Svar 1

Älskar att stryka och stryker allt jag kommer över. Är övertygad om att kläderna håller bättre och står emot smuts bättre om man stryker dem. Dessutom luktar det så gott när man stryker. Vill gärna vinna strykjärnets RollsRoys.
 
Svar: 1

Ett strykjärn på skjortan är bättre än att stryka med på grund av ett skjutjärn.
 
Svar:1

Min sambo tycker att allt som tvättas behöver strykas så här går det åt riktiga doningar! :)
 
Svar: 1. Calc'nClean Perfect

Jag tycker det är så trist att stryka. Jag lyckas aldrig få plaggen så släta och fina som jag vill.
En riktig ångstation kan nog ändra på min negativa inställning och hjälpa mig göra jobbet både bättre och roligare :)
 
Svar 1

Jag stryker en skjorta varje dag och med denna skulle mitt liv bli lättare! Har länge funderat på en separat ångstation!
 
Svar 1. Calc'nClean Perfect

Med en ångstation kan jag äntligen få mina skjortor riktigt snygga och jag får en anledning att köpa en riktigt bra strykbräda, för vad är väl ändå en strykning utan det?
 
1. Calc'nClean Perfect
Ja det här med att stryka är inte alltid lätt. Som det är nu funkar inte ångan i det nuvarande strykjärnet vilket renderar till att sprayflaska med vatten används osv . Bökigt. Vi har ett ganska kalkhaltigt vatten vilket förmodligen inte underlättar när vi vill hålla strykjärnet i trimm. En funktion som underlättar detta skulle vara en dröm. Har länge funderat på en ångstation då det ger möjlighet till att stryka plagg hängande på klädhängare som dessutom är lite känsliga. Om jag vann denna skulle min fru säkert älska mig extra mycket när jag snabbt stryker hennes kläder också :)
 
Jag har redan skrivit mitt bidrag, #21, där jag stör mig lite på att man inte kan komma åt att redigera sina egna inlägg i efterhand
I tredje strofen ska det förstås stå "...där flera strykjärn står och häckar...".

Här vill jag bara dela några tankar kring strykning.

Jag tillhör inte dem som tycker att det är helcool med ostrukna skjortor. Å andra sidan är det inte heller så kul att stryka med alla dessa påfyllningar och drället, så jag använder oftare T-tröjor. Dessa går att få släta om man hänger dem på uppblåsbara hängare, gärna vända ut-och-in så blir sömmarna slätare.
Men visst skulle de vinna på att strykas. De blir mjukare och får en slätare, mindre ruggad yta som känns lite behagligare och slår ifrån sig smutsen bättre, som även någon annan skribent påpekade.

Skjortor ska definitivt strykas! Och de flesta byxor. Brukar även släta på jeansen lite, men undviker då pressveck.
Ska jag stryka en lite finare skjorta så brukar jag först stryka av järnet mot en frottéhandduk. Det finns alltid ett litet orosmoment - ska järnet börja rinna eller, ännu värre, börja spotta bruna kalkfläckar?

Jag avslutar alltid strykrondan med att sätta järnet på högsta värme med stängd ångventil och gör ett antal ångpuffar med några sekunders mellanrum. Detta förhindrar i någon mån kalkavlagringar. Och givetvis tömmer jag järnet på vatten.

En ångstation ger helt andra förutsättningar.
Den arbetar med ett högre tryck och rimligen varken rinner eller spottar den. Och framförallt så slipper man dessa ideliga och drällande vattenpåfyllningar.

Och så har den ju en ganska schysst impafaktor.
"Nä, det är ingen manövercentral för bostaden, men en sån här bara måste man ju ha om man verkligen vill ha ett resultat och se fräsch ut!" Grannen slänger en blick på sin småskrynkliga skjorta, tittar längtansfullt på det ruvande underverket, mumlar lite oklart om någon sak han måste fixa och drar lätt skamset iväg.
Man kanske bör ligga lite lågt mot dem man vill fortsätta att umgås med...;)
 
Svar 1

Lyckas aldrig strycka helt bra med strykgärnet vi har. Drar mig därför ofta för att ha skjorta för det blir inte som jag vill. Låt mig äntligen få ha skjorta igen och visa att även jag kan stryka. Behöver all hjälp jag kan få.
 
Alternativ 1. Calc'nClean Perfect

Jag har den lite genanta ovanan att packa tvättmaskinen överfull, och sedan hiva över hela den blöta jättetvätthögen i torktumlaren. Det gör att jag tillbringar flera timmar varje söndagseftermiddag i tvättstugan, vid strykbrädan, med ett berg skrynklig tvätt av alla sorter - två vuxna och 2-3 tonåringar drar en del. Skjortor och blusar såklart, men också jeans, t-shirts, handdukar och massa annat som inte borde vara där. Men konstigt nog så gillar jag det! Det finns ingenting som luktar godare än nystruken tvätt, och ni anar inte hur många intressanta poddradioprogram man kan lyssna på medan man stryker och långsamt ser snygga högar växa. Mitt strykjärn har passerat sin glans dagar, en ångstation som söndagssällskap skulle vara toppen!
 
Svar 1 - Calc'nClean Perfect
Min mamma sa till min då, nyblivna fru: “du stryker väl min sons kalsonger?” Hon menade allvar. Min fru skrattade gott (min mamma undrade varför...) Vi har varit gifta i 18 år och det har ännu inte hänt. För att nu hedra lilla mamma, som just fyllde 80, vill jag gärna visa att mina kalsonger blir strukna. Jag lär få göra det själv men med Ångstationen från Bosch kan jag i alla fall göra det enkelt för mig! Om jag får tid över kan jag kanske stryka min frus trosor också…
 
Svar: 1

Hemma hos oss är det jag som får stryka alla plagg som behöver strykas, även min frus. Hon klagar på att det är alldeles för svårt att stryka. Med den här ångstationen så kanske jag kan övertyga henne om att det inte alls är omöjligt att stryka! Så kanske jag kan få ta hand om sonen medan hon står och stryker. Rena jämställdhetsprojektet alltså ;)
 
Svar: 1
Motivering:
Skrynkliga skjortor har jag gott om och ett gammalt strykjärn som vattensprutan inte funkar på så den används aldrig. Så en ny Bosch skulle passa in perfekt hemma hos mig då jag har flera blåa vänner. Har alltid velat ha en sån ångstation men aldrig tagit mig i kragen:D.
 
Hejsan!

Svaret är 1. Calc'nClean Perfect

Det här ser ut som värsta framtidsmaskinen och det räcker bara att titta på den för att inse att den där kommer hjälpa mig med mina ständiga problem att försöka få bort alla vecken på tröjor, skjortor och blusar som får mig att tänka varje gång; Varför köper jag sånna här kläder? Jag har minskat ner på dem men tonårsdotter och sambo gillar sånna kläder och vet ni vad?! Det gör ju faktiskt jag med men jag vill ha dem lika släta och fina som de är när jag köper dem i affären så jag hoppas på att turen kommer till mig denna gång och att jag vinner denna framtidsmaskin.
 
Svar 1

Jag är inte bra på så mycket och i synnerhet inte på att stryka skjortor. Med en liten bäbis hemma som inte vill sova på normala tider så kan jag inte be min sambo stryka för då måste jag troligtvis se mig om efter ny.
Det här skulle vara det perfekta hjälpmedlet för mig! Så gör en insats och skona både mig, sambon och mina kollegor från slashaseriet! Skrynkliga kläder är inte snyggt :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.