Svar: Kantklippning
Motivering: Vem som äger en bensintrimmer är inte fasligt trött på försöka starta den? Man är ju andfådd innan den är igång. Så en batterimaskin vore jo drömmen.
 
Min man mejar ner allt med gräsklipparen. Vi har vitsippor, blåsippor, gullvivor, scilla mm som har blommat så vackert nu. Han har mejar ned mina hortensior och vårt barnbarns lilla ek, trots att vi satt pinnar och när över för att inte rådjuren skulle mumsa i sig det lilla trädet. Om jag hade en grästrimmer skulle jag kunna klippa runt allt som ska få vara kvar och han kan ta de ytor som bara har gräs.
Stödhjulet används vid kantklippning med trimskivan vinklad 90 grader.
 
Orientexpressen
1. Ljudföroreningar på sommaren kan bli rätt hög, så den vill jag inte vara med om att bidra till så att den blir ännu sämre bara för att jag vill ha det fint på tomten. Att dessutom slippa bensinångor och avgaser är ett jätteplus. Då jag har jobbat med vibrerande verktyg är jag lite mera känslig för vibrationer. Ju mindre vibrationer dessto bättre för mina händer vilket gör jobbet både roligare och lättare och jag klarar att jobba längre.

2. Stödhjulet används för att lätt och snabbt få fin kantskärning / kanttrimning.
 
Perfekt tillfälle att bli lite mer klimatsmart.
Har en gammal bensindriven som fungerar ok och när man lever i ett köp & släng samhälle så försöker jag undvika att köpa nytt så länge det fungerar.

Men med en möjlighet att vinna en batteridriven så hade det varit perfekt!
Sen har inte min en kantningsfunktion med stödhjul som denna! :love:
 
1. För att göra en vansinnig fru lite gladare. Glad i hågen skulle jag göra trädgården i vårt nya hus försommarfin. Vad jag inte märkte var att jag lyckades kapa sladden till trimmern :/ Med en batteridriven hade det aldrig hänt.

2 Kanttrimning.
 
1. Klipper aldrig kanter då min trimmer med sladd gör mig tokig.

2. För att klippa kanter.
 
1. En trimmer med batteri hade varit fantastiskt bra. Det blir så snyggt när man klippt gräset och avslutar med trimning.

2. Stödhjulet är till för kantning
 
U
Då var tävlingen avslutad och det har blivit dags att utse en lycklig vinnare:

Idag blir det @tobben87 inlägg #74, som tar hem vinsten. Stort grattis till dig :)! Du kommer att kontaktas av Maskinklippet.

Tack till alla som tävlat. Önskar er alla en riktigt härlig fredag! :)
 
  • Gilla
tobben87 och 1 till
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Då var tävlingen avslutad och det har blivit dags att utse en lycklig vinnare:

Idag blir det @tobben87 inlägg #74, som tar hem vinsten. Stort grattis till dig :)! Du kommer att kontaktas av Maskinklippet.

Tack till alla som tävlat. Önskar er alla en riktigt härlig fredag! :)
@Ulrika M.M Tack så jättemycket! Jag ser verkligen fram emot fina kanter i trädgården och mindre blåsor i mina händer av ogräsjärnet. :) Tack maskinklippet.se för sponsringen av den fina vinsten!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.