stort grattis! Nu blir det ingen mer komposit på er altan på ett tag :D

SDY skrev:
Svar 2, 7 positioner.

På vår altan har vi gott om plats för en stor möbel. Vi har dessutom många rumpor som vill få plats runt bordet. Den möbel vi hade gick sönder, stolarna och bordet var gjorda i något kompositmaterial. Allt bra så långt, men något måste ha gått fel i processen, för allting har blivit alldeles bubbligt och vasst! En ny möbel skulle verkligen förgylla vårsolens ankomst!

[bild]
 
Jippie!
Jag hittade en bild på hur kompositen blev, och vi har inte ställt något varmt på den utan underlägg. Den tål nog inte solen, kanske tillverkningsfel.

Det finns ju många dyrare kompositmöbler som säkert fungerar bra, men med denna hade vi otur.

Tack och tack! ☺️

Skadad yta på kompositmöbel med synliga blåsor och avflagningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.