20 meter per minut


Den finaste delen av trädgården på sommarvistet har skötts av både Brunte, fårskocken och grannens åkgräsklippare. Nu är dock alternativen snart uttömda och med ett avstånd på nära nog sextio mil mellan hemmet och gården är ett av förslagen är att låta vegetationen ta över. Så synd det vore - inte bara för oss i familjen utan för alla som passerar och nu får uppleva en liten kvarleva oerhört vacker kulturbygd i Skåne. En robotklippare vore definitivt en lösning på problemet.
 
20 meter per minut

Det må vara knäppt men jag har kikat på robotgräsklippare i upp mot tio år och velat ha en!
Fast jag hade ju ingen gräsmatta - bodde i lägenhet... så kom robotdammsugarna och då köpte jag en sådan. Lycka!
Förra sommaren köpte jag så ett hus - nu 54 år gammal halvkärring. Lycka!
Robotdammsugaren funkade inte med alla nivåskillnader i detta gamla hus så den fick mamma.
Jag som avskytt att klippa gräs sedan barndomens maratonklippningar av jättegräsmatta med bara sockerdricka som belöning tyckte nu plötsligt att det var roligt att klippa gräset. Knäppt?
TUR var det i alla fall eftersom jag ändå inte hade råd med en robotgräsklippare med andra saker som måste prioriteras; sinande brunn, översvämning och andra utmaningar.
Tyvärr har plötsligt mina höfter blivit allt sämre och hur mysigt det än är att gå runt med gräsklipparen så gör det vääääldigt ont vissa dagar. Och gör det inte ont då så brukar det tyvärr göra ont efteråt... Och det lär väl inte bli bättre...
Så nu skulle jag faktiskt behöva en liten, hjälpande robot i trädgården!
 
Svar: 1, 20 m/min

Jag skulle behöva en ny gräsklippare då den nuvarande lekt metalldetektor, hittade ett betongfundament med tillhörande järnrör för ~två veckor sen och nu är den utgående axeln sned !
Dessutom, robotar är tufft !
 
Hejsan, Den klipper 20 meter/min


" Ny kompis" till trädgården,
så gräsmattan får den bästa vården.
Gräset blir klippt utan tråkigt gnäll & strul,
När CayRoBot kör runt på sina hjul,
då kan vi göra något annat som är kul.

GLAD MIDSOMMAR:D
 
Våra två döttrar ser fram emot större trädgården runt huset som vi ska flytta till snart, och skulle tycka att det är häftigt med robotgräsklippare! Och jag får mera tid med familjen istället för att klippa gräs själv...

Och den här klipper 20 m/min.
 
Svar: 20 Meter per Minut.

Nu flyttar jag ut från Mammas hus! Jag har klipp gräset så länge jag mins!
Kommer bli att hon får klippa själv. Så en sådan här fin present hade suttit fint till min kära Mor!

Tack för mig
 
Pålitlig, effektiv,självgående och smart
på alerten utan hösnuva så klart.
Skonsam mot miljön CayRoBot spar´ energi –
bättre kan en trädgårdshjälp ej bli!
 
Snälla - komplettera mitt inlägg med svaret:

20 meter/minut
 
Hej!

Mitt svar: 1. 20 meter per minut

Jobbet, huset, familjen, vardagslogistiken,
Hur att hinna med allt mitt i vardagskalabaliken?
När jag ser maskrosor i gräsmattan, kommer paniken,
När frugan får se detta, kommer de hysteriska skriken:
”Igen, har du gjort mig alldeles besviken!”

Maskrosor i gräsmattan är värsta familjetragiken…
Jag är verkligen mogen för den nyaste tekniken!
Utan maskrosor blir frugan strålande glad i mimiken,
Av den nya tekniken blir även hon tyst och jättenyfiken.
Med CayRoBOt robotgräsklippare kan vi slippa problematiken,
Smarta lösningar är den rätta politiken!

Jag kan knappast kallas för sniken,
Däremot är jag absolut ingen rik en.
Enligt den allra enklaste logiken,
Blir roboten en familjemedlem i praktiken.
Poolrobots innovationer är värda att beundra,
Som höjer familjefriden från 0 till 100!
 
20 meter per minut

Med två underbara barn samt en renovering av huset blir tyvärr gräsmattan lidande. Det hade varit helt underbart att kunna lägga undan stressen av att behöva pyssla om gräsmattan för ett par år framöver.
 
20 meter per minut.

För att inte bli en robot själv med alla tvingande vardagssysslor
 
Svar: 1, 20m/min
Motivering: huset precis färdigbyggt och nu orkar jag inte göra något mer och behöver någon som tar hand om gräsmattan.
 
20 meter per minut

Inte en gång har vi hunnit klippa hela vår gräsmatta på en klippning. Är det inte vädret som sätter käppar i hjulet så är det dieselbrist eller ett uttråkat barn. Robotgräsklippare är något vi drömmer om men i år blev den utkonkurrerad av en myggdödare ;)
 
20m per minut.

Jag önskar att vinna för att kunna ge gräsklipparen till min mormor. Mormor börjar bli till åren och finner det svårt att klippa gräset själv. Hon har sett självgående på tv och tyckte det va en fantastisk uppfinning. Inte riktigt tillåtande priser för en pensionär tyvärr. Därför testar vi lyckan här.

Mvh
Emilia & Birgitt
 
Svar: 1, 20m/min
Har länge önskat mig en egen robot, men denna skulle jag faktiskt installera hos min mor som aldrig klarar klippa hela sin gräsmatta. Hon ställer alltid upp i vått o torrt trots att hon knappt hinner med sig själv så detta skulle vara en perfekt gåva
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.