Hej!

1. Jag har lånat en byggnadsställning under hela sommaren och håller på att måla om vårt gamla höga trähus från 1927. Väl uppe ser jag att takpannorna behöver rengöras. De är bitvis hårt angripna av naturen. Det vore perfekt med en relativt kraftfull högtryckstvätt.

2. Har inte bara ett hus som behöver rengöras. Även bilen blir ofta smutsig då vi bor i Bergslagen och åker mycket grusväg till våra utflyktsmål.

3. Jag tror det räcker att släpa upp en mellanstor maskin på byggnadsställningen.
 
  • Gult tvåvånings trähus med tegeltak och veranda mot en klarblå himmel.
Hej!

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
Vi har en hel del mossa på stenbeläggningen runt huset som vi behöver avlägsna. Utöver det har vi en trätrall och ett gammalt staket som kan behöva sig ett litet lyft. Sen har vi en ambition om att skapa en känsla av bohuslän i trädgården då vi har en tomt med en del berg/sluttningar och skulle vilja göra rent berget från mossa och annat.

2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.

Jag försöker alltid göra någorlunda nogranna "efterforskningar" innan jag köper något, d.v.s kollar upp tester, letar för-/nackdelar och ser över vilka behov vi egentligen har. Utifrån det hoppas jag att jag kan skapa en rättvis bild till någon annan som undrar.

3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Det beror nog lite på definitionen av storlekarna. Men någonstans runt mellan/stor tror jag att vi skulle ha störst nytta av!
 
Hej hopp

Jag tycker om att testa och utvärdera saker, delar gärna med mig av min ärliga åsikt och under ett år kommer jag kunna testa den ordentligt så jag kan bilda mig en riktigt rättvis uppfattning.

Jag kommer främst använda den för ett trädäck, stenplattorna på tomten och för att rengöra bilen och cyklarna. Så en liten eller en smidig mellan tror jag passar mig bäst. Vill att det ska vara lika enkelt att använda den som att förvara den sen.

Ha en bra sommar!
Tommy
 
1. Tvätta stora stenytor som är mellan 15 och 45 år gamla samt kommande pool om ca 30 m3.
2. Har en tuff uppgift för en högtryckstvätt att få och hålla rent på stora stenytor. Har lånat min mammas gamla Kärcher med borste som inte alls orkar rengöra mina stensättningar. Har gått i köptankar av en större modell ända sedan jag flyttade in för 3,5 år sedan. Säljaren av fastigheten sålde sin då relativt fräscha Kärcher K6 till oss men tog ändå med den vid flytt och anklagar oss för att försöka blåsa henne.
3. Då det är stora ytor är det främst en av de kraftfullare modellerna jag tänkt mig så att jag förhoppningsvis kan få rent med borste. Detta är också anledningen till att det inte blivit köp ännu då de stora är lite dyrare.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.
Vi har stor användning av en medelstor till altan, bil, plattor osv. Mycket som underlättar arbetet med underhåll av en villa.

Lycka till!
 
Vi har stor användning av en medelstor till altan, bil, plattor osv. Mycket som underlättar arbetet med underhåll av en villa.
 
Precis vad jag behöver, just nu!!!

1. Jag bor på en tidigare mindre lantbruksgård och där behövs en bra högtryckstvätt till det mesta, hela tiden. Har även en hel del fordon som måste skötas om!!
2. Båten, altanen, bilarna och allt annat behöver hållas rena. Den högtryckstvätten jag har idag är över 15 år gammal och fungerar endast när den själv vill. Jag har planerat att köpa en bra tvätt en tid, en som ska fungera lika länge som den gamla;)
3. Modell mellan eller stor vore önskvärd. Denna kommer att testas ordentligt!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Anmäler härmed mig till tävlingen om högtryckstvättar.

