93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

I våras tog jag över en sommarstuga, knuttimrad samt panel utanpå och stugan är byggd 1899. Efter många olika "moderna" renoveringar så har nu stugan ingen själ. Jag har fått tag i gamla beskrivningar av stugan och nu tänker jag återställa stugan till ett mer tidstypiskt utseende, mot var det var en gång. Falurödsmålad panel och guldockra på ytterdörr och fönster bl.a. För detta projekt krävs riktigt bra arbetsbyxor och vad passar då inte bättre än denna hantverksmässigt? Med ovan motivering hoppas jag på vinst.
 
93% polyamid, 7% elastan

Har nyss blivit husägare och har lite ont om praktiska kläder för den överväldigande mängd småpyssel som husägare tydligen bestraffas med.
 
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Behöver riktiga arbetsbyxor om detta ska bli ett användbart rum igen!
 
  • Förfallen tvättstuga med trasigt golv, tvättmaskin och torktumlare.
Jag vill inte vinna dom för de är tillverkade av 93% plast plus 7% plast i motsats till mina som är gjorda i 100% kraftig bomull...
 
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Om det verkligen håller vad som sägs i produktbeskrivningen måste jag prova det. Vad bättre sätt att testa än använda igenom mitt drömhus bygg. kanske skriver jag lite recension , instagram och YouTube
 
Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

Vore jättekul att överraska frun med ett par nya ordentliga arbetsbyxor! Svårt att hitta bra byxor i dammodell. De hon har nu har varken stretch, knäskydd eller spikfickor...
 
Tyget är 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag skulle se till att min fru får ordentliga arbetsbyxor. Just nu drar hon på sig sin gamla studentoverall när det skall arbetas lite ordentligare, men den är kanske inte helt ändamålsenlig.

Bild från wikipedia som illustrerar ungefär vad hon drar på sig när det skall jobbas...
 
  • Överdragskläder täckta av många färgglada tygmärken på vit bakgrund.
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Hej,
Tyget i byxan består av 93% polyamid och 7% elastan, vävt med dobbyteknik och är vattenavvisande.

Jag vill vinna byxorna för som ensamstående hantverksmamma älskar jag att förbättra mitt hus och är mitt uppe i att spika panel på hela huset och efter två kompletterade väggar och i startgroparna på vägg 3 och 4 har jag redan slitit ut två par gamla jeans och mitt gamla spikhölster sjunger på sista versen :) eftersom jag är ute så mycket och fixar vore det ju trevligt för både mig och grannar att kunna vistas ute i snygga snickarbyxor istället för gamla jeans med hål :rofl:
 
Byxornas tyg är av 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

Jag vill ha ett par praktiska, sköna, slitstarka och snygga arbetsbyxor som fungerar bra och passar till mycket. Gärna ett par som är designade och välutvecklade, som imponerar på omgivningen.
 
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Mina gamla, men fortfarande helt suveräna, Blåkläders arbetsbyxor blev kvar uppe i stugan efter sommarens altanbygge, så nu står jag här mitt i Attefallsbygget med bara knän.

Vänliga hälsningar!
Erik
 
Byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag vill ha en byxa som är bekväm och har stretch men samtidigt är slitstark med bra fickor.
 
Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

Blir vansinnig på mina byxor från Jula, behöver ett par kvalitetsbyxor!
 
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295g/m2

Att gå omkring i Blåkläder är riktigt coolt, inte måste man vara snickare för att bära dessa! Önskar att jag vann!
 
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Nu är det dags att jag får byta ut min gamla ASEA-overall från forntiden. Den klarar inte fler lagningar, lappningar och silvertape.

Nu vill jag också se ut som en hantverkare fast jag blivit pensionär som slår mig på tummen.
 
Byxorna är gjorda i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

Jag och min sambo har precis fått tillträda till vår första stuga. En av de första sakerna att göra är att gå över taket och ersätta gamla plåtspik som drivits ut. Då skulle det ju vara passande med en byxa som är följsamma så man slipper ramla ner på backen!
/Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.