Ja det erbjuder dom.

Jag brukar låta min pergola sitta uppe under vintern för att skydda mina utemöbler. Men i år gick det inte så bra… :oops:

Förstörd paviljong under snötäcke i en trädgård, vinterns skadegörelse.

• Ledsen
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Ja, de har både och :)

Jag vill vinna för att jag och min familj ska kunna njuta av de norrländska kvällarna utan att besväras av mygg. Har jag riktigt mycket tur får vi lite värme också... Och med "riktigt" tak skulle jag slippa tömma vatten på sommaren samt montera bort tygtak som annars skulle gå sönder pga snön.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja,, de har båda. Vore riktigt skönt med en paviljong i trädgården för sköna kvällar

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja, de erjuder båda alternativen.

Vi har precis byggt 1-planshus och denna vår skall det bli en altan. En pergola skulle passa väldigt fint mot vår mörka fasad. Nybyggt hus, grått, anläggningsarbete pågår, arbetare, grävmaskin, soligt, material på plats, pågående markarbete.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja det finns att köpa pergolor med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Jag fyller år idag och har aldrig ägt en paviljong. Jag har dock länge haft behov av en men det har aldrig blivit av, det vore en ytterst välkommen födelsedagspresent (i efterhand)

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Självklart ja.

En paviljong vore den ultimata födelsedagspresenten. Vinnaren ska koras på min födelsedag 31/3

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
De erbjuder pergolor med plåttak och bioklimatiska pergolor!

Tänk att få sitta under tak med en härlig ljudbok och virka och kunna titta ut över Kalmarsund i ur och skur som fantastiskt soliga dagar! I stället för att vi sitter i bakom stugan på ett par stolar med fötterna framme i kant med bilen.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja dom har både pergolor med plåttak och s.k. bioklimatiska pergolor
Man erbjuder både pergolor med plåttak och bioklimatiska pergolor!
Eftersom min paviljong blev förstörd i en storm, så är jag i behov av en ny. Då är ju en paviljong från Dancover att föredra.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Man erbjuder både pergolor med plåttak och bioklimatiska pergolor!
Eftersom min paviljong blev förstörd i en storm, så är jag i behov av en ny. Då är ju en paviljong från Dancover att föredra.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja , de har även trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolo.

Våran gamla paviljong har gått sönder sedan länge så denna skulle passa perfekt så man kan sitta ute utan att bli uppäten av myggen!

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja, de har paviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Motivering är ju svårt, annars än att man vill ha den och den skulle passa fint i trädgården. Även supersmidig att ha när gäster kommer över på midsommar så man sitter skyddad från det nästan garanterade regnet!

Jag väljer dock att se motiveringen på ett lite annorlunda sätt.
Jag tycker jag ska vinna paviljongen för att jag regelbundet promotar byggahusforumet till folk i min omkrets. Både att jag nämner det som kunskapskälla när vi pratar olika projekt samt genom att skicka alla quiz till både kollegor och vännerna.
Liten kul grej att göra tillsammans på fredagarna samtidigt som folk kanske fastnar på forumet =)

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Ja, Dancover har också trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Hade varit en perfekt present till mina föräldrar då de börjar bli gamla och lite frusna kan de få lite lä när de sitter ute. :)

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
Ja, de har även trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Hade en gång en paviljong. Den har nu blivit tak för diverse trädgårdsprylar, se fotot nedan:

Då jag både har svårt att vistas i solljus och dessutom är allergisk mot myggbett, så är en paviljong med myggnät ett måste om jag ska kunna sitta utomhus i lugn och ro. Nuvarande ekonomi tillåter tyvärr inte inköp av någon ny, så jag skulle bli väldigt glad om jag vann denna fina paviljong!

Vinterträdgård med uteservering under snö, träd, vedhög, litet rött hus, staket.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar:
Ja dom har även trädgårdspaviljonger med plåttak och bioklimatiska pergolor.

Den ser stadig ut skulle behövas då vi bor på ett av de blåsigaste platserna i Sverige (y)
Dessutom kan jag kanske få ut frun i trädgården
Då hon har väldigt svårt med mygg

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ja dom har både pergolor med plåttak och s.k. bioklimatiska pergolor.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.