Jag kommer att kunna leverera ett ultimat testresultat då jag är del av RydKampen och vi ska tvätta flera hundra cementplattor till vår nyrenoverade/byggda minigolfbana. Plattorna ska återanvändas som kantstenar runt 12 minigolfbanor och en boulbana.
Titta gärna på www.rydkampen.se så ser ni hur projektet ser ut.
Vi har tvättat en del med en hobbytvätt och har vi nu tur kanske vi kan bidra med test av en starkare maskin på hundratals plattor.
//Dan F
 
1. Altantvätt, Uppfart (asfalt), cykel & biltvätt mm

2. Älskar att hålla rent & snyggt omkring mig, familjen och grannar :love:

3. Spelar inte så stor roll, ni får fria händer
 
Hej!
Jag vill mycket gärna testa en högtryckstvätt. Jag har aldrig ägt nån konstigt nog, utan bara använt dem i tvätthallen på macken...

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
Eftersom jag precis lagt en stenlagd entré och ser att den likadana stenlagda uteplatsen jag lade för 6 år sen inte alls ser ut som den nya, så måste jag ju fräscha upp den med en högtryckstvätt.
Jag behöver hålla mina nya snygga fälgar rena på nya bilen (och bilen förstås).
Jag har ett stort platt pappbeklätt tak på villan som börjar bli mossigt, det behöver en försiktigt skonsam rengöring, tillsammans med hängrännorna som är fulla med löv. Mm mm..
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
För att jag tänkt skaffa en sen vi flyttade in i villan för 10 år sen men prioriterat annat, vilket syns på taket, bilen och uteplatsen...
Och sommarsemestern tillbringas nog mest hemma, så tid finns ju!
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Mellanstor kanske....?

Mvh Peter
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Båten ser bedrövlig ut och behöver en redig rengöring. Räcker nog med en liten eller mellanstor högtryckstvätt till det. Skulle vara skönt att lägga skurborsten åt sidan.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
1. Med nytt hus vill man återfå den forna glansen både på hus och trädgård. Att tvätta brukar vara steg nr 1.
2. Efter att ha provat några tvättar vet jag vad en bra allroundtvätt behöver.
3. Stor. Det är lättare att sänka trycket för små känsliga jobb på en stor maskin än att höja trycket för större jobb på en liten maskin.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den?

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Behöver tvätta bilar, traktorer, maskiner av olika slag.
Jag är med ålderns rätt ärlig och rakt på sak.
Behöver minst en medel eller en stor.
 
1. I första hand tvätta bilen, gräsklipparen och div maskiner. Håller på att bygga hus så vet inte än vad för mer jobb som kan dyka upp för den.

2. Bygger hus med hyfsat stort garage ute på landet. Äger idag ingen högtryckstvätt så kommer behöva en inom snar framtid.

3. Den kommer stå i garaget och rullas ut vid användning. Inga långa sträckor så en stor eller mellan skulle sitta fint så är det ju inte tvätten som begränsar mig.
 
1. Plattorna på uteplatsen, cyklarna, utemöblerna, staketet, bilen, carporten. Ja jiiiseess. Carporten! Kan nog hitta mera grejjer att spruta på när jag läst instruktionsboken och kommit igång ;-)

2. Helt enkelt för att jag inte är 20 år längre. Och inte 30. Inte 40. Näe, inte ens 50...
Det har blivit så förtvivlat långt till backen att ta bort ogräset och skura altanplattorna.. Och ont i knäna får jag och yr i huvudet blir jag...
För att inte tala om hur skönt det skulle kännas för kroppen att slippa töj-och-stretch-övningarna det innebär att tvätta cyklarna och bilen. .Är så helt för, och testar gärna allt som verkar kunna underlätta livet. Erfarenheten säger dock att det lovas runt men hålls tunt så jag är skeptisk och tror att jag just därför är väldigt lämpad att undersöka högtryckstvättande i sommar.
Kanhända jag ger mig iväg till dottern och testar att snygga till hennes trätrallsaltan. Och barnbarnens lekstuga! Och deras trehjulingar och trampbilar... Antar jag har att göra i sommar! :-D

3. Skulle tro att en liten räcker för våra behov. Eller en mellan. Jag är flexibel ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.