Tobbe.A
Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

Motivering: Efter bara några år har mina arbetsbyxor börjat ge upp totalt. Det är hål i fickorna så skruvar och spik ramlar ur, remmen för hammaren är felsydd vilket gör att den inte går att använda. Jag hade verkligen velat ha ett par byxor i riktig bra kvalitet som håller genom många projekt och under lång tid!

Verkar vara en riktigt bra hantverksbyxa i 93% polyamid och 7% elastan och såklart vill jag vinna ett par.

Anledningen till att just jag ska föräras med ett par fräscha hantverksbrallor är att jag inte har några utan använder de byxor jag har i jobbet, till min arbetsgivares förtvivlan.

1998-byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Då jag och min fru precis bestämt oss för att bygga nytt hus i samband med andra graviditeten samtidigt som jag byter tjänst till förbifart Stockholm känns ett par slittåliga byxor verkligen något som man skulle önska sig för tillfället!

Hej ,den 1998 modell har tyg som är
  • 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m² Jag flyttade i 2016 från en rådhus i Nederländerna. Nu bor jag i en villa i Skålan i Jämtland och sedan jag flyttade har jag aldrig så mycket snickrad. Förut hade jag en trädgård från 9m2 , men nu det är 3000m2. Förre veckan jag snickrad en arbetsbänk. Mvh marco

• En nysnickrad arbetsbänk i trä med en geringssåg ovanpå, i ett rum med träväggar och en arbetslampa.
1998-byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²
Äntligen skulle jag ha ordning på mina verktyg och slippa ränna runt och leta efter de små pillenipplarna. Mina knän skulle räddas och det skulle vara vara skönt att arbeta!

93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Eftersom mina gamla arbetsbyxor fick sig en rejäl reva när dom fastnade i stegen som välte när jag stod på den så skulle ett par nya vara kanon.

J
Byxan är gjord av 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

Jag använder ett par gamla shorts som arbetsbyxor och det börjar vara väldigt mycket mygg & knott nu, så ett par riktiga arbetsbyxor hade suttit fint :)

Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag har ett par byxor som börjar bli rätt slitna och dessutom så är det inköpta när jag vägde 20 kilo mer än idag. Man får dra ihop skärpet ordentligt för att de ska sitta uppe.

Tyg

Mina billiga arbetsbyxor är inte alls så sköna som de fristads jag hade tidigare, dessutom har även jag tappat 20kg sedan jag blev glad hemmansägare och kunde tillbringa dagarna med diverse projekt, så nu är byxorna inte bara stela och opraktiska, de är också alldeles för stora.

Byxorna är gjorda av tyg

Jag har precis flyttat till en gård och här har vi ungefär tusen olika projekt att ta tag i. Skulle jag vinna ett par såna här byxor så skulle jag mer eller mindre flytta in i dom och ha dom på mig jämt.

T
Svar:

Motivering:
Byxorna jag har idag fick jag i present. Och dom är rosa. Varför ska tjejer alltid ha rosa byxor?
Nu behöver jag ett par riktigt hantverkarbyxor!

richardtenggren
Byxorna är gjorda av tyg

Jag fick precis hem min nya HellyHansen Magni, som är rätt kostsamma, men skulle vara intressant att jämföra mot dessa.
Nyligen gick min x1900 från Blåkläder sönder och även mina Depalma Boss har spruckit i en sömn.

Knäfickor förstärkta med CORDURA®-stretch
Byxan i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag har just övertagit stugan som pappa skrev över på oss syskon i Norrland. Jag ska försöka göra så mycket som möjligt själv av de måsten som finns. Det skulle vara en dröm att ha sådana byxor! Stugan har varit i vår släkt sen 17-talet och jag vill att den ska gå över till mina barn. Men en del arbete krävs för att få avlopp och vatten dit nu. Så hugger jag i jobbar hårt.

Svar:
Byxorna är tillverkade i dobby; 93% polyamid och 7% elastan med vattenavvisande finish, en 4-vägsstretch i slitstarka 295 g/m². Knäna är förstärkta med CORDURA®-stretch.

Motivering:
”Jag blir en tuff brud i lyxförpackning
En tuff brud med snygga brallor
Jag blir ett liten stycke dynamit
Maskerad med en favorit

En liten hårding i hantverksbyxa
Det är varje kvinnans ideal
Då kan jag välja mellan tvennebud
Båd' lady och blåställsbrud

Sliter hårt med grus och sten i både sol och regn
Fickor för det mesta finns
Med blåkläder, det går brilliant
Man niger lätt på knä i dessa slacks

Jag blir en tuff brud i hantverksbyxor
Och jag fann snart att det var smart
Att bli en typ och jag har gjort mitt val
En tuff brud i snyggt fodral”

(Melodi ”Jag är en tuff brud i lyxförpackning” med Lill-Babs -61)

Ett par 1998-byxor skulle förenkla och förgylla livet som glad byggamatör !

Redigerat:
Saxat från hemsidan: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Nu när man blivit pensionär skulle det vara fint med en riktig hantverkarbyxa, hittills är det utslitna jeans som fått göra nytta här hemma och vid fritidshuset. Känslan av att sätta ner ett knä mot marken när inte tyget just vid knäet är borta skulle vara ett rejält lyft :D:D:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.