j.f.s
Svar 1. Calc'nClean Perfect

När jag strök mina och fruns kläder i veckan gav värmeregleringen upp. Som tur är ger det inte full effekt men vi måste byta ut det och eftersom både hennes och mitt jobb ställer krav på klädsel så stryks det ofta här hemma. Ett sådant här rymdskepp vore grymt och skulle användas flitigt hos oss. :)

1. Calc'nClean Perfect

Vi är en stor familj, två vuxna och fyra barn! Glädje, mycket bus och MYCKET tvätt😅
Vill gärna att makens skjortor och mina blusar ska vara strukna och fina, grabbarnas tischor utan skrynklor och lillans klänningar utan veck, med ett ångstrykjärn från Bosch kan jag komma närmare min ambition. Dessutom kommer käre maken att be om att få stryka sina skjortor själv👍🏻😃

Svar: 1 Behöver förnyelse i tvättstugan, saknar ett riktigt strykjärn

1. Calc'nClean Perfect

Dom säger att mitt strykjärn är farligt och borde kasseras. Jag tycker det är lite spännande och jordfelsbrytaren blir ju ordentligt testad...

Alternativ 1. När min yngsta dotter flyttade hemifrån försvann vårt strykjärn med flyttlasset. Nu ska hon snart gifta sig och jag behöver stryka en skjorta, så att jag kan se proper ut på bröllopet.

Svar: Alternativ 1. (Som alla andra också skrivit. Varför har alla tävlingar dessa löjligt lätta frågor?)

När man ska stryka skjortan, byxan och duken
måste man fylla vatten stup i ett
Men om man nu vill vara prydlig och välstruken
måste det finnas ett bättre sätt

Jag måste passa mitt gamla järn
så det inte spottar bruna fläckar
Ändå såg det bra ut i affärn
där flera järn står och häckar

Bosch har nu löst alla problem
Slut på springet och vattendrället
Jag slipper se ut som en bohem
Använder järnet i stället istället

Tänk att kunna ta ett järn utan att bli påstruken, utan bara välstruken.

1. Calc'nClean Perfect
Det gamla Bosch-strykjärnet fungerar visserligen jättebra men vanlig strykning går rätt långsamt och efter att vi renoverade tvättstugan visade sig sladden vara för kort så skjorthögen växer. Här ser jag lösningen på båda problemen!

Svar; 1

Vid 53 års ålder lyckades denna - nu lyckliga - kvinna köpa sitt efterlängtade hus!
Jag lämnade lägenhetsboendet och flyttade in i mitt lilla paradis!
Men även om det är välhållet så är det förstås mycket som måste hållas efter och mycket som måste fixas. Och jag är imponerande duktig (om jag får säga det själv) och lejer bara efter att ha försökt själv först - eller åtminstone tänkt till ordentligt och förstått att det går utanför min kapacitet. En utmaning men en rolig sådan!
MEN det är svårt att få tiden att räcka! Så tvätten får ofta ligga för länge i maskinen och då blir kläderna skrynkliga och svårstrukna. OCH jag orkar inte stå där och fila med mitt gamla ångstrykjärn så länge som behövs utan tröttnar och tar på mig halvsläta kläder - även när jag går till jobbet.
Den här superfina ångstationen skulle kunna höja min klädstatus betydligt - samtidigt som det skulle ta mindre tid och energi. (y)

Svar: 1

Efter att många år lidit av billiga strykjärn på rangliga strykbrädor (som lett till alltför många dagar i skrynkliga skjortor), håller jag på att planera och strax bygga en lyxig walk-in-closet. Vad skulle passa bättre än en fast monterad strykstation tillsammans med detta underverk från Bosch?!

1. Alternativ 1 är det rätta svaret.
2. Jag är ingen älskare av strykning och inte min man heller, men stryker gör vi ändå därför att våra arbeten kräver den formen av klädsel. Eftersom det inte är aktuellt att byta jobb så funderar vi på att byta strykjärn istället och voila! Här är det ju! Slår vad om att vi kommer att slåss om strykningen hädanefter om jag har sådan tur att få hem den proffsiga ångstationen!

Svar: 1

I dagarna sattes sista listen på plats på vår helt underbara platsbyggda garderob. Nu är det bara inredningen som ska upp. Hur lyxig vore inte klädvårdssektionen med en proffsig ångstation.

unnajjmed.jpg

Svar:
1. Calc'nClean Perfect

Motivering:
Ångmaskinen fungerar men den gör ingen nytta... det behövs en ångstation!

20151003_135421.jpg

Svar 1
Bosch överallt hemma men ännu inte vid strykbrädan. Vore snyggt med bättre resultat. 😊

Svar 1 calc'n'clean.

Jag använder så sjukt mkt skjortor; allt från flanell till finaste poplin och lin! Jag behöver ett bättre sätt att ta hand om dessa plagg för just nu skäms jag varje gång jag försöker få dem rynkfria....

Svar: 1. Calc'nClean Perfect

Grym maskin, strykning á la 2015. Jag vill inte vara kvar här på 90-talet ...

Oh Gosch! Please Bosch!

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.