375 liter. Har stor trädgård med mycket egen odling men saknar en komposttunna. Vill gärna ha bra jord till odlingen och kunna återanvända det komposterbara istället för att lämna det till kommunen!
 
  • Gilla
K043
  • Laddar…
Svar; 375 Liter
Motivering: Ungdomar som inte äter upp maten, rester går till kompost och ny grönska i trädgård och jord till grannar. Den ger tillbaka från det svinn som blir. Maskar och krryp frodas samt fåglar och igelkottar får mer mat. Bor på landet.
 
Svar; 375 Liter
Motivering: Ungdomar som inte äter upp maten, rester går till kompost och ny grönska i trädgård och jord till grannar. Den ger tillbaka från det svinn som blir. Maskar och krryp frodas samt fåglar och igelkottar får mer mat. Bor på landet.
 
Greenline master kan rymma 275 liter

Vår kommun började med bruna tunnor för två år sedan för komposterbart avfall. Vi har under snart trettio år kört med egen kompost men har bara kallkompost. Den får vi inte längre använda nu när kommunen samlar in. Man kräver varmkompost. Synd såklart eftersom vi under alla dessa år låtit allt avfall från hushållet ingått i ett lokalt kretslopp och vi varje år fått läckra tomater, saftig gurka, och underbart vackra blommor som växt i den jord som komposterna gett oss. Så en varmkompost står såklart högt upp på önskelistan för att komma tillbaks till det lokala kretsloppet igen. Hela processen från avfall till jord och till det som växer är ren magi faktiskt. Det kan man inte undgå att tycka.
 
svar 375liter. Jag skulle älska möjligheten att kompostera mitt eget köksavfall även på vintern!
 
375 liter.
Bygger en skogsträdgård och vill ta vara på mitt eget matavfall för att göra egen jord.
 
Hej, svaret är 375 liter. Det blir bra om jag eller i så fall min fru skulle vinna den kompostbehållare. Vi har köpt en gammal hus i fjol. Vi renoverar mycket grejer tillsammans men jag har glömt bort att vi skulle ta hand om komposten också. Den masterplus variant fungerar till och med -25 grader som förvånade mig. Men det är bara bra eftersom då fungerar komposten också i Jämtland mitt på vintern. Det skulle vi gärna prova om vi vinner tävlingen.

Mvh Marcus Louter
 
375 L Jag vill minska mina kostnader och samtidigt få fin näringsrik jord till trädgårdslandet.
 
Den har 375 liter. Fått upp intresset för tomater och vill kunna skapa min egen jord och ta hand om mitt eget avfall.
 
Nytt försök som inloggade.
Den har 375 liter. Fått upp intresset för tomater och vill kunna skapa min egen jord och ta hand om mitt eget avfall.
 
375 liter
I en bostadsrättsförening finns inte så många möjligheter för trädgårdsavfall utöver gröna tunnor. Med en egen varmkompost kan de andra medlemmarna få bättre tillgång till tunnorna, och jag får finfin jord till mina pallkragar.
 
375 l
Som pensionär skulle jag bli oerhört tacksam om jag fick den gratis.
 
Vi skulle behöva en 375 liters kompostbehållare för att komplettera den vi har i dag. Vi har gått från runt 70 kg restavfall i månaden till att kunna ta bort soptunnan helt genom att källsortera allt avfall och kompostera det vi kan hantera den vägen. För att få en effektiv jordfabrik skulle detta vara toppen!
 
375liter
Vi komposterar redan. Men tyvärr kan vi bara göra det sommartid. För den är inte vinter isolerad. Det vore perfekt att vinna en greenlines Master, då kan vi kompostera året runt. Så vi får näring till våra planteringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.