Högtryckstvätten skulle använda till bilarna, mc, altanen, båten och dotterns hästsläp in och utvändigt samt då jag även brukar ta med min tvätt till ridklubben där jag jobbar lite ideellt med traktortvätt och altantvätt etc.

Jag har tidigare haft en Alto och en Kärcher så jag har lite att jämföra med, därav tycker jag att jag borde kunna utvärdera en tvätt bra.

En stor tvätt skulle nog hålla bäst för mina behov (alternativt mellanmodell kanske skulle fungera)

Mvh
 
1. Har precis skaffat en liten gammal traktor till fritidshuset som skulle behöva hållas ren :) + massa annat såklart
2. Har aldrig ägt en högtyckstvätt så jag skulle gärna vilja prova om det är så bra som alla säger.
3. Eftersom att jag aldrig haft någon vet jag inte skillnaden, är jag glad vilken storlek jag än kan få testa.

Vänliga hälsningar
 
1. Kommer främst att använda den till tvätt av bilar, de jag använt hittills har varit för klena och väldigt osmidiga/styva slangar som gjort det svårt att förflytta sig runt bilen. Men kommer även tvätta en del stenplattor och har stort altandäck där det blivit en del alger på.
2. Älskar att testa maskiner och prova olika funktioner. Det man skaffar ska fungera lika smidigt som det visas i reklamen :)
3. har ett behov av en mellan stor högtryckstvätt.
 
Jag blev med radhus förra året och kämpar för fullt för att få staket och stenplattor rena. Fick låna föreningens högtryckstvätt men den kunde inte alls utföra jobbet. Så nu står jag här, sommaren knackar på dörren och bland annat så behöver mina "vita" staket behöver en ordentlig tvätt.

Jag är lämplig för jag representerar den mindre bostaden. Jag bor i radhus och har uteplatser åt två håll. Den kommer få visa vad den går för riktigt fort och därefter användas för att fräscha upp altan, staket, stenplattor och diverse möbler under säsongen och kommande år.

Jag önskar en liten eller mellan, behöver något kraftfullt men inte gigantiskt :)
 
Jag har kommit på ett högeffektivt, men framför allt, ett roligt sätt att göra rent bubbelpoolens filter med högtryckstvätt och centrifugalkraft.
På detta sätt sparar jag in många blanka kronor på att inte köpa nya filter hela tiden. Jag spar dessutom på miljön då inga kemikalier behövs. Jag demonstrerar gärna med bilder hur det går till i min recension efter min första tvätt. Jag behöver en medelstor variant till mitt nya geniala användningsområde av högtryckstvätt
 
Hej jag hade tänkt högtryckstvätt taket på huset då det börjar bli mycket mossa. Dess utom står en ommålning av huset på agendan. Det hade varit kalasbra att vinna en kraftfull högtryckstvätt för dessa ändamål. Med min gamla trötta tvätt blir detta ett slitsamt jobb.
På mitt jobb högtryckstvättar vi ganska mycket med proffisionella högtryckstvättar bla.med hetvattenstvättar därför tror jag mig kunna säga om högtryckstvättarna kommer i närheten av riktigt bra högtryckstvättar.
Om jag vinner skulle jag vilja ha någon kraftfull tvätt.
 
Skulle använda högtrycken för att tvätta vår altan och våra bilar, våran nuvarande högtryck från -95 krånglar mest hela tiden..

Jag tror jag är ganska bra på att uttrycka vad jag tycker är bra och dåligt med högtrycken, därför skulle det vara skoj att testa!

Är i behov av mellan/stor.
 
1.
Precis byggt nytt hus och ALLT blir skitigt och jordigt då vi inte är klara med trädgården utan vi måste vänta tills vi fått dränerat tomten.
Så vi bor i princip på en jordåker just nu.
Ska även böra med en altan på 80kvm och en stenläggning som kommer att behöva spolas av.
Samt att jag har en fyrhjuling som brukar få rejäla gyttjebad.
Jag har lånat en Nilfisk145 och det hade varit perfekt med en större maskin så kan man jämföra mef nilfisken. Tror nog många är intresserade av ety sådant test.
2 Gillar att testa m maskiner mot varandra.
Är lite vad man brukar kalla verktygs nörd hade gjärna haft mera maskinener men frun sätter stopp.
3. Stor
 
1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
Vi har precis köpt hus (idag) och det finns marksten som skulle må bra av att få sig en omgång då och då.
Sedan så finns både motorcykel och bilar som behöver rengöras med jämna mellanrum.
Det underlättar en hel del rengöringsarbeten med en högtryckstvätt i hushållet.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
Jag är bra på att formulera mig i text och noggrann med att testa alla funktioner på prylar jag köper.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Mellan tror jag.
 
1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.


1. Jag kommer tvätta hela världen! Ja om skravsladden räcker dvs =). Oberoende av skarvsladd så kommer jag garanterat tvätta plattor, altanen, bilen, cyklarna, hängrännor, avloppet och säkert ännu mer saker i framtiden.
2. Mitt öga ligger på att testa en av dom två blå boscharna. Jag har redan blå bosch skruvdragare (2), mutterdragare, sticksåg, borssåg, sänksåg, cirkelsåg, multisåg, borrhammare, tigersåg. Innan jag hade blivit bosch frälst köpte jag en billig högtryckstvätt och jag vill bjuda på en direkt jämförelse mellan en dyr modern och en billig äldre. Jag tror det skulle uppskattas av många.
3. Stor eller mellan. Blå bosch, blå bosch, blå bosch......
 
Nanny Fine
1. Allt. Jag kommer att rengöra allt. Marktegel, bergsknallen, altanen, balkongen... you name it!
2. Se svar på fråga 1. :)
3. Jag tror att det räcker med en liten en...

Hoppas, hoppas o håller tummarna!
 
Fantastiskt!

Jag och brorsonen har startat en bilvårdsfirma, och många kunder har redan bokat in sig. Vi erbjuder rengöringsprogram både interiört som exteriört, och allt från enklare rengöring till djupgående restaurering av lacken på alla paneler (plåtsegment). I flera av momenten används högtrycksvatten-ejektorer. Så, ja, en sådan skulle vara guld värd för vårt företag. Dessutom allt man kan göa på huset, med tak, verandor, stenplattor ... För att inte tala om alla gånger min MTB behöver en tvätt efter leriga turer i skogen! ;-)
 
1: Tvätta bilarna, motorcyklarna, fasaden, taket, marksten, stenmur, altan mm.
2: Tvätten kommer användas flera gånger i veckan och sättas på prov. Har en Nilfisk som la av förra veckan. Eftersom jag gillar att fixa saker så skruvade jag isär den och det visade sig att ett drev i växellådan gått sönder. Tyvärr blev detta slutet för min Nilfisk.
3: Stor!
 
Jag behöver en tvätt till all vår marksten, mur, fasad och trall, ev. Även någon biltvätt med foam lance (självklart inte i närheten av brunn)

Jag har ännu inte fått dispens av frugan att köpa någon, jag har fått prioritera verktyg till balkongbygge och invändig vindslucka.

Mellan borde duga gott.
 
Min bil är alltid smutsig då man bor efter en grusväg, sen så är det massor med pollen och påväxt som behöver spolas av både från hus och altan. Då hade en stor högtryckstvätt varit perfekt att testa då man gillar att köra grejer tills de rasar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.