1. Jag hade putsat alla fönster hemma i villan (njutit extra av de som sitter i trappen som man behöver stege för att nå) och uterummet samt testat att putsa rutorna på min bil. Spännande att se hur det blir.
2. Svårt att motivera att man ska göra ett bra jobb när det ju är roboten som ska jobba. Men jag hade läs instruktionerna noga, sett till att använda den många gånger samt skrivit en bra recension.
 
Alla fönster på villan är absolut lämpade för en robot att jobba på!

Fönsterputsuppgiften har blivit mitt ansvar i hemmet. Varje gång jag tar mig tid, laddar upp mentalt, går ut o putsar på känns det så himla bra att äntligen kunna se ut ordentligt ut igen. Tidsåtgången hela varvet runt kanske är 2 timmar, går in för att njuta av resultatet och direkt blir man besviken . Det som tagit sån tid, som såg så bra ut utifrån blev verkligen inte bra när man ser det innifrån, ränder, missade ställen, utsmetad smuts.
Medveten om resultatet sist anstränger jag mig ännu mer nästa gång för att få ett bra resultat, men trots mer fokus blir resultatet en besvikelse. Bevisligen är mitt handlag för denna specialitet väldigt undermålig och trots upprepade repitioner lyckas jag inte få till det ;-)

Jag hade verkligen uppskattat en robot som är expert på uppgiften att få mina fönster att få den glans de förtjänar!
 
Givetvis alla fönster men även glaspartierna i uterummet som just nu är extremt smutsiga efter vintern … det skulle vara spännande att se om roboten klarade av den sortens ”skit”.

Jag bor på ”landet” med en dammande grusväg och väldigt dammig sandjord på åkrarna omkring huset så alla rutor behöver egentligen putsas ofta (händer inte ).
Och som hundägare så har man ju alltid ”hundnosar” på alla fönster.
Dessutom så värmer jag vintertid upp huset med att elda i kaminen så då det är inte bara utsidan på fönstren som blir skitiga.
Sen funderar jag på om det skulle gå att putsa rutorna i växthusen för då skulle jag VERKLIGEN älska att ha en sån robot!
 
  • Växthus med smutsiga glasrutor omgivet av gräs, trädgårdsredskap och krukor.
  • Ett smutsigt växthus med tydliga fläckar och streck på glasrutorna, placerat på grönt gräs i solljus.
  • Hund som går förbi smutsiga glaspartier i ett soligt uterum med trädgårdsutsikt och öppna gardiner.
1. Såklart alla fönster på huset men det jag är mest intresserad av är att köra roboten på duschväggar av glas. Där blir det ständigt fläckar som är svåra att få bort.

2. Om jag skulle vinna skulle jag göra en uppföljning på testet och recensera hur roboten fungerar i vardagen över tid

Duschhörna i badrum med glasväggar och kakel, föremål för test av rengöringsrobot.
 
Alla fönster jag har
För att jag är lat
 
Jag skulle hjälpa min mor att putsa hennes fönster. Dom är delade i en underdel, som inte kan öppnas och en överdel som är öppningsbar.
Så för att tvätta fönsterna så måste man hänga ut över kanten på den nedre delen.
Hon bor på andra våningen, så det är inte optimalt.
Sedan har jag gamla tvåglas fönster på mitt hus, så där måste man också hänga ut i ena fönstret för att putsa utsidan på det andra fönstret. Inte så roligt på andra våningen.
Så en robot i dessa lägen hade varit guld värt.
 
1. Kommer putsa detta fönster som är 2x2m som är placerat 3m upp.
Stort fönster 2x2 meter uppe på en 3 meter hög vägg inomhus redo för putsning.
Stort fönster 2x2 meter högt upp på en husfasad med mörk panel och synlig ränna.

2. Hade varit otroligt smidigt om man bara hade behövt nå upp till underkant på fönstret, placera roboten och sen låta den klättra och tvätta hela fönstret. För att tvätta detta fönster manuellt måste man nämligen ha en stege och stå på 3.5m höjd inomhus(!). Därför tror jag att detta fönster är en perfekt testplats för denna robot.
 
1. Hade putsat alla våra låga fönster då barnens kladdiga fingrar har gjort det svårt att se ut.
2. Jag tror att de får en fin utmaning hos oss med anledning av ovan nämnda barn
 
1) jag skulle putsa ALLA fönster hemma och på landet. De är MÅNGA (och stora rutor, svåra att nå) Risken finns att jag även putsar grannens fönster *LOL*

2) jag är en riktig gadgetgeek och har sneglat mot en fönsterputsrobot länge. Det vore en riktigt bra överraskning om jag fick testa en sådan och även kul att få dela med mig av erfarenheten!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


1) vi bor i en enplansvilla med stora fönster runt om, har dessutom ett uterum med stora fönster.

2) vi är bägge två pensionärer och det är tungt med fönsterputsning. Det finns visserligen fönsterputsare att hyra in och det gör vi också. Jag (frun i huset) är extremt road av ny teknik och robotar av alla slag. Det är väl så vår framtida hushålls hjälp ser ut hoppas jag!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Kommer testa på samtliga fönster i vår tvåvåningsvilla inklusive alla stora fönster på altanen men även stugan med sina ”golv-tak-fönster” kommer vara med i testet. Så totalt 26 fönster.

Postcovid har gett mig ständig värk i armar och axlar. Därför är mina fönster väääldigt smutsiga nu då jag helt enkelt inte KAN putsa dem. Kan jag få testa en putsare vore det guld värt!

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Jag har 16 fönster med måtten 1,4 x 2 m som behöver putsas. Genom fönstren har vi en utsikt som kräver välputsade fönster för att kunna avnjutas helt. Som 79 årig pensionär har jag gott om tid men begränsad ork. Istället för att balansera på trappstegar kan jag dokumentera och dela med mig av fönsterputsarens kvaliteter och misslyckanden.
Ljust enfamiljshus med stora fönsterpartier i behov av puts, omgivet av en välskött gräsmatta och träd.
 
Jag skulle putsa alla våra fönster på huset samt hjälpa mina föräldrar och och äldre släktingar för att avlasta lite!

älskar prylar och det är kul att få nörda ner sig i ny teknik :)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Jag har 14 uterumsglasdörrar, 8 fönster på huset och 2 dubbeldörrar x2 sidor på alla fönster att putsa 2-3ggr /år. Skulle underlätta massor om man hade en sådan maskin som kunde göra jobbet betydligare bättre än mig.
 
Jag vill testa roboten för jag har uppnått den åldern då axlar inte klarar fönsterputs
Jag har stora fönster
MvH KajaLena
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.