Svaret är: 1. 20 meter per minut

Vi flyttar i augusti och till huset hör en stor gräsmatta. Vi är mjölkbönder och trots att folk tror att vi ligger i höet och tuggar på grässtrån hela dagarna så ser vardagen tyvärr inte ut så. Det är hårt slit från morgon till sen kväll 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Så det där med att klippa gräset är alltid lägsta prioritet och något man får betala ungarna för att göra när det börjar bli djungel på utsidan.

Vinner jag denna så kan jag spara några kronor på att slippa betala (och tjata) på ungarna och istället ta de få stunder man får över till att sätta mig och vila lite istället.

DET hade varit skönt :-D
 
F
Rätt svar är 1
20m/min

När jag köpte hus för ca 2 år sedan så följde det med en gammal klippo compact.
Den stod ute på altanen och jag misstänker att det hade stått där minst 5 år utan att vara startad.
Denna har jag inte lyckats få igång trots att jag lagt ut snart 1000:- på den.
I garaget stod även en åkgräsklippare, men den visade sig vid köpet tillhöra ägarens bror. Och jag som trodde att den ingick i husköpet :(
Så jag lärde mig iaf att vid husköp så ska man fråga och skriva ner vad som ingår i köpet så man slipper överraskningar.

För tillfället så lånar jag föräldrarnas ena klippare som vi brukar ha i sommarstugan.
Det är en ca 6 år gammal meec som inte har någon drivning på hjulen.

Med det dåliga väder som varit i sommar så har det också varit lite svårt att passa in klipptider med då det inte regnar.
Kvällstid har man antingen haft fullt upp med jobb eller så har gräset varit för blött att klippa.
Och på helgerna är jag ofta bortrest eller så har grannarna en gäster hemma och då är det inte så roligt att störa dem med gräslipparens oljud.

Tomten som jag har är 1200m2 och det klarar ju den här klipparen av med bra marginal (y) (Total kapacitet 1500m²±20%)

Det vore toppen om man vann denna klippare så den får sköta jobbet på dagarna :)
 
Mitt svar: 1, 20 meter per minut

Som ensamstående sönderstressad kvinna
vill jag en robotgräsklippare vinna
för om jag klippa slapp
jag mitt liv skulle komma ikapp
och att kunna flirta få tid
med ungkarln i sommarhuset bredvid

Mvh Linda
 
Svar: alternativ 1 och 20m/min
Hejsan!
CayRoBot 1500
skulle alla beundra,
när den på gräset går,
vi fritid över får
Och tystnad byter motordundran

Trevlig midsommar!
 
Oj, ser att längtan efter robotgräsklippare är enorm :D, ska försöka fixa fler sådana tävlingar framöver! Veckans vinnare heter... *trumvirvel*.... Fireboolt. Firebolt har tampats med Parkslide och hoppas slippa detta genom att hålla den under jord. Går det inte slipper stackarn i alla fall lägga tid på gräsklippning och kan föra heltidskrig mot ogräset.

Motivering: Efter att i början av veckan läst i en annan tråd om parkslide har jag insett att det är det som är de stora vackra buskarna jag släppte upp ur gräsmattan förra året och som har spritit sig till det dubbla i år, nu är skiten väck (det som var ovan jord) men skotten på nya har redan kommit en dm, robbotgräsklipparen vill jag vinna för att sätta in som en trogen allierad i kriget mot Parksliden för att ge den 0, nada och ingen chans att komma upp igen! War with the machines shall begin!!!!!!!!!!!
 
  • Gilla
zzelma
  • Laddar…
Svar: 1) 20 m/min.

Maskrosanfall & ryggbesvär är ingen bra kombination. Här behövs en pålitlig gräsklipparkompanjon!
 
I
Grattis Fireboolt , ska bli spännande att läsa om projektet Robot wars mot parkslide, för självklart rapporterar du, eller? Kanske något för Engländarna att ta efter.
 
Svar: 20 meter per minut

Våran nya tomt blir på 7000m2 - Det skulle underlätta med denna gräsklippare med åtminstone 1500m2.
 
Självklart ska ni få se en bild när roboten ska chredda upp några parkslide skott :)

Stort tack till byggahus för priset. Väntar med spänning på roboten :)
 
Svar: 20 meter per minut

Min motivering:
Jag är en lantis bosatt i Stockholm, och det går inte en dag utan att jag längtar ut i naturen. Som tur har jag en familj som äger ett hus på Gotland, dit jag åker så fort jag kan. Problemet är: gräsmattan är så himla stor, och att ge sig på att frisera den resulterar i flera timmar jobb. Känns lite motigt när man bara är där i två dagar för att vila.
Vi delar huset med tre släktingars familjer, och denna fantastiska apparaten hade gjort hela släkten överlycklig!

Hälsningar,
Linda
 
Alltså, innan ni klurar på en motivering kan ni läsa i tråden och inse att tävlingen redan är avgjord...
 
  • Gilla
Goteborg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